Jump to content

Recommended Posts

Posted
Ja , skulle bare mangle til den prisen.

 

Får jo et småbruk i Odaln' og en rå vingebil for samme prisen jo! :lol:

 

Når jeg tenker meg om tror jeg jaggu en har igjen penger til en grei Fiat 640 dt au!

 

jupp men fortsatt er en evo råere enn en vinge og ett småbruk.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Guest sierraman
Posted

Tommi Makinen vant jo WRC 4år på rad med denne bilen, dvs fra 1996-1999. Såklart evo er ekstremt rått.

 

cossi sedan har også 5-dører B)

Posted
Tommi Makinen vant jo WRC 4år på rad med denne bilen, dvs fra 1996-1999. Såklart evo er ekstremt rått.

 

cossi sedan har også 5-dører B)

 

 

Og den er jo heilt lik den som er til salgs i butikken?

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted
Og den er jo heilt lik den som er til salgs i butikken?

 

det sier jo en ting eller to om at mitsubishi kan å lage grom bil.

 

hvor mange vm vant escort wrc?? :ph34r:

 

Du må legge en del tid og penger i en sierra for å holde følge med en evo på bana, og når du endelig klarer det, så kan evo eieren kjøpe ett steg 1 kit til 20 000kr og fortsatt være raskere (tall tatt på måfå.)

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted (edited)

Ja, sikkert mange som synes det er verdens grommeste bil det , men jeg viser til mitt første innlegg.

Om Mitsubishi kan lage grombiler eller ikke, har da ingen ting med wrc å gjøre , er da ikke Ford som bygger Focus wrc heller (M-sport)

Og Subaru wrc er da bygd av Prodrive!

 

Ps. Koser meg fælt da jeg kan diskutere bil! :D

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted
Ja, sikkert mange som synes det er verdens grommeste bil det , men jeg viser til mitt første innlegg.

Om Mitsubishi kan lage grombiler eller ikke, har da ingen ting med wrc å gjøre , er da ikke Ford som bygger Focus wrc heller (M-sport)

Og Subaru wrc er da bygd av Prodrive!

 

neida, men tror du ikke mitsubishi har fått lånt ett triks eller to ifra ralli art, når de har bygget gateversjonene sine?

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted
neida, men tror du ikke mitsubishi har fått lånt ett triks eller to ifra ralli art, når de har bygget gateversjonene sine?

 

Selfølgelig har de det , samme som Ford gjorde med sin Focus RS.

Men å begynne å sammenligne wrc biler med gate biler blir litt søkt.

Skiller vel ca. 5-8 mill i pris.

 

Viser fortsatt til mitt første innlegg. :lol:

 

Nei , skal gi meg med å erte nå , men veien til bil himmelen trenger ikke i mine øyne å koste så mye som en evo eller det som Cosworthen kostet ny. Finnes morsommere og billigere alternativer.

 

Kjetil.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted
Selfølgelig har de det , samme som Ford gjorde med sin Focus RS.

Men å begynne å sammenligne wrc biler med gate biler blir litt søkt.

Skiller vel ca. 5-8 mill i pris.

 

Viser fortsatt til mitt første innlegg. :lol:

 

Nei , skal gi meg med å erte nå , men veien til bil himmelen trenger ikke i mine øyne å koste så mye som en evo eller det som Cosworthen kostet ny. Finnes morsommere og billigere alternativer.

 

Kjetil.

 

joda hvis morsomt og billig er kriteriet så er jo en cosworth kjekt.

men om lettvint og morsomt er kriteriet så er evo en slager.

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted
joda, men evoen er det garanti på ;)

den starter og går, ingen skrangling, ikke noe som løsner, ikke noe som ikke passer helt, fiks ferdig ready to race rett ifra butikk.

 

Det er så fint så man nesten glemmer hvordan det er å skru.

 

 

Beklager , men kan ikke se hva som er så "rått" med en evo.

- Alt for mange dører

- Japansk

- Jæv...... høy

- Alt for mange støttehjul

- Orientalsk utseende , ligner fælt på noe Kinaleker som junior liggende i lekekassa si.

- Ekstremt oppskrytt

- Sa jeg Japansk?

- Samme kvalitet som alt annet.

 

Sikkert grei bil for de som kan/vil gå i butikken og kjøpe noe ferdig , og vil ha så abnorme mengder med dører , for alle andre: morsom bil å prøve å kjøre i fra med noe som koster 1/6 av prisen , og er hjemmekonstruert.

:lol:

 

-4 dører er jo veldig praktisk..

-Japansk? Det er ihvertfall ikke negativt.

-Senkesett ordner den biffen.

-Tenker du da på S-AYC? ACD? Dette er gode greier som gjør bilen ufattlig lettkjørt og veldig moro! Kan som sagt spinne piruetter med en helt orginal bil!

-Legger ved et bilde, så jeg er ikke helt enig med deg.

-Oppskrytt?

-Ja

-Mye mulig, men jeg har mine tvil.

 

Jeg er Ford-gutt men gikk lei av skruing, så da ble alternativene ganske få. Endte opp med ny Evo 9 med 5års garanti.

Kan også nevne at denne bilen gjør såvidt over 270km/t på speedometeret ORGINALT! Det syns jeg er meget bra.

 

Så får det så være om det ikke er Ford, så lenge den funker. Godt. :lol:

 

evo007resize7mx.jpg

Posted
Det er så fint så man nesten glemmer hvordan det er å skru.

-4 dører er jo veldig praktisk..

-Japansk? Det er ihvertfall ikke negativt.

-Senkesett ordner den biffen.

-Tenker du da på S-AYC? ACD? Dette er gode greier som gjør bilen ufattlig lettkjørt og veldig moro! Kan som sagt spinne piruetter med en helt orginal bil!

-Legger ved et bilde, så jeg er ikke helt enig med deg.

-Oppskrytt?

-Ja

-Mye mulig, men jeg har mine tvil.

 

Jeg er Ford-gutt men gikk lei av skruing, så da ble alternativene ganske få. Endte opp med ny Evo 9 med 5års garanti.

Kan også nevne at denne bilen gjør såvidt over 270km/t på speedometeret ORGINALT! Det syns jeg er meget bra.

 

Så får det så være om det ikke er Ford, så lenge den funker. Godt. :lol:

 

evo007resize7mx.jpg

 

Hehe , hvis du ser på min første post , så håper jeg du forstår glimtet i øye på den til slutt.

Som sagt så synes ikke jeg den har noe særlig utseende , men er jo selvfølgelig klar over evon's saftige egenskaper og fartsresurser , og heldigvis kan alle velge , og velger bil utfra SIN smak.

Grunnnen til mine utsagn er jo selvfølgelig for å provosere frem en diskusjon som dette , pga dette er et Ford forum og at det med gjevne mellomrom kommer meldinger om denne "superbilen" , og at dette er noe "alle" drømmer om.

I MINE øyne er det mye penger å bruke på en bil.

 

Kjetil.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted
Hehe , hvis du ser på min første post , så håper jeg du forstår glimtet i øye på den til slutt.

Som sagt så synes ikke jeg den har noe særlig utseende , men er jo selvfølgelig klar over evon's saftige egenskaper og fartsresurser , og heldigvis kan alle velge , og velger bil utfra SIN smak.

Grunnnen til mine utsagn er jo selvfølgelig for å provosere frem en diskusjon som dette , pga dette er et Ford forum og at det med gjevne mellomrom kommer meldinger om denne "superbilen" , og at dette er noe "alle" drømmer om.

I MINE øyne er det mye penger å bruke på en bil.

 

Kjetil.

Selvsagt ;)

Alltid artig med en liten diskusjon, det er jo derfor vi har forum.

 

Når det gjelder det med penga, så har jeg brukt mere penger på én Cosworth enn jeg har betalt for Evo`n, så alt er relativt. :lol:

  • 2 weeks later...
Posted
Slåstad RS

 

hvor mye kosta en cosworth ny i butik?

 

 

en escort cosworth 95 mod ,av dei siste som blei solgt nye,kota litt over 500.000,- i 1995 :rolleyes:

ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt

Ford Focus RS 2010 Mod .

"enten du tror du kan,eller du tror du

ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !

Posted
en escort cosworth 95 mod ,av dei siste som blei solgt nye,kota litt over 500.000,- i 1995 :rolleyes:

Mener Escorten kostet over 600 når den kom jeg da men...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...