Helge Posted December 8, 2007 Posted December 8, 2007 Hvilke erfaringer har dere med deres 330 kit cossier/escoser på EU kontroll? Noen forbehold/justeringer som tas før besiktigelse WOLF!!!
Cosworthking Posted December 8, 2007 Posted December 8, 2007 ikke no problem.. gokjente nettopp min med 370 oppsett.. 0.40 i avgass
fiesta_xr2i Posted December 8, 2007 Posted December 8, 2007 slår dere lett hehe fikk 11,23 på co................. 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
cross-box Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 hvorfor ikke kjøre i gjennom og prøve? sånt er veldig varienerende fra bil til bil? aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Guest cossy88 Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Skru ned bensintrykket der og da vis den måler for mye...
Helge Posted December 9, 2007 Author Posted December 9, 2007 (edited) Skru ned bensintrykket der og da vis den måler for mye... Hvilket bensintrykk og turbotrykk samt kjører dere med race kat på eksosen for å oppnå slike verdier? 50/50 bensin/etanol? Jeg fikk en verdi over grensen, men det var uten lamda og katalysatorer. Det vil bli montert om kort tid Edited December 9, 2007 by Helge WOLF!!!
Escort RST WRC Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Før jeg fikk bilen mappet slo den ut på 10+ på co.Men med bredbåndslambda viste det jo at den lå på 10 AFR.Så viss den er riktig justert så bør det gå fint.Kan skru ned bensintrykket ja, men skru også ned turbotrykket i tilfelle kontrollør tar en litt hard kjøretur.Kan jo aldri vite, så det er bedre å ikke risikere hard kjøring med for lavt bensintrykk.Og har du L6 hjerne (2wd) har du også co skrue på hjernen som du kan justere.Men dette bør gjøres med co apparat/BB-lambda koblet til. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest cossy88 Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Hadde aldri i verden latt en eu-kontrollør prøve bilen min. er altid med selv når jeg har kontroll, de har null peiling som regel.. skru bare ned trykket under co testen... er det beste.
WingDude Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 (edited) Hadde aldri i verden latt en eu-kontrollør prøve bilen min Prøvekjøring er en del av EU-kontrollen, det kan man aldri nekte.Når du bestiller time for EU-kontroll, be om en erfaren/voksen mekaniker, så går det nok greit tenker jeg, da unngår du i hvertfall lærlinger osv. Er du ekstremt skeptisk, kjør etter din egen bil under prøvekjøringa med videokamera Edited December 9, 2007 by WingDude
Helge Posted December 9, 2007 Author Posted December 9, 2007 Før jeg fikk bilen mappet slo den ut på 10+ på co.Men med bredbåndslambda viste det jo at den lå på 10 AFR.Så viss den er riktig justert så bør det gå fint.Kan skru ned bensintrykket ja, men skru også ned turbotrykket i tilfelle kontrollør tar en litt hard kjøretur.Kan jo aldri vite, så det er bedre å ikke risikere hard kjøring med for lavt bensintrykk.Og har du L6 hjerne (2wd) har du også co skrue på hjernen som du kan justere.Men dette bør gjøres med co apparat/BB-lambda koblet til. Mange gode svar Er nok en P8 med Mountune chip uten CO skrue. Har testet ECU og chipet i original bil og da var alle verdiene OK, satser nå på at lamda og katalysator gjør "susen". Ellers tenker jeg på fremtidig datasprut og da kan man vel justere alt selv etter behov, magert på EU og rik timen etter Lurer på om dere har erfaring med 3" Mongoose og race kat på 330 kit, er det tilstrekkelig for å få CO under 0.5? Eller må man til med original eksos? Ingen fare for at kontrollør skal ødelegge bilen, han vet godt hva han gjør WOLF!!!
Guest cossy88 Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Prøvekjøring er en del av EU-kontrollen, det kan man aldri nekte.Når du bestiller time for EU-kontroll, be om en erfaren/voksen mekaniker, så går det nok greit tenker jeg, da unngår du i hvertfall lærlinger osv. Er du ekstremt skeptisk, kjør etter din egen bil under prøvekjøringa med videokameraDa gjelder det å finne stedet som ikke prøvekjører spør du meg, ihvertfall her i byen er ikke det tema på eu-kontroll.Men er sikkert mange verksteder som følger opp dette da de ser hva slags bil det gjelder
Escort RST WRC Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Prøvekjører de ikke bilene de tar eu-kontroll på, gjør de ikke jobben sin riktig! Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Dre Racing@ Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 bare å bli med på prøvekjøringa det, det bruker jeg
Cosworthking Posted December 10, 2007 Posted December 10, 2007 ikke no problem.. gokjente nettopp min med 370 oppsett.. 0.40 i avgass hadde 3" moongose på min..
Helge Posted January 2, 2008 Author Posted January 2, 2008 Hvilken ECU og chip bruker dere da på deres 330 oppsett uten katalysatorer? WOLF!!!
Helge Posted February 15, 2008 Author Posted February 15, 2008 (edited) ... Edited February 15, 2008 by Helge WOLF!!!
fiesta_xr2i Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 jeg måtte te prøveturen med min , da kontrolør ikke hadde hatt lappen i 7 år samenhengende på snø såklart 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Escort RST WRC Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Ikke hatt lappen i 7 år? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Denes Racing Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Trenger jo bare fagbrev og sertifikat!Trenger ikke hatt førerkort i mere enn en dag ettersom jeg har skjønt
Guest 365hp Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Må nok ha lappen gitt. Tror ikke Biltilsynet liker at at ikke blir prøvekjørt på Pkk. Hadde de visst om dette hadde nok ikke det verkstedet vært godkjent veldig lenge...Pkk tas på vegne av biltilsynet og må derfor følge deres retningslinjer.
Denes Racing Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 ja sertifikat (lappen....)Hvis man har lappen + fagbrev = Lovligfagbrev, men ikke lapp = ikke lovligLappen, men ikke fagbrev = ikke lovlig
kh turbo Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Kjør bilen en hard tur før co test, dette pleier og hjelpe..Får skikkelig varme i eksosen (katten) slike at overskudds bensin brenner opp på vei ut i eksosen... 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now