megamann89 Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 HeiHvor mange hk er det i 2.0i ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 Spørs litt om det er IS eller ikke. Ohc vel og merke.105hk viss det ikke er IS, og 115hk i IS.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 20, 2007 Share Posted December 20, 2007 99 om det er ohc med lambda og egr, fra 89->is har 115, og det har dem andre ohc med efi oxo dohc har vel 120-125 Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted December 22, 2007 Author Share Posted December 22, 2007 Hvor mye er det i EFI 2.0 motoren ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcen Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 Hvor mye er det i EFI 2.0 motoren ? det vil si dohc motoren og den er det 120 hester i dohc motoren som står i scorpio med 16ventiler er det 136 hester i Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GIZMO Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 2.0 is har 115 og 2.0 is doch har 120 Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted December 22, 2007 Author Share Posted December 22, 2007 ok. Kan det stemme at det er 105 hk i EFI motoren ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 nei... er gassermotoren det er 105 i... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 (edited) hva med 2,0i cls motoren da ??? lav komp motoren med EFI den med alle de slange driten og det der ?? den tror jeg det er 105 i Edited December 22, 2007 by sierraTIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford-rs Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 hva med 2,0i cls motoren da ??? lav komp motoren med EFI den med alle de slange driten og det der ?? den tror jeg det er 105 i ifølge ford er det 101hk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 (edited) rart at min kjører fra en is da Edited December 22, 2007 by sierraTIC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted December 22, 2007 Share Posted December 22, 2007 (edited) Det er ikke rart. Mye kan ha skjedd med en motor i løpet av 15-20 år. Edited December 22, 2007 by Erik Braseth Link to comment Share on other sites More sharing options...
megamann89 Posted December 22, 2007 Author Share Posted December 22, 2007 Ok. Det er en 2.0l CL med EFI motor . Så det er 115 da Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 kommer helt an på årsmodell min er 2.0I CL.. 90 modell med 100hk Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 er det 2.0 iCL eller 2.0i CLS du har ?? jeg har 2.0i CLS veit ikke om det er noe forskjell jeg :s den starter ikke pga kulda det er det eneste :'( Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 må sjekke motor koden din for å vite hvor mye effekt du har. min 89 sierra 2.0 i cls har motor koden N4B å står oppført til 100 hk, den har cat og egr tullet. dohc'n min er oxo en 2.0 i cls på 118 hk ifølge vognkorten, 87 kw Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 Ohc med injection på mk2 sierra kom med egr. hadde den katalysator også? Det er ikke egr på doch men den har jo katalysator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 ja i 89 i norge hadde och'n catalysator Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fresh| Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 så hva er det Ford har gjort med Doch slik at den ikke trenger egr slik som ohc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 samma f. du har ikke 100hk uansett:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted December 23, 2007 Share Posted December 23, 2007 jeg har en slik mk2 kombi cupe 89 mod..ohc efi motor, med egr,map sensor,lamda og katalysator..og den syns jeg går som ei bøtte med møkk, til tross for at egr systemet er godt føyken + at det er montert kent kvass cam kit.. min 2,0 gasser sierra går faktisk bedre, den har standar cam, litt små filing/utglatting i portene bare + at den går med gammel type weber og tennings anlegg, og den er en god del vassere enn efi`n.. noe som ikke rimer i mine øyne.. den ohc motoren med alle den dritten på, ble laget kun med tanke på effekt reduksjon og drivstoff kostnader... ferbanna dritt spørr du meg... så det ligger en del effekt i IS tenninga vill jeg tro, den med tennings modulen i fordeleren "grå fordeler"selv har jeg trua på gammel tenninga, 2,0 fra granada, den med modulen og en vacum slange rett inn bare.. Den er jo meget optimal med tanke på overladding og, da vakum/overtrykk vill øke/senke tenninga etter behovet..Det er noe som er noe dritt på IST, at man må ha tennings forskyver/retarder.. orginal ford motor styring suger k*k. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 effekten er nedstrupa i selve hjernen. men et lite tips er å juster tenninga di til ca 25 grader fortenning så er det merkbart forskjell, samt om du skifter til en diff med 3.92 i utveksling, har gjort dette selv med min 89 med cat og egr, og bilen er MYE bedre å kjøre,motoren blir mer responsiv. selve egr røra står fremdeles på men er blenda og cat'n er fjerna så har vel di 100 hk som skal være der og litt til en kompis av meg bygde om til gammal type tenning, sånn fra granada å merket stor forskjell på sin gasser sierra Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Erik Braseth Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 effekten er nedstrupa i selve hjernen.Pluss at den har lavere kompresjon enn tidligere motorer Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 effekten er nedstrupa i selve hjernen. men et lite tips er å juster tenninga di til ca 25 grader fortenning så er det merkbart forskjell, samt om du skifter til en diff med 3.92 i utveksling, har gjort dette selv med min 89 med cat og egr, og bilen er MYE bedre å kjøre,motoren blir mer responsiv. selve egr røra står fremdeles på men er blenda og cat'n er fjerna så har vel di 100 hk som skal være der og litt til en kompis av meg bygde om til gammal type tenning, sånn fra granada å merket stor forskjell på sin gasser sierra var ikke det veldig mye fortenning?? :blink: hva er gjort ellers med motoren da? 98bensin? sist eg hadde for mye fortenning, fikk eg tenningsbank... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 neiida går så fint så med 25 grader fortenning,har hørt et par ganger iløpet av ett år antydning til tenningsbank, men da var d grisevarmt ute å hadde svinkjørt greit så motoren var "GOD" og varm, kjører enda på 95 men skal prøve å komme opp mot 30 grader på 98 oktan @Erik Braseth, ang kompresjon så har ikke den så mye å si, finnes IS'er som har lavkomp motoren og 115 hk, d er vel i hovedsak di som kom rett før det ble montert cat og egr på ohc'n som har lavkomp og 115 hk. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now