Jump to content

Hardyplate

Recommended Posts

Posted (edited)

Heisann.

Jeg har en sierra 2.9i 2wd mk2.

Var ute å kjørte for noen uker sia, og plutselig smalt det no helt for j***lig i bilen.

fikk heist den opp på bukk og konstatert at hardyplata var blitt revet i i stykker i seks deler...

greit nok, det skulle vel ikke by på så mye problemer tenkte jeg, og dro til romnes for å kjøpe ny.

der viste seg at de ikke hadde den plata. så da ringte jeg til mekonomen, de hadde den heller ikke. det hadde heller ikke s&b.

så jeg dro til ford, og fikk bestillt den riktige plata, to dager etterpå kom den dit, og jeg dro å henta den. men jeg hadde fått feil! den delefyren på ford hadde bestillt, som både han og delekatalogen mente var den riktige, er samme kobling som også er til doch og cossie.

dette er ikke riktig, da denne koblingen er flat på begge sider, og over en cm tynnere enn den jeg skal ha. i tilegg er det høydeforskjell på tre av høla på den koblingen som passer på bilen min.

så nå er det altså ingen deleleverandører som kan skaffe meg den riktige koblingen, ikke engang ford! den ødelagte koblingen har fordlogoen på seg, så det er en orginal del. synd at biten med halve delenummeret på ligger langs e6 ett sted...

har ringt rundt til forskjellige høggere, uten hell der heller.

så, er det noen som har noen idè om hvor jeg kan få tak i riktig kobling? begynner å bli litt frustrert nå, og er lei av å være handicappa(fotgjenger)...

Edited by Robban
Posted

ta å mål lengda på hylsene du skal tre skruene igjenom ,

tipper den er lik på den du har å den fra ford du sier er feil

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

de er ikke like. i tilegg er den koblinga som ford sier er riktig rund, mens den jeg skal ha er sekskanta. og så skal det være en sentreringshylse i midten...

Posted

ok?

ifølge ford finnes det bare to typer koblinger, en rund, og en sekskanta.

hvordan ser den til 4x4 cossie ut da? har den sentreringshylse i midten?

Posted (edited)
  Robban said:
ok?

ifølge ford finnes det bare to typer koblinger, en rund, og en sekskanta.

hvordan ser den til 4x4 cossie ut da? har den sentreringshylse i midten?

Den er sekskantet med sentreringshylse i midten som det sitter et lite lager i.Har en sånn liggende fra 4x4 Cosworth

Edited by cosworth540
Posted
  cosworth540 said:
Den er sekskantet med sentreringshylse i midten som det sitter et lite lager i.Har en sånn liggende fra 4x4 Cosworth

merkelig at det er den jeg skal ha da men...

(har du mulighet til å ta bilde av den? sånn at jeg er sikker på at den er den riktige... evt. hvor mye skal du ha for den?)

Posted
  Robban said:
merkelig at det er den jeg skal ha da men...

(har du mulighet til å ta bilde av den? sånn at jeg er sikker på at den er den riktige... evt. hvor mye skal du ha for den?)

Skal ha 500 for den

Posted

jøss! det er rikitig kobling jo!

jeg tar den! sender deg info på pm :D

da må jeg tydeligvis ha en ombyggd kasse og mellomaksel fra 4x4 cosworth jeg da...

• 2 weeks later...