RS 1000 Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 (edited) Bosch # 0 280 155 012http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm EDIT. http://www.injectorservices.com/injectflow.htm http://www.powerpage.dk/tuning_teori_6inds...gssystemet.aspx http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php4 http://www.fuelinjector.citymaker.com/page/page/4782443.htm http://www.stonis-world.net/docs/injector_heptan_flows-pdf http://hem.bredband.net/thedagger/Bosch_Injector_data.xls http://forums.evolutionm.net/evo-engine-turbo-drivetrain/262346-ams-ultimate-fuel-pump-test-6.html K-Jetronic dyser:http://www.summitracing.com/parts/BCH-0437502047/Application/?prefilter=1Søkeord: dyseoversikt oversikt dyser streetracing meanteam meanhorse powertuning Edited November 24, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
D.Toft Posted December 28, 2007 Posted December 28, 2007 er spent på hvordan disse passer på ett ist prosjekt har 4 slike
RS 1000 Posted December 28, 2007 Author Posted December 28, 2007 Har 4 slike Er spent på hvordan disse passer på ett IST prosjekt Good. De passer nok helt glimmers og selvsagt mye bedre enn Audi S2 dyser. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Guest fordpower877 Posted December 29, 2007 Posted December 29, 2007 hvorfor ikke prøve audi dyser og 3"lmm? det har jeg planer om å prøve en gang i fremtiden... 3"lmm finnes i BMW 535i mange som gjør dette på 325 turbo osv.. setter i dyser ifra 3,5 bmw motor og bygger om til 3"lmm og btw.. RS 1000 hvorfor er disse "selvsagt" mye bedre enn s2 dyser?
RS 1000 Posted December 29, 2007 Author Posted December 29, 2007 hvorfor ikke prøve audi dyser og 3"lmm? det har jeg planer om å prøve en gang i fremtiden... 3"lmm finnes i BMW 535i mange som gjør dette på 325 turbo osv.. setter i dyser ifra 3,5 bmw motor og bygger om til 3"lmm og btw.. RS 1000 hvorfor er disse "selvsagt" mye bedre enn s2 dyser? IS dysene er oppgitt til 167 ccm. (ca. 33,4 hk pr. stk.)S2 dysene er oppgitt til 346 ccm, (ca. 69,2 hk pr. stk.) altså over dobbelt så store og derfor alt for store for det originale motorstyresystemet. T25 dysene har mer passelig størrelse i forhold til realistisk effekt for en IST. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
nitro2k6 Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Sikkert et dumt spm, men hvor får man kjøpt disse dysene? x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo
Guest fordpower877 Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 IS dysene er oppgitt til 167 ccm. (ca. 33,4 hk pr. stk.)S2 dysene er oppgitt til 346 ccm, (ca. 69,2 hk pr. stk.) altså over dobbelt så store og derfor alt for store for det originale motorstyresystemet. T25 dysene har mer passelig størrelse i forhold til realistisk effekt for en IST. ja.. så hvist man setter i dobbelt så store dyser og monterer en dobbelt så stor luft mengdemåler så trur jeg det skal gå opp i opp jeg.. og ja det skal prøves
Per Olav Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 (edited) Kan jo tenkes... Men store dyser virker vel ødeleggende på en strøken tomgang og er mere uøkonomisk ved lav belastning. Self tenkt med 3" LMM. Ikke at S2'ens er stor nok til å ødelegge en tomgang kansje.. Men at dette funker kan jo tenkes.. Hvordan er mulighetene til pukkelrygg her på forumet for å manipulere en slik boks som står i IS'en? Med eller uten 3"LMM fra BMW. Edited December 31, 2007 by Per Olav 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
s10an Posted December 31, 2007 Posted December 31, 2007 Is sprutet takler ikke så veldig store dyser, som Rs1000 sier blir åpningstida alt for stor. satt i dyser fra en standard 2.0 16v 150hk (nevner ikke fabrikat av hensyn til blodtrykket til enkelte) og da var det så vidt den gikk på tomgang, ikke gikk den no fint ellers heller. så det eneste vi fikk til å fungere var ekstra dyser, men det ble en helt annen verden med et enkelt megasquirt så noe større lmm bare hjelper nok dårlig du Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
RS 1000 Posted December 31, 2007 Author Posted December 31, 2007 (edited) Sikkert et dumt spm, men hvor får man kjøpt disse dysene? Vet ikke hva du mener med "disse" dysene, men følgende er ett bra tips: http://www.turbofun.no/product/8819/9131/4...b_hr_Bosch.html De "beste" dysene til en Ford V6 motor med 2V topper er nok derimot dysene med delenr. B 280 431 128 eller muligens 129. http://www.bosch-motorsport.de/pdf/compone...valves/EV_6.pdf Edited December 31, 2007 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
