Lanzin Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Trenger en "huskeliste" til et turboprojekt.. håper på 300hk stabil løsning... Evt ca priser og hvor jeg kan skaffe det:) Scorpio 2,9i Manuell Stv.
BR Racing V6 Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 så fant du ikke meg. helt utrolig. hehe 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Lanzin Posted November 29, 2007 Author Posted November 29, 2007 så fant du ikke meg. helt utrolig. hehe hehe.. har sett deg,til og med snakket med deg tidligere..Oppfordringen var til hvemsomhelst.. men sist jeg snakket med deg var det snakk om en 2,8i
Garnes Racing Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 har satt ihop en 2.9 twin,den funker meget bra.motor helt standard,bilen er i daglig bruk å går som fy!lader 0.9 bar på 300zx turboer,audi s2 dyser.ingen tenningsbank,går ikke fett eller magert.denne motorn er slitt,ble bygget turbo-kit på den for å ha alt tilpasset å klart til ny motor.holder enda TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
BR Racing V6 Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 hehe.. har sett deg,til og med snakket med deg tidligere..Oppfordringen var til hvemsomhelst.. men sist jeg snakket med deg var det snakk om en 2,8i ok, men har alt til 2.9 og hehe anbefaler for å utnytte en orginal motor så langt det går.uten å bytte innmat i selve motoren. forsterka dobble toppakninger og stålbolter,da får man senka kompresjonen , hadde en ungutt i Trondheim som kjørte t35turbo singel på 2.9 motor. han brukte dette oppsettet.ladet 1.5bar trykk. med en smt6 tileggsprut med 2stk tileggdyser. en ok intercooler. med en g-måler.hviste en 350hk og bilen gjekk meget bra. motoren fungerte lenge den.men det ble rådebank ,og motoren ble overhalt.og da toppenen og. så da ble det montert kun 1 pakning ,og tenningsbank oppstod allerede ved 0,7bar. så gleden ved litt mere bunndrag,ble kortvarig. og bilen ble solgt. vet ikke hvor den går nå. når det kommer til å ettermontere turbo på en brukt motor.som gjerne har gått 200000km. vil jeg ikke klemt på for mye trykk på motoren. mere trykk=mindre holdbar. her er hva jeg selv gjør på mine motorer: forsterka dobble toppakningeregne herda stålbolterforsterka veivbolteroppgrad oljetrykkforsterka veiv og rådelager.alu kamdrev.arp rådebolter kan benyttes,hvis turtallet går ofte over 6000rpm. oljekjøler og intercooler er en god investering , har man råd kan en megasquirt datasprut.med bruk av 24v sitt reimhjul med ferdig til edis 6 tenning som ms kan brukes med. hvis man velger dette. kan man droppe å senke kompresjonenen. kun kjøre std. grunnet tenningen vil bli styrt av sprutet. høyere grunntrykk i motoren behøver mindre ladetrykk for å oppnå effektiv kompresjon ved overtrykk. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Bewnie Posted November 29, 2007 Posted November 29, 2007 Det reimhjulet fra 2.9 24v... vil det funke på en 2.8 også? <!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->
Lanzin Posted December 1, 2007 Author Posted December 1, 2007 manifolder da? noe å få tak i eller må det lages?
RaymondP Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 (edited) HeisanDu tenger ikke noe reimhjul fra 24vHar kjøpt Megasquirt2 v357 bygd for 2.9 TFI tenning.Du bruker din org 2.9 fordeler som har Hall sensor innebygd.komplett med ledningsnett,IAT føler,stimulator og kabler for tilkobling til pc kåm det på kr 4700 inkl tollavgifter. Kjøpt på DIYAUTOTUNE.com Edited December 1, 2007 by RaymondP
Lanzin Posted December 1, 2007 Author Posted December 1, 2007 Hvor? Hvilke turboer er egnet for dette? standard T3 ? saab 900 har vel denne..
Per Olav Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 To T3 turboer blir unødvendig stort til dette opsettet. Du vil få en sen oppladning på alt for høyt turtall. Bruk noen mindre. IHI rhb5 vj20 eller 21 er passe store allefall. Mange andre også. En tommelfinger regel er å finne en turbo fra en bil med omtrent samme motorstørrelse og effekt. Siden du skal ha to turboer og 300hk så ville jeg prøvd å finne to stykker fra biler med ca 1,4-1,8litersmotor og 140-180hk.Gamle mazda 323 1,6turbo har jo IHI rhb5. Vankelig å få tak i kansje. VW/AUDI 1,8T turboen er jo ganske liten og rask da. Måtte vel passe fint på en tung V6'er. Men bruk to helt identiske turboer med samme forspenn på wastergaten!Et alternativ er turbo fra dieselmotor og da er regelen at du skal bruke en turbo fra en dobbel så stor dieselmotor på en bensinmotor. Men dette er en nødløsning da dieselmotorer buker et annet forhold på størrelsen mellom eksos og kompressordel på turboen i forhold til bensinmotorer. Men det funker! Brukte to turboer fra 86mod pajero 2,3td på en 2,8efi en gang. Ladetrykket kom for fullt på 17-1800rpm. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Lanzin Posted December 4, 2007 Author Posted December 4, 2007 To T3 turboer blir unødvendig stort til dette opsettet. Du vil få en sen oppladning på alt for høyt turtall. Bruk noen mindre. IHI rhb5 vj20 eller 21 er passe store allefall. Mange andre også. En tommelfinger regel er å finne en turbo fra en bil med omtrent samme motorstørrelse og effekt. Siden du skal ha to turboer og 300hk så ville jeg prøvd å finne to stykker fra biler med ca 1,4-1,8litersmotor og 140-180hk.Gamle mazda 323 1,6turbo har jo IHI rhb5. Vankelig å få tak i kansje. VW/AUDI 1,8T turboen er jo ganske liten og rask da. Måtte vel passe fint på en tung V6'er. Men bruk to helt identiske turboer med samme forspenn på wastergaten!Et alternativ er turbo fra dieselmotor og da er regelen at du skal bruke en turbo fra en dobbel så stor dieselmotor på en bensinmotor. Men dette er en nødløsning da dieselmotorer buker et annet forhold på størrelsen mellom eksos og kompressordel på turboen i forhold til bensinmotorer. Men det funker! Brukte to turboer fra 86mod pajero 2,3td på en 2,8efi en gang. Ladetrykket kom for fullt på 17-1800rpm. Har faktisk en pajero 2,3 Td m delemotor... er interssert i litt mer info om dette.. Noen negative sider ved dieselturbo? deilig med drag med en gang.. nå sluttet effekten?
KIB Posted December 4, 2007 Posted December 4, 2007 Et alternativ er turbo fra dieselmotor og da er regelen at du skal bruke en turbo fra en dobbel så stor dieselmotor på en bensinmotor. Stemmer dette?
Per Olav Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Stemmer dette? Ligger flere bilder av den aktuelle sierran med pajeroturboene her på forumet. Blant annet i den prosjekt tråden det er linket til i signaturen min. Den er grønn.. Noen andre enn meg kan bekrefte dette da det er jeg som påstår det her.Jeg har lest det i en artikkel på en eller ana internettside eller bok som omhandler emnet. Men synes selv av erfaring at det stemmer bra. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
2.8 injection Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 driver også å funderer på sotvifte på scorpio'n nå.fått tak i gamle typen 2.9 motor med luftmengde målere og greier.disse skal visst være litt enklere å bygge turbo på siden den ikke har map sensor, sies det.men har hørt noe snakk om å styre og ordne litt med oktan justeringa for å endre tenningstidspunktet, noen som har peil på akkurat det? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Per Olav Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 Oktanjusteringa? Aldri hørt om.. Forklar! Ta gjerne et bilde og. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
2.8 injection Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 sitter en føler på fuel railen som skal ha med oktan justeringa å gjøre.mener det var her på forumet jeg leste om det, men finner det ikke igjen. 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
RaymondP Posted December 6, 2007 Posted December 6, 2007 HeisanPå noen modeler er det en omstiller for tenning så du kan velge mellom 95 og 98.Ingenting med fuelrail å gjøre:)
2.8 injection Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 sorry, huska visst feil fra bøkene, er ikke oktanjustering, men bensintemp føler men btw noen som har noen ide til intercooler løsning på twin turbo? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Per Olav Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Er bare å kjøre lufta fra begge turboene inn i samme innløpet på intercooleren og splitte dem etter intercooleren et sted like før innsuget slik at du får samme mengde luft og trykk inn på begge spjeldene. Det er viktig at turboene er identiske og wastergate staget har samme forspenn! Eksosmanifoilene og eksosanlegget bør lages så likt som mulig på begge sider sånn at eksostrykket blir så likt som mulig for hver sylinderrekke. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
Slåstad RS Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 2x Cosworth intercoolere som du kjører hver sin vei. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Per Olav Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 Funker det også. Men hvor skal du gjøre av radiatoren da? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
2.8 injection Posted December 10, 2007 Posted December 10, 2007 vel, fikk tak i et par turboer i går til en veldig rimelig penge.men jeg jeg har en anelse om at de er litt vel store for mine planer om twin turbo.er A/R 60 kompressorhus og ser ut som det står A/R 58 på eksoshuset.de tror jeg faktisk hadde passet bedre hvis jeg skulle ha kjørt singel turbo.noen som i det hele tatt er uenig dette 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Per Olav Posted December 10, 2007 Posted December 10, 2007 T3? Kommer fra disse da?Blir vel litt mye i det største laget dem ja. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>
2.8 injection Posted December 11, 2007 Posted December 11, 2007 glemte å nevne det er T4 flens ser det ut som.veit ikke hva de kommer fra, rotomaster er det ihvertfall.hadde sikkert passet bedre til twin turbo på 8'er enn den stakkars v6'ern 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
BR Racing V6 Posted December 11, 2007 Posted December 11, 2007 hadde en to4 turbo på prosjectbilen min.da jeg kjøpte den. denne hadde ar 1.18 på t4 eksos. den var tydligen en liten lastebilturbo,/buss. som noen sparte penger ved å montere. men den fungerte ikke undr 4000rpm. likevel fungerte den helt ****** etter 4000rpm. til 6400. der turtallsperra var i rotoren. jeg tror jeg var nære 2bar med ladetrykk på denne motoren., som foresten Håvard.på forumet nå eier. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now