bart Posted November 26, 2007 Posted November 26, 2007 holder på å sette sammen en bestilling til burton (julegave til meg selv), skal bytte stempler +div i motoren ser på de arcalite i 90.93 bor, til wrc men det står ikkje hvilken komp man får med de, evt de i 91.33 med 7,5men da må blokka bores og er det lurt med tanke på at det er 205 blokk? har prøvd å spøre burton med får inget fornuftig svar på det
mr.cossie Posted November 26, 2007 Posted November 26, 2007 ikke borr mer enn det du må vertfall. det er bare dumt.. Jeg ville ikke ha godt ned i kompresjon men. det spørs litt på resten av oppsettet ditt.. -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
Guest Larsern Posted November 26, 2007 Posted November 26, 2007 Ikke kjøp deg slike stempler til en 205 blokk. Orginale stempler tåler flere hundre hk mer enn hva en 205 blokk kan takle. Er de du har så dårlige at de må byttes ut ville jeg kjøpt orginale mahle stempler. Er dette en mer eller mindre "daily driver" har motoren det bedre også om man ike kjører med smidde stempler.
cossie_storm Posted November 26, 2007 Posted November 26, 2007 hva blir ulempene med smidde stempler? Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod
bart Posted November 26, 2007 Author Posted November 26, 2007 poenget var at med 90.93 trenger man bare hone opp en del fpr å få friske boringer, uten å borre, men blir kompen for lav er det uintesant,
Guest quickerz Posