Jump to content

Hva fa** feiler det ford`?


Guest rioi

Recommended Posts

Mulig jeg kommer til å bli banna for denne topicen men det driter jeg egentlig langt i. Vil bare høre hva dere ford-eiere ser i skraphaugen deres.

 

Søstera mi har en escort 1.6 clx. Problemet er at strømmen ble borte. Jeg tok en rask test med multimeteret og fant ut at dynamoen var fucked. (Kun 11-12 volt når bilen gikk) Gikk dermed til innkjøp av en brukt dynamo. I kveld skulle jeg og fattern bytte den da vi plutselig fant ut at man må demontere halve bilen for å få ut den forbanna dynamoen. Noe så fu**ings trangt. Er det MULIG å gjøre det sånn? Måtte jo ned med eksosen for å få ut bolten på dynamoen :blink:

Og når vi hadde skrudd driten sammen og starta bilen stoppa den igjen etter 5 min på tomgang. dynamoen lader 14 volt men nå er alt annet fuckedup.. når jeg slipper gassen stopper bilen med en gang og hvis jeg Skrur på lysa hopper turtelleren opp på rødt..

Kommer ihvertfall aldri til å eie en selv. Det er helt sikkert.

Nei takke meg til audi. De har ihverfall fornuftige plasseringer og løsninger på ting. Har aldri vært så frustrert over en bil..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ha ha ha, Du har skrudd mye audi skjønner jeg eller?? :lol:

 

tja, jeg har en audi 90 quattro 84 modell med s6 motor og diverse oppgraderinger som jeg har satt sammen selv, så jeg vil påstå at jeg har skrudd endel audi ja.

Skal innrømme at audi har sine problemer, men dette var rett og slett idiotisk plassering av en dynamo.

Link to comment
Share on other sites

Regner med at det er en Escort med Zetec motor siden du skriver at det er CLX.

Jobber på Ford, og har byttet mange dynamoer på biler med Zetec. Også en del Escorter.

Går jo helt fint det :)

Har ikke måttet demontere noe eksos heller..

 

Ja, Ford er helt konge å skru på, takke meg til å slippe å demontere hele fronten på bilen for å komme til register, vannpumpe, reimer etc.!!! :P

 

 

Og ang. problemene etter bytte av dynamo, tror jeg ikke det er bilen sin feil for å si det sånn ;)

Edited by Escort RST WRC

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Jupp, det jeg skulle frem til er at de fleste som har audi, skrur enten veldig mye selv eller får noen andre til å skru på de for seg :D

 

og du kjenner deg ikke igjen i det selv som ford-eier?

Link to comment
Share on other sites

Synes ford er for det meste fornuftig og greit å skru på jeg for min del.

Har vert borti Mitsubishi, Volvo, Opel, Saab, Honda Daewoo og Toyota, De har mye knotepatenter gitt.

Selvfølgelig er det gjerne litt knotete å komme til for å bytte en dynamo, menneimen ikke umulig.

Honda Accord Aerodeck derimot, den sitter guffent til. :lol:

Men det er vel ganske klassisk for Audifolk å skulle disse Ford :rolleyes:

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Skrur man kun ett bilmerke, så kan man den bilen men ikkeno mer heller... Ford-eiere flest takler det meste anna også... Ford er jo gull å skru på i forhold til det maste anna spør du meg... Har selv kjørt(skrudd) volvo, audi, bmw,mb,nissan og honda.

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Ikke rart det er enklere og skru auda da.... Motoren henger jo lett tilgjengelig forand fremhjulene, noe auda har gjort for og gjøre det enkelt og skru. (for det må du) Synd det gikk så ****** ut over kjøreegenskaper, men litt må man jo ofre :)

 

Ford er latterlig enkelt og skru på, i forhold til veldig mye annet, og delene koster somregel ikke en halv årslønn.

 

Og ja har hatt auda... s4....

 

Ps.

 

Hadde det ikke holdt og bytte børstene på dynamoen?

Edited by GranadaMK1

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Er enig at det er ganske trangt i motorrommet på de bila, har skrudd litt på en orion søstern har 1,8 i 16v, men jeg har jobbet på bil opphoggeri, der drenerte vi biler for alle væsker, og der så jeg jaggu mye sære motor konstruksjoner, ser ut som de har funnet en del og bygget en motor rundt den delen, som.f.eks olje filter å slike ting, haha nei bmw, mb, og fransk er nå et lite hel...... men har ikke skudd allverdens audi, men forstillingene deres er vel omtrent like holdbart som flatbrød??

Edited by Per-joar
Link to comment
Share on other sites

Ikke rart det er enklere og skru auda da.... Motoren henger jo lett tilgjengelig forand fremhjulene, noe auda har gjort for og gjøre det enkelt og skru. (for det må du) Synd det gikk så ****** ut over kjøreegenskaper, men litt må man jo ofre :)

 

jaok. hva mener du med "gikk så ****** ut over kjøreegenskapene"? er "dårlige kjøreegenskaper" synonymt med "lite sladdevennlig" for deg eller?

Audi har vel aldri vært kjent for dårlige kjøreegenskaper såvidt meg bekjent men..

Det at rævva på bilen må provoseres ut har aldri vært noe problem for meg ihvertfall

uansett var ikke dette en tråd om hvor dårlig audi er, men om hvor ubrukelig ford faktisk er.

Link to comment
Share on other sites

jaok. hva mener du med "gikk så ****** ut over kjøreegenskapene"? er "dårlige kjøreegenskaper" synonymt med "lite sladdevennlig" for deg eller?

Audi har vel aldri vært kjent for dårlige kjøreegenskaper såvidt meg bekjent men..

Det at rævva på bilen må provoseres ut har aldri vært noe problem for meg ihvertfall

uansett var ikke dette en tråd om hvor dårlig audi er, men om hvor ubrukelig ford faktisk er.

Hvis du ser kjøreegenskaper i forhold til pris så er det vel ikke til å stikke under en stol att Audi er nød om å se seg slått av Ford med mer enn ett lite musehår der!

Link to comment
Share on other sites

jaok. hva mener du med "gikk så ****** ut over kjøreegenskapene"? er "dårlige kjøreegenskaper" synonymt med "lite sladdevennlig" for deg eller?

Audi har vel aldri vært kjent for dårlige kjøreegenskaper såvidt meg bekjent men..

Det at rævva på bilen må provoseres ut har aldri vært noe problem for meg ihvertfall

uansett var ikke dette en tråd om hvor dårlig audi er, men om hvor ubrukelig ford faktisk er.

 

Er ikke snakk om hvor lite "sladdevennlig" det er... Men om hvor mye driten faktisk understyrer...... :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Audi har på A5 og A4 flytter frem forstillinga og dermed fått til en mye bedre vektfordeling, må bare si velkommen ETTER! :)

Eldre modeller er kjent for å være fremtunge og understyrte på grunn av motoren montert fremfor fremakslingen. Quattro botet litt på dette problemet samt mere elektronikk etter hvert som årene gikk..

 

Men for all del er Audi også bra biler, men Ford er vel en god del billigere å holde i stand med tanke på blodige delepriser hos VAG...

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Link to comment
Share on other sites

tror du skal leite godt skal du finne noe sympati ifra noen her inne om dritt slenginga di angående ford sjenerelt.

da tror eg du bør finne deg ett annet forum. for her inne står vell ford ganske nærme hjerte til mangen av oss....

og angående den escorten som du prøver og fikse men bare gjør vondt værre. finn noen som kan ford fordi folk som skrur audi bør holde seg til det. for når dei rører ein ford så går det som regel galt det har vel blitt bevist mer enn ein gang i denna byen her hvertfall ;)

ps ønsker deg lykke til med og finne gjordings kabelen du har glemt og sette på plass etter deg når du bytta dynamo :lol: :lol: :lol:

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

jaok. hva mener du med "gikk så ****** ut over kjøreegenskapene"? er "dårlige kjøreegenskaper" synonymt med "lite sladdevennlig" for deg eller?

Audi har vel aldri vært kjent for dårlige kjøreegenskaper såvidt meg bekjent men..

Det at rævva på bilen må provoseres ut har aldri vært noe problem for meg ihvertfall

uansett var ikke dette en tråd om hvor dårlig audi er, men om hvor ubrukelig ford faktisk er.

 

 

Når du kommer til en sving og bilen vill rett frem, pga vektfordelingen er utrolig dårlig, så er det ikke bra kjøreegenskaper nei.

Ser till og med urquattroen til krb ligger og skubber rett frem på bane, er jo bare rein fysikk da.

 

Klart man kan provosere den ut i sladd, men kjøreegenskapene blir jo ikke serlig bedre av den grunn.

 

Ikke diskutere audi nei, men samenligne en bil som har tverstilt motor, med en som har langstilt motor, som i tilegg sitter sinsykt langt fremme. Det er ikke noe problem. Kan jo sammenligne med en sierra, der skifter du dynamo på 5min.

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...