granada_marius Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Toppen tok kvelden i dag og jeg lurer på om det er noen topper fra Siera som er bedere? jeg har også lyst til å montere en trim kam kan man bruke siera trim kam? eventuel fra vilken type motor? når jeg først er på saken er det noe annet jeg kan bytte for og få mere power? håper på å få hjelp av dere.
Escort RST WRC Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Er ikke det en OHC som står i granada 2.0 også da?For det er vel en 2.0l det der? Viss det er det, noe jeg tror det er, er det jo i bunn og grunn samme motor som står i Sierra Så du kan bruke akkurat de samme delene, innvendig i motoren vertfall Er nok en den forskjeller m.t.p. innsprøytning etc. Men alt inni er jo likt. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
granada_marius Posted December 5, 2007 Author Posted December 5, 2007 der er en 2.0L Pinto R4 er det noen topper som gir mere efekt en orginal toppene? eller er alt likt
Gess Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 Du kan sette over en topp fra IS, disse har visstnok litt bedre flow, og trimkam fra sierra passer også rett inn. Kanskje du skulle benytte anledningen til å bygge om til innsprøytning. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
granada_marius Posted December 6, 2007 Author Posted December 6, 2007 ok men IS topp er vel Injection? og det er vel mye styr og ordne. har tengt til og forsat ha forgasser. noen som har en billig trim kam?
sierraracing Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 Ikke noe problem med gasser på IS-topp. Bare å skru på innsug og gasser det. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
granada_marius Posted December 6, 2007 Author Posted December 6, 2007 noen som har no mening om hvor mye efekt øking det blir?
sierraracing Posted December 7, 2007 Posted December 7, 2007 Ikke snakk om så mye med bare toppen alene. Hvis du tar med IS-kammen og setter på innsug til en dobbel gasser og setter på en gasser fra 2.8 eller 3.0 så gjør det kanskje 15-20 hester. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
Granada 2.8 Ghia Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 IS-toppen er som sagt best, en del påstår at det er samme kam på IS og gasser. litt port og plan og kam så hjelper det nok godt, få tak på en 38DGAS også så burde det dra noe bedre. www.enem.se har kammer `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
sierraracing Posted February 6, 2008 Posted February 6, 2008 Hvis du først skal plane toppen så ta den 1mm, så får du litt høyere kompresjon også.Kollevold har også en del kammer til denne motoren. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
dohcboy Posted March 5, 2008 Posted March 5, 2008 kammen på sierra,sierra IS,granada taunus osv er lik fra 1970 til 1994 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
sierraracing Posted March 6, 2008 Posted March 6, 2008 OHC-motoren gikk vel ut av sortimentet da DOCH-Sierra kom i 1990 var det vel. Ford Sierra bilcrossbil ´89 Ford Escort MK2 Zakspeed ´76 Peugeot 406 2.0TD Stv ´02
dohcboy Posted March 7, 2008 Posted March 7, 2008 motoren ble produsert til 94, KUNN i norge di slutta å selge den i 90 pga avgassen og dohc motorn overtok Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now