nitro2k6 Posted January 1, 2008 Posted January 1, 2008 Vet ikke hva du mener med "disse" dysene, men følgende er ett bra tips: http://www.turbofun.no/product/8819/9131/4...b_hr_Bosch.html De "beste" dysene til en Ford V6 motor med 2V topper er nok derimot dysene med delenr. B 280 431 128 eller muligens 129. http://www.bosch-motorsport.de/pdf/compone...valves/EV_6.pdf Disse vil egne seg bra til et en IS-t motor? Er vanskelig for deg å svare på det når du ikke vet motorspec, men de fungerer vel bedre enn orginaldysene eller S4-dyser? x:88 Ford Sierra IS-Turbox:86 Ford Sierra 2.0L98 VW Passat Sedan87 Volvo 240 Turbo
Slåstad RS Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 Dette med E85 må være noe du kan forske på , til glede og nytte for oss på forumet som ikke er SÅ glad i å lese teori. Som jeg skrev tidligere, så tror jeg faktisk det kan gå så langt at dette blir redningen for oss som har eldre hobbybiler.Bare miljøhysteriet får herjet et par år til , så blir det sikkert forbudt eller svinedyrt ( 4 dobbel årsavg.feks.) å kjøre biler uten katalysator. Greit nok å være i forkant av politikerne på dette omerådet , og jeg kommer til å snakke med LMK ang.denne saken etter hvert også. Kjetil. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
RS 1000 Posted January 5, 2008 Author Posted January 5, 2008 Dette med E85 må være noe du kan forske på , til glede og nytte for oss på forumet som ikke er SÅ glad i å lese teori. Som jeg skrev tidligere, så tror jeg faktisk det kan gå så langt at dette blir redningen for oss som har eldre hobbybiler.Bare miljøhysteriet får herjet et par år til , så blir det sikkert forbudt eller svinedyrt ( 4 dobbel årsavg.feks.) å kjøre biler uten katalysator. Greit nok å være i forkant av politikerne på dette omerådet , og jeg kommer til å snakke med LMK ang.denne saken etter hvert også. Kjetil.Holder for tiden på med å teste dette hver dag faktisk. E85 gir egentlig ingen mijøgevinst, men det er en ren GAVE til oss alle fra The GOD of speed. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Slåstad RS Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 Nei , det er jo først da 2.generasjon bioetanol kommer det blir en miljøgevinst.( Kjemisk fremstilt av skog og jordbruksavfall ) MEN , det gir jo en meget bra effektgevinst hvis en får satt opp motoren riktig.På blandet kjøring med turbomotor så er vist ikke økningen i forbruk så ille som noen spådde heller. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Per Olav Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 Er det andre genrasjon som heter E95?Hvordan blir det å konvertere til dette fra E85 når oppsettet er tilpasset og mappet til E85?Jeg tror jeg har bestemt meg.. men det blir ingen sammenlikning. Det blir enten det ene eller det andre. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
RS 1000 Posted January 5, 2008 Author Posted January 5, 2008 (edited) Er det andre genrasjon som heter E95?Hvordan blir det å konvertere til dette fra E85 når oppsettet er tilpasset og mappet til E85?Jeg tror jeg har bestemt meg.. men det blir ingen sammenlikning. Det blir enten det ene eller det andre. Bokstaven E står for etanol og tallet for innholdet i %. Det selges E10, E20, E30, E85 og E100 rett fra pumpene. I tillegg kan man blande selv. Jeg begynte med E26 og er nå kommet til E49,2, men nå går de veldig magert i "open loop". Nedmagringen i AFR fra E85 til E95 er liten og otantallet øker så dette er ikke noe du skal bekymre deg så mye for enda. Jeg også. (pga høy komp. 2v motor og mulighet for justering av bensinmengde. Tviler på at det er allverden å hente på en grønndysecosworth) Edited January 5, 2008 by Combatkit Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
D.Toft Posted January 5, 2008 Posted January 5, 2008 laget ny tråd i V6 forumet og flyttet div poster dertil http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=36223 ryddet
Escorteren Posted January 10, 2008 Posted January 10, 2008 Dette var god hjelp no når eg helde på og sette opp data sprutet mitt, så takk for opplysningane Ford Escort 1.8 si Ford Escort 2.0i 4x4 "Cosworth"
RS 1000 Posted February 14, 2008 Author Posted February 14, 2008 (edited) Sprutbilde på dyser som er ideelle for 2v motorer, men som også brukes på 4V motorer, desverre: Og her eksempel på riktig sprutbilde for 4 V motorer: http://www.youtube.com/watch?v=lWsK4cbNkZs&NR=1 Og her vinklet oppover: Edited February 14, 2008 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now