RsTurboTaule Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 (edited) Når bilen(Escort rs turbo 1988mod.) er kald starter den lett ,men den går bare på tomgang i under ett minutt så vil den ikke gå på tomgang lengre. Holder man gasspedalen inne litt for at den ikke skal daue,så ligger den og jager litt på turtalllet. Når den har gått i 2-5minutter og man stenger motoren ,så vil den ikke starte. Lar du den gå til den blir varm (10minutter+) , så går den på tomgang og starter lett etter du har stengt motoren. Merker ingen fusking ved gasspådrag,og turbotrykket er fint.. eneste jeg merker er at den fjusker på en måte når du slipper gassen mellom hvert gir(hører det i eksosen) Plugger og pluggledninger er nye.. fordeler og rotor ser bra ut. luftmengdemåleren er skiftet(bilen smalt ved 4000rpm og kubbet med den gamle LMM) Men den gikk på tomgang og startet uansett med den gamnle LMM då.. Hva kan dette være for noe muffens? Kan bensinpumpereleet(har kun en ledning der,da jeg venter på nytt rele) spille noen rolle i dette, eller er det noe annet? Edited December 11, 2007 by RsTurboTaule 88 Escort RSTurbo
Sondre91 Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Først.... hvilken bil er det snakk om ?? Coswort ?? er greit å vite
Guest garret Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Først.... hvilken bil er det snakk om ?? Coswort ?? er greit å vite Står ikke det i topic?escort rs turbo 88 modell?
escort rs turbo Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 d kan jo være noe så enkelt som dn bimetal brytern din.. -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
RsTurboTaule Posted November 28, 2007 Author Posted November 28, 2007 d kan jo være noe så enkelt som dn bimetal brytern din..javel? og hvor ligger så den? 88 Escort RSTurbo
escort rs turbo Posted November 28, 2007 Posted November 28, 2007 Dn ska ligge unnder bak innsuget.. det er dn sån brun kontakt på dn vis jeg ikke husker helt feil.. -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
escort rs turbo Posted December 2, 2007 Posted December 2, 2007 funnet ut noe eller? -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
RsTurboTaule Posted December 5, 2007 Author Posted December 5, 2007 funnet ut noe eller?prøvde å koble den ut men intet resultat.. prøvd masse koblinger av/på. ikke godt å si hva som gjør dette.. 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted December 7, 2007 Author Posted December 7, 2007 nå etter at bilen har stått en ukes tid ,så starter den ikke i det hele tatt.. pluggene er sotet og full i bensin. den viser bare antydning til tenning i 1 sek. av og til.. batteriet er full ladet. Renset pluggene ,men det hjalp ikke. Skjønner ikke bæret lengre... 88 Escort RSTurbo
fastford79 Posted December 7, 2007 Posted December 7, 2007 Prøv å kople av den svarte styreenheten til ke-jetronicen og se om den sviver da. Min gjorde det når jeg hadde problemer med en sensor.. 1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i)
RsTurboTaule Posted December 8, 2007 Author Posted December 8, 2007 Prøv å kople av den svarte styreenheten til ke-jetronicen og se om den sviver da. Min gjorde det når jeg hadde problemer med en sensor..det hjalp ikke å koble den ut nei.. men nå er bilen helt fucka.. nå vil den ikke dra den på starteren og når jeg prøver å ta den på gir så låser framhjulene seg... (prøvd revers,1,2,3,og fjerde gir) er det starteren som har kilt/låst seg? 88 Escort RSTurbo
tuszi Posted December 8, 2007 Posted December 8, 2007 det hjalp ikke å koble den ut nei.. men nå er bilen helt fucka.. nå vil den ikke dra den på starteren og når jeg prøver å ta den på gir så låser framhjulene seg... (prøvd revers,1,2,3,og fjerde gir) er det starteren som har kilt/låst seg?høres nesten ut som en skjært motor det
RsTurboTaule Posted December 8, 2007 Author Posted December 8, 2007 høres nesten ut som en skjært motor detkan jo ikke bli skjært av og bare stå i 5-6 dager vel? frostvæsken er ok, oljen er ok.. den gikk helt fint forrige gang jeg brukte den da.. 88 Escort RSTurbo
RsTurboTaule Posted December 11, 2007 Author Posted December 11, 2007 (edited) Hvorfor beveger registerreimen seg så mye? på bilde nr. 1 er den slik den var før jeg turnet den en runde nedover,og da stopper det opp på bilde nr.2. Dette har ikke skjedd med motoren igang ,bare så det er sagt.. Begynte med at den ikke ville starte og så til slutt slo den ikke inn på starteren ,da jeg skulle prøve en gang på nytt (får ikke vridd hjulet mer en en runde,da står det bom fast..) reimen som har hoppet? skiftet jo denne på verksted for 2måneder siden jo (inkl strammehjul)Her er før jeg startet:En turn helt rundt(nedover):Samme som bilde nr.1:Samme som bilde nr.2: Edited December 11, 2007 by RsTurboTaule 88 Escort RSTurbo
tuszi Posted December 11, 2007 Posted December 11, 2007 altså for det første skal du aldri bevege motoren ved å dra på kammen. for det andre kjenn om du på langsida kan bøye reima ca 90 grader vis den går mer er den for slakk.
RsMuffe Posted December 11, 2007 Posted December 11, 2007 har du sjekket om sylinderene er fulle av bensin? blir skikkelig lås av det. sjekk om timings merke osv stemmer.
RsTurboTaule Posted December 13, 2007 Author Posted December 13, 2007 altså for det første skal du aldri bevege motoren ved å dra på kammen. for det andre kjenn om du på langsida kan bøye reima ca 90 grader vis den går mer er den for slakk. har du sjekket om sylinderene er fulle av bensin? blir skikkelig lås av det. sjekk om timings merke osv stemmer.den går ikke mer av ved å vri den 90 grader nei.sylindrene var ikke fulle av bensin..Får ta av topplokket i morgen og se hva som stritter imot hva oppi der.. 88 Escort RSTurbo
Guest Strengen Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 (edited) Høres ut nøyaktig ut som samme symptomer jeg hadde på min gamle Sierra 2.0L '86 mod. På Ford-verksted sa de at det var automatchoken, og at den hadde hengt seg opp. Da hadde bilen en tendens til å stoppe dersom det ble veldig fuktig, ville heller ikke starte igjen til bilen hadde blitt kald/dvs. bensinen hadde fordampet. Hadde kun problemer da motoren var halvvarm. Det hjalp som regel å taue den igang, med klampen i bånn på 2. giret. Edited December 20, 2007 by Strengen
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now