Guest Ferrari F50 Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 Hva må gjøres for å montere turbo i sierra DOHC motor? Noen som kan forklare hva som må monteres og gjøres for å få det godkjent? Passer cosworth topp på denne motoren? Da skulle den vel ikke sprekke?Hva må man gi for en grei turbo (trenger ikke så mye hk, bare jeg får dumpventil!) og intercooler?
cossie_storm Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 Jepp cosworth toppen passer. har manifold til cosworth topp...turbo fra 2000+ic fra 500-1000 + Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Bust Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 blir det ikke litt fiklete å blande kjederegisteret fra DOCH motoren med reimregisteret på coswoth toppen?
Guest Ferrari F50 Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 Dette hørtes lovende ut! Hvis jeg monterer cosworth topp (hvis det går?)også turbo og intercooler. Hva annet bør jeg bytte/montere så det ikke raser?Hvis jeg kjøper turbo og intercooler i det prisleie du snakka om, sånn ca. hvor mange hester kan det bli? Hvor mye trykk kan man lade på denne DOHC motoren? Får jeg det godkjent, hvis jeg monterer noen hetfigere bremser og stivere den opp litt?
turbodohc Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 cosworth toppen passer ikke på ein dohc motor. Kun på 205 blokka. dohc har 215 blokk tror jeg d var.
Guest Ferrari F50 Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Ok. Er OHC motoren et bedre utgangspunkt hvis man skal ha turbo kanskje?Sett litt på Kollevold, de har mye fint å få til OHC motoren til kurante priser. Får man godkjent OHC med turbo og intercooler og trimkam?Er det noen andre her som har montert turbo intercooler på sin OHC og vil legge ut bilder?
Guest sierra_xr Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 och motoren er et bedre utganspunkt ja! du får det godkjent ved å bytte til cosworth 2wd bremser. hvor stiv bilen er har ingenting å si!! hvet om en som fikk den godkjennt på en plass der biltilsynet er strenge... han hadde bare skiftet til de cosworth bremsene.... du bør ha tillegsdyser så motoren din ikke går med for mager blanding. da smelter du stemplene
frode Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 trodde dohc-blokka var 205 jeg... skal ut å sjekke etterpå. har ei liggende på utsiden... '95 Mercedes C200 | x'97 Mercedes C230 | x'85 Mercedes 190E | x'97 Mercedes E280 | x'90 Nissan 200SX S13 | x'94 Mercedes E220 | x'91 Ford Sierra CLX Sedan (savner)
Guest Ferrari F50 Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Ja, synes da det. Er ikke så gæli pris på Kent kam til Ford OHC ihvertfall.Noen som har tips til hvor man kan kjøpe billige turboer og intercoolere?? Har Turboservice noe gammelt og billig som duger?
Guest Ferrari F50 Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 Er denne SOHC motoren den samme som OHC?Vil det se omtrent sånn ut hvis jeg monterer turbo?
cossie_storm Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 dette motor rommet er kraftig modifisert ja. hehe vil nok kanskje se noe i likeheten av dette jamener denne bilen er en escort? Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
Guest Ferrari F50 Posted November 9, 2004 Posted November 9, 2004 ja, det er det. Stjal det bilde fra tråden -SOHC med turbo.
Guest Ferrari F50 Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Okey. Tror jeg skal satse på en OHC motor. Prøve å få til turbo og intercooler, trimkam, K&N filter, kanskje porte toppen (noen som har greie på hvor mye det koster?) Tror dere dette blir bra?
D.Toft Posted November 11, 2004 Posted November 11, 2004 Okey. Tror jeg skal satse på en OHC motor. Prøve å få til turbo og intercooler, trimkam, K&N filter, kanskje porte toppen (noen som har greie på hvor mye det koster?) Tror dere dette blir bra? for all del, IKKE TRIMKAM til sugemotor på turbo.blir helt feil, for mye overlapping, dvs ladetrykk forsvunner for tidlig... heller std kam
clinton Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 269 grader's kam skal ver bra til turbo 89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )
D.Toft Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 269 grader's kam skal ver bra til turbo så lenge det står i papirene at den kan brukes til turbo oxo. har enda ikke sett en trimkam til sugemotor som virker like bra eller bedre til turbo
hår ball Posted November 12, 2004 Posted November 12, 2004 is og cosworth bruker 205 blokka stemmer var en hær som byggde om is motor`n sin med cozzi innmat,veiv,råder stemple osv.. smekka i saab 900 turbo,lastebil cooler ++ kjører på 1,5 bar nå grunnet slitt clutch men hadde en 250 hest på d lade trykke ell noe... men han skall forsterke clutchen og skru opp lade trykke til 1,8.. satsa på 300 hester... Er mye som ikke er skreve med hær da, er så sinnsykt mye som er gjort med den, mer strøken escort mk2`er har jeg **** ikke sett... Går noe helt sjukt åsså
Guest Ferrari F50 Posted November 17, 2004 Posted November 17, 2004 Hørtes bra ut den ja! Har du noen bilder du har lyst til å dele med oss kanskje..?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now