therkildsen Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 ja noen som hvet gjerne vekt med efi på???? Glenn Therkildsen sen 75modbruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdidu skal ikke stjele staten liker ikke konkuransekongen av skrive feil er sikkert meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 ja noen som hvet gjerne vekt med efi på???? En 302 veier røflig 235 kg med alt utenom vann og olje. Dette er dog med forgasser. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 405 lbs -302 / 595lbs - 351 Link to comment Share on other sites More sharing options...
therkildsen Posted December 16, 2007 Author Share Posted December 16, 2007 405 lbs -302 / 595lbs - 351 og det blir hva i kg??? er de ikke ca bare og delle på 2???det var stor forskjel på 302 og 351 det er jo smal blokk begge to??? Glenn Therkildsen sen 75modbruks bilen vw caravelle 8 seter 00mod 2,5tdidu skal ikke stjele staten liker ikke konkuransekongen av skrive feil er sikkert meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 dele på 2 ja... sånn ca. 10lbs = 4.536kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted December 16, 2007 Share Posted December 16, 2007 og det blir hva i kg??? er de ikke ca bare og delle på 2???det var stor forskjel på 302 og 351 det er jo smal blokk begge to???alt i fra http://www.fordracingparts.com/home/home.asp Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 og det blir hva i kg??? er de ikke ca bare og delle på 2???det var stor forskjel på 302 og 351 det er jo smal blokk begge to???Det finnes to FORD 351 CUI. 351 Cleveland er bigblock , dermed automatisk tyngre og 351 Windsor er en "oppstroket" 302 og dermed omtrent samme vekt som 302én! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BossCat Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Det finnes to FORD 351 CUI. 351 Cleveland er bigblock , dermed automatisk tyngre og 351 Windsor er en "oppstroket" 302 og dermed omtrent samme vekt som 302én! En 351 Windsor er fysisk større enn en 302 Windsor, så den er nok ikke en "oppstroket" 302 nei, 351W har en annen Deck height enn en 302W.Men en 302 Cleveland er en nedstroket 351 Cleveland (3" stroke på 302C og 3,5" stroke på 351C) Cleveland = 335 Series engines, og er en medium size motor.Og der er faktisk 3 typer 351 motorer, 351W, 351C og 351MOg vekten på Windsor motorene vil jo være avhenging om der er støpejerns topper eller alu topper på dei da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 hvilken v8 small blokk er beste utgangs punktet for mest mulig hk fra ford. 289, 302 eller 351. ser litt på summit og der er mest deler til 302 motoren. chevy 350 blokker har 2 eller 4 bolta bærelagerbukk, er det noe tilsvarene på ford? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford For Life Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 hvilken v8 small blokk er beste utgangs punktet for mest mulig hk fra ford. 289, 302 eller 351. ser litt på summit og der er mest deler til 302 motoren. chevy 350 blokker har 2 eller 4 bolta bærelagerbukk, er det noe tilsvarene på ford? kjøper du 302 boss så har du ca 400-450hk og bare 5,0liter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderbird Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Boss 302 blokkene er 4 bolt, litt usikker på ein vanlig 302, men trur den er 2 bolt. Her får du kjøpt ei slags ramme(leveres ihvertfall fra ARP) som binder lager bakkene i sammen for å hindre fleks som 302en er litt utsatt for. Effekt messig, så finnes det så mange deler og muligheter at det spiller nok ikkje så stor rolle om du velger enten 302 eller 351, det er stort potensiale uansett. 1987 Ford Thunderbird LX 1972 VW 1302S (spiker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Chr Posted April 13, 2009 Share Posted April 13, 2009 hvilken v8 small blokk er beste utgangs punktet for mest mulig hk fra ford. 289, 302 eller 351. ser litt på summit og der er mest deler til 302 motoren. chevy 350 blokker har 2 eller 4 bolta bærelagerbukk, er det noe tilsvarene på ford? Hva slags blokk du satser på har lite å si når det gjelder hester. Men valg av blokk er noe du bør tenke på når du trimmer. De letteste blokkene er fra 79 og opp. Men man bør ikke overstige 400 hk eller høyt turtall (over 6000). Over dette så øker risikoen for opsprekking ved rammlageroverfallene. En blokk fra 69-73 er noe sterkere, og mange bruker blokker fra denne perioden. Selve støpejernet er av bedre kvalitet og støpingene er tykkere. Dette påvirker vekta, og disse blokkene er noe tyngre. Har lest at dem tåler ca 100 hk mer. Men disse verdiene er nokk ganske veiledende og ingen garanti for at det holder. Skal du ha enda mere hk fins jo boss blokka, og mange aftermarket blokker som virkelig tåler juling. Fins dart alublokker og som er endel lettere en en std blokk, men mye sterkere. Den har 6 bolts ramlageroverfall! En 5.0 ho efi fra 88 og opp skal veie 220kg. Setter man på alutopper så blir den ihvertfall 20 kg lettereDenne blokka er levert orginalt med rulleløftere, og det er en stor fordel. -Ford Granada 1976 (2.0/ 2.8Inj)4D nå 5.7 V8 prosjekt -Ford Granada 1978 2.0L 4D Prosjekt/ bruksvetteran -Jeep Grand Cherokee 2000 konebil og trekkvogn -Chrysler Voyager 1993 3.3SE -Ford Granada 76 3.0 Ghia 4D, -Ford Consul 73 3.0 Gt Coupe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don T Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Litt gammel tråd, men jeg lurer også på hva en 302 veier. Hvis noen har mulighet til å veie en...? Finner jo diverse tall på nettet, og har da funnet vekt på 411 lbs. Dette tilsvarer 186,4 kg. Den er da tørr, og har ikke starter eller svinghjul. Men den har faktisk manifolder, forgasser, headers og fordeler.En annen vekt jeg har funnet er 450 lbs som tilsvarer 204,1 kg. Dette kan være ganske riktig. Men er ikke sikker. Har personlig veid en 351 W som hadde forgasser, vannpumpe, topper, innsug (aluminium), olje, starter og svinghjul. Denne veide da 235 kg. Den har som nevnt lenger opp her høyere deck height. Og den har en noe tyngre veiv. Vet ikke akkurat hvor mye dette utgjør men... kanskje 20 kg? Skulle veldig gjerne hatt eksakt vekt på en 302. Og om noen får gjort det - si fra hva som er på motoren av deler, og om deter noe av det som er aluminium.Har et V8 prosjekt hvor jeg sloss mot kiloene på framaksel. 1967 Ford Taunus 17m V8 < - - - P r o s j e k t t r å d2015 Volvo V60 D5 AWD R-Design Twin Engine2017 Volvo V60 D5 AWD Summum Twin Engine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Hvis det er for å få godkjent skal det vel ikek være et så stort problem hvis bilen er/har vært godkjent med v6'er, siden den veier nesten like mye. Dessuten er det nok vanskelig å få et helt eksakt svar da det er mange versjoner og utstyrsvarianter å velge mellom. Men rundt 200 kilo stemmer nok bra. 2.8 v6 er oppgitt til å veie alt mellom 170 til 200 kilo. . '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now