superpoint Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Hallo. Jeg driver å bytter ut hjulbolter rundt om nå, var et reit helvete å få de ut. Da måtte slegga til, men hvordan få de inn på en grei måte?? Noen som har et bra forslag her? Jeg er ikke keen på å demontere hele driiten der. Mvh Kjetil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Inni hullet med de og skru til med mutter.Må vel ha noen "skiver" på for å skru de helt inn. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Bruk en stor mutter i stede for skiver, mye lettere.. Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
superpoint Posted December 13, 2007 Author Share Posted December 13, 2007 (edited) Jepp. Fått det på bak, men foran så går jo navet bare rundt og rundt, ikke noe som sperrer. Hvordan skal jeg gå frem der?noen som har no forslag på hvordan jeg skal få sperra så jeg for stramma til?? Edited December 13, 2007 by superpoint Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 en person som bremser?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
superpoint Posted December 13, 2007 Author Share Posted December 13, 2007 Bremsene er jo ikke på Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 sett inn de gamle boltene løst og bruk ett eller annet å kile det med Combatkit: trur bremsene må være av for å bytte hjulbolter "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
superpoint Posted December 13, 2007 Author Share Posted December 13, 2007 Capri-rs, det skjønte jeg ikke.. jeg må bare få det navet til å stå stille jeg, så jeg for skrudd rundt uten at det går rundt:p Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 sett inn de gamle boltene løst og bruk ett eller annet å kile det med Combatkit: trur bremsene må være av for å bytte hjulbolterkan også stikke en skrutrekker inn i ett av hullene som du ikke har montert noen bolter i og holde igjen "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 muttertrekker. trenger da kun og holde igjen med ene handa.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 muttertrekker. trenger da kun og holde igjen med ene handa.. er jo helt klart enklest! ellers da christer? når du mappa pectelen din, mappa du kaldstarten sjøl eller var det trimmeren din som gjorde det "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 er jo helt klart enklest! ellers da christer? når du mappa pectelen din, mappa du kaldstarten sjøl eller var det trimmeren din som gjorde det kaldstart ja.. ikke lett. prøvd litt men er ikke enkelt og få det til syns jeg.. min gårikke av seg selv, må vente til den er sånn passe varm.Du fått til? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted December 14, 2007 Share Posted December 14, 2007 nix.gitt opp litt.har bygget meg verksted så det har blitt lite skruing og utprøving "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
superpoint Posted December 16, 2007 Author Share Posted December 16, 2007 Nå er alle hjulboltene bytta, og bedre vinterhjul er på. Fikk lånt meg en kompressor og muttertrekker, da gikk jobben som en drøm! Nå blir neste stadige å få senka balja mi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts