Jump to content

Hva fa** feiler det ford`?


Guest rioi

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hehe :P hva skal jeg si her nå da. jobber på et verksted der vi tar inn alt nesten. så er jo borti endel fordeom jeg bare har jobba der i 4 mnd. synes det var litt drøyt med audi v6 som du måtte av med hele fronten for å ta å bytte regreim. men det er nå sånn di er lagd. har vært borti mye rart med ford også innimellom :P så alle biler har sine feil, men ford er lettere enn audi mener nå jeg da. fordeom jeg skal være nøytral så klarte jeg det ikke helt

Link to comment
Share on other sites

hehe :P hva skal jeg si her nå da. jobber på et verksted der vi tar inn alt nesten. så er jo borti endel fordeom jeg bare har jobba der i 4 mnd. synes det var litt drøyt med audi v6 som du måtte av med hele fronten for å ta å bytte regreim. men det er nå sånn di er lagd. har vært borti mye rart med ford også innimellom :P så alle biler har sine feil, men ford er lettere enn audi mener nå jeg da. fordeom jeg skal være nøytral så klarte jeg det ikke helt

 

Er ikke bare audi V6 det for å si det sånn... Gjelder vel de fleste audiene (vagene) med rettstilt motor...

Klart ford har sikkert mye dårlige løsninger de og, men sånn generelt tror jeg nok at Ford er lettere/bedre å skru på.. :D

Link to comment
Share on other sites

som sagt lite vits å diskutere dette her. prøv på bilforumet isteden der er det folk som liker/misliker alle biler.

har hatt noen forder sjøl og syns de er greie å skru på og det er sjelden jeg har skrudd fordi det er en dårlig bil. trur det går mest på bruken akkurat det der ihvertfall.

har sjøl jobba på verksted og må si det at audi er en mye verre bil å skru på en ford. sjefen min brukte nesten like lang tid på å skifte katalysatoren på en A4 1.8T

som jeg brukte på en sierra clutch. det er drøyt. syns ikke escort er så ille heller. det gjelder bare å bruke hue litt.

Sideways is the new forward

 

17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio)

Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd

Link to comment
Share on other sites

Audi blablabla... skrudd den sammen sjøl blablabla.... s6 motor og diverse oppgraderinger blablabla....

 

Så måtte du ha hjelp av Fattern og demontere eksosen for å få av dynamo`n?? Eg ler !!! :lol:

Hehe, den likte jeg. :P

Escort Cosworth

Capri MK I

Capri MK III

Link to comment
Share on other sites

vis du ser vekk fra s2, s4, s5, s6, s8 så

Hvis du omformulerer det til at karosseriene til Audi har god rustbeskyttelse skal jeg være enig.

 

Ikke ruster blir helt feil.

Har sett flere Audi med brune kanaler , og alle påskrudde deler på bilen ellers ruster like bra som alle andre.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du omformulerer det til at karosseriene til Audi har god rustbeskyttelse skal jeg være enig.

 

Ikke ruster blir helt feil.

Har sett flere Audi med brune kanaler , og alle påskrudde deler på bilen ellers ruster like bra som alle andre.

 

alle biler ruster men opel har Rekord

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

generelt mange under 14 her inne til enhver tid med bakgrunn i svarene her tydeligvis..

 

jeg er hverken mekaniker eller spesielt Ford-fan, og skal med handa på hjertet si at eldre Ford er jaggu ikke mye å samle på.. mye dårlige løsninger og gjengangerfeil som tyder på dårlig konstruksjon helt fra tegnebordet. men billige biler og billige deler (sikkert en grunn til det..)

Men synes Ford nå har fått rettet opp mye, og synes at med de "nye" modellene fra 2000 (Focus,Mondeo 01-> , Fiesta, C-Max osv) har tatt et stort steg i riktig retning! Og til dere som har fått med dere min tråd om det beste bruktbilkjøpet, har jeg gåttt bort fra V70 97-00 og har bestemt meg for en 04-> Mondeo TDCi 130hk.

 

 

når det er sagt bør det legges til at nyere Audier er jaggu ikke mye å samle på de heller. El.feila kommer snikende, Haldex er vel ikke det lureste de har putta på en bil og understell virker som er laget av Wasa. Har kjørt bl.a S3 og makan til møkkabil.. Gupper opp og ned som en sjøsjuk flodhest på veien, og med nødprogram som skrur seg på i hytt og putevar og en "quattro" (Haldex) som ikke for helt bestemt seg om den skal være 2wd eller 4wd, så ble det ett par gufne opplevelser. Men de gamle Audiene synes jeg er rå. Med ordentlig quattro og 5 sylindre er mange av de nærmest skuddsikre til aktiv kjøring.

 

Så min konklusjon er at gammal Ford = mye skruing. Nyere Ford = blitt mer holdbart og meget gode kjøreegenskaper.

Mens gammel Audi var en mye bedre bil enn de nyere bilene.

 

Og... Escort MK5/6 er no knot å skru på oppi motorrommet synes jeg også.. Spes min som har AC i tillegg. Skulle ikke tro Ford hadde planlagt AC fra begynnelsen hvertfall. det er seriøst LITEN plass til AC kjøler og rør rundt i det motorrommet.. Bare å regne med blodige knoker!

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Skal du ha noe enklere å skru på enn gammal fårrd må du over på gammal volvo, ny volvo er jo ny ford så.

Noe enklere enn det så må en nok i lekekassa til guttungen og finne fram legoklossene...

Link to comment
Share on other sites

Guest Andresen

Jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i så mye av dette fra min egen Mk4 Escort med 1.6 L CVH motor. Der er det god plass, og det meste er SIMPELT. Jeg skal muligens bytte børster på dynamoen snart, så jeg får se om jeg forandrer mening etter det.

 

En ting til, dere sammenligner jo vidt forskjellige biler. Er umulig å si hvem som er dårligst planlagt på tegnebordet da. Designerne i en ny stor Audi har for eksempel hatt helt andre ting å tenke på enn de som laget en MK 4 Escort.

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun
En ting til, dere sammenligner jo vidt forskjellige biler. Er umulig å si hvem som er dårligst planlagt på tegnebordet da. Designerne i en ny stor Audi har for eksempel hatt helt andre ting å tenke på enn de som laget en MK 4 Escort.

 

jeg tenker jo selvfølgelig på biler fra samme tidsepoke.. la oss si audi 80/90/100/200 fra midt på 80 tallet til midt på 90 tallet, mot feks sierra/scorpio. er vel ingen hemmelighet at Audiene nok vinner på de fleste områder der.

 

Mens på nyere biler, la oss si 2000 og oppover, har Ford (i mine øyne) tatt godt innpå Audi. Har en far som er merkeforhandler (ingen av nevnte merker) og han nekter rett å slett å ta inn Audi som innbyttebil. Tatt inn 3stk i år på nåde (min bror's A4, en lik A4 men automat og en A6), alle med diesel. Bror sin gikk ut på ett par dager, far smiler. A6'en forsvinner etter 6måneder(!!), litt irritert far.. Kjøper ringer etter 14dager og serverer en regning på 40.000kr for en defekt bærearm, AC pumpe-havari og overhaling av turbo (1,9TDi). Far mektig irritert.. Den siste A4'en står der enda, jeg prøvekjørte den forrige uke og påpekte at den gearet hardt på automatkassa, de bestilte time hos lokal VAG og får diagnosen: "Bytt kasse". Prislapp? 70.000 norske fjelldollar.. Far's gloser da egner seg neppe på trykk..

 

Samtidig har han hatt ca 15-20 Mondeo 01-> inn og ut på samme tid, kun med påkost av vanlige slitedeler. (vet at Mondeo har sine feil og, men slik er statistikken hos dette firmaet hvertfall)

 

Og "Andresen", det er nok litt trangere i en 97 modell bil, enn en 87, uansett merke tror jeg..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...