Guest pissboy Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 Hallo.Jeg sitter med en 1,6EFI cab 91modDen er litt vrang med meg. Starter greit stortsett hver morgen og etter jobb og slikt.Men om jeg har kjørt den litt varm først så lar den seg ikke starte. Ett lite eksempel er at jeg kjører hjem fra jobb og stopper på butikken.Når jeg så skal starte den igjen er den vrang med meg. Gir opp etter å ha ventet en stund og tusler hjem.Kan da 2 timer seinere prøve å starte igjen og den fyrer opp med en gang. Har høres ut som om den har lite strøm når jeg prøver å starte. Uannsett om den har stått lenge stille eller ikke.Det går tungt på en måte. Har rimelig nytt bateri og sjekket dette. Har også sjekket om den tar skikkelig med lading, og det gjorde den. Noen som har noen tips?På forhånd takk
Guest pissboy Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Kan varme på starter være noe problem fordet om jeg ikke har turbo?Har lest litt rundt her og sett lignende problemer, men da har folk turbo og setter opp noe varme skjold da.
Kimmelim Posted December 12, 2007 Posted December 12, 2007 bump 2005 Ford Mondeo 2.2l TDCI Ghia X stv.
brede Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 samme sykdom som mondeoen min har.det som hjelper når den ikke vil starte er å slå av bensinpumpa,da starter den med en gang.pass på å slå den på igjen når motoren har startet.
brede Posted December 13, 2007 Posted December 13, 2007 sikring som må ut for det eller?nei det sitter en nødbryter til pumpa under dashbordet.det ligger ei kule og triller inni,denne kula skal vel stenge pumpa dersom bilen krasjer
Guest Strengen Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Autmatchoken som henger seg opp kanskje?
Guest Erik Braseth Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Kan varme på starter være noe problem fordet om jeg ikke har turbo?Ja, det kan det. Men er det bilmotoren eller startmotoren som er problemet, når du sier "startvansker"? Kan være en ide å sjekke kablene som går til starter, hvis det er den som er problemet.
Guest pissboy Posted February 19, 2008 Posted February 19, 2008 Etter å ha sett at oljenivået var litt under minimum, og da fått fyllt på litt der så ser det ut som om den starter ganske greit fordet om den er varm.
Guest pissboy Posted February 28, 2008 Posted February 28, 2008 Viste seg til at jeg bare hadde flaks når jeg prøvde å starte med litt mer riktig mengde olje. Men så her en dag så kikket vi litt rundt i motorrommet mens bilen sto å gikk og prøvde å få den varm. Så flyttet vi på en liten klemme som gikk rundt en slange. Og slangen bak der var gammel og det var en sprekk i den. Der kom det litt bensin ut når vi rørte såvidt på den.Den slangen gikk til greia som fikser trykket på bensinen (husker ikke helt hva den heter i farta), men nå har jeg ikke opplevd noen problemer etter vi byttet den slangen..
Recommended Posts