bart Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 en garret rs500 turbo har denne påskrudd baklokk eller instøpt som på escort cosworth? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 skal være påskrudd Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Har RS500 turboen påskrudd baklokk eller innstøpt som på Escort Cosworth?Den har påskrudd baklokk. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 det har den da ikke..den er vanlig sånn som på alle andre cosworther. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 det har den da ikke..den er vanlig sånn som på alle andre cosworther.Det er direkte feil. Mulig at du har sett noen uoriginale turboer som feilaktig er omtalt som Rs500 turbo (som du har sett er det ikke alle så er så nøye med sannheten), men de originale Rs500 turboene har løst WG hus og en helt spesiell actuatorbrakett også. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 Det er direkte feil. Mulig at du har sett noen uoriginale turboer som feilaktig er omtalt som Rs500 turbo (som du har sett er det ikke alle så er så nøye med sannheten), men de originale Rs500 turboene har løst WG hus og en helt spesiell actuatorbrakett også. rettelse.eg tok feil.beklager. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted December 17, 2007 Author Share Posted December 17, 2007 hva mener du med spesiell actuatorbrakett? har du et bilde av dette? hvor mye tregere er er en slik turbo enn t34? Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Kjørte med den i min ei stønn men er jo noe av det treigeste da. Har skjedd mye på turbo utviklings fronten på de åra fra den kom. Hadde vel fullt øs (1.8 bar) på ca 4500-4700. Det samme har jeg på drøye 3500 nå. Forøvrig påskrudd baklokk på dem. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Hva mener du med spesiell actuatorbrakett? Har du et bilde av dette? Hvor mye tregere er er en slik turbo enn T34? Det er ikke slik å forstå at det er noe hokus pokus, braketten er bare ett av kjennetegnene på en ekte RS 500 turbo.Nei.Veldig mye og man kan vel si det slik at RS500 turboen, i likhet med mange andre turboer, IKKE bør brukes på Cosworthmotoer som ikke er trimmet med kammer osv da den er så stor og ikke kommer til sin rett på en så liten og mild motor. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 RS1000: Den Cosworthen med RS500 motoren i Bergen, han har vel fullt trykk tidligere enn 4500-4700?Er jo også satt opp for den turboen da.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 (edited) Syns turboen fungerer helt greit på mer eller mindre original motor jeg. Se bremsepapirene mine for å se hvordan det fungerer på stort sett original Cosworth-motor. Selvfølgelig blir den en del tregere enn T34, men så holder den og til rundt 100hk mer. Skal du ha mer effekt må du regne med en tregere turbo, det er det vel fint lite å få gjort noe med, kan ikke få i både pose og sekk.. Jeg har fullt ladetrykk, ca 1,8 bar litt i underkant av 4000, tipper rundt 3700-3800. Edited December 17, 2007 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 RS1000: Den Cosworthen med RS500 motoren i Bergen, han har vel fullt trykk tidligere enn 4500-4700?Er jo også satt opp for den turboen da.. Siden bremepapirer nevnes så viser bremsepapirer på denne motoren at den har fullt dreiemoment allerede ved 4000 O/min. Dette utgjør 300 hk. Vi synes at den motoren er korrekt bygget. Først ble de bestemt hvilken turbo som skulle brukes og deretter ble resten av motoren satt opp for å optimalisere turboens funksjon. En slik oppskrift gir alltid gode reslutater. "Alle Cosworthmotorer som skriver maks ladetrykk i BAR med ett 1-tall først er trege." Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Siden bremepapirer nevnes så viser bremsepapirer på denne motoren at den har fullt dreiemoment allerede ved 4000 O/min. Dette utgjør 300 hk. Vi synes at den motoren er korrekt bygget. Først ble de bestemt hvilken turbo som skulle brukes og deretter ble resten av motoren satt opp for å optimalisere turboens funksjon. En slik oppskrift gir alltid gode reslutater. "Alle Cosworthmotorer som skriver maks ladetrykk i BAR med ett 1-tall først er trege." Har du det papiret RS 1000? Hadde vært artig å sett Har du peiling på noe mer specs på den motoren? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Har du det papiret RS 1000? Hadde vært artig å sett Har du peiling på noe mer specs på den motoren? Ikke selve papiret, nei. Det er veldig enkelt å få ett inntrykk. Du tar bremsepapiret ditt og tegner inn 2 linjalsteker. Den ene går fra nedre venstre hjørnet og opp til 540 Nm ved 4000 o/min. Den andre går derfra og vannrett bortover til 7000 o/min. Dette blir ikke 100% likt, men det skiller IKKE mye. Det som ikke kan sees på slike papirer er den enorme responsen denne motoren har, dessverre. Det er en RS500 motor, trimmet til Gr.A spec. Lav komp., 40 + psi ladetrykk, bearbeidet topp og spesial kammer med "ukjent spec.". Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Over 2.8 BAR ladetrykk?? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Over 2.8 BAR ladetrykk?? Nemlig. Ladetrykkmåler med "recall" knapp har vist over over 3,0 BAR ladetrykk i innsugsmanifolden. Skal man ha styrke i en liten 2,0L motor så må det jo lades. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Hehe, såpass Visste ikke at RS500 turboen var kompatibel til å lade med så høyt trykk Regner med dette var peak på mellomregister.. Eller var det på høyt turtall? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Hehe, såpass Visste ikke at RS500 turboen var kompatibel til å lade med så høyt trykk Regner med dette var peak på mellomregister.. Eller var det på høyt turtall? Den har 82 eller 83 mm (husker ikke nøyaktig) stordiameter på kompressorhjulet og det indikerer jo høytrykk. Det er nok en peak i mellomregisteret ja. Det beste er likevel svaret motorbyggeren gav når han ble konfrontert med dette. Ja, er ikke de fint da?. Problemer med holdbarhet og pålitelighet er tydeligvis ikke ett tema nå alt gjøres korrekt. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 http://cgi.ebay.co.uk/RS-COSWORTH-RS500-TO...1QQcmdZViewItem er dette en korekt rs500 turbo? der er en slik actuator brakkett som eg vil ha på en t34 men det viser seg å vere vanskelig......... da alle turbo forhandlere mener at trim 50L kompressorhuset er "helt spesielt" og kan ikkje byttes ut med et annet, men en slik turbo på steg 3 er vel litt i drøyeste laget.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 http://cgi.ebay.co.uk/RS-COSWORTH-RS500-TO...1QQcmdZViewItem er dette en korekt rs500 turbo? der er en slik actuator brakkett som eg vil ha på en t34 men det viser seg å vere vanskelig......... da alle turbo forhandlere mener at trim 50L kompressorhuset er "helt spesielt" og kan ikkje byttes ut med et annet, men en slik turbo på steg 3 er vel litt i drøyeste laget.... Ser du ordet garret printet på huset? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 he he kina greier åltså, men det er omtrent slik den skal sjå ut da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Er vel litt billig til å være org.vare ja. Er det noen som har prøvd kinaturbo enda?Var noen her på forumet tidligere som hadde planer om å prøve. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted December 19, 2007 Author Share Posted December 19, 2007 har ingen planer om å prøve ihvertfall, en her i området har motorrommet fult av kinavarer på en sx men den er mer havarert enn ute å kjører Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 monterte kina-grenrør på en 200sx æ,ca18det. XS-Power. Vi målte faktisk opp kor mange meter det tok før det ble fri x-sos,å det var hele 435 meter!!! men etter en runde med sveisen rundt alle skjøter,holdt det faktisken hel sommer med ordentlig skambank Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 Er vel litt billig til å være org.vare ja. Er det noen som har prøvd kinaturbo enda?Var noen her på forumet tidligere som hadde planer om å prøve. en bmw 325 her i distriktet går med kina turbo, funker fint det, en annen 325 gikk med kimmit turbo, det funka også bra, ikke no problem med turbo`ene hvertfall. Meen de kjørte bare på 0,6-0,7 bar da... Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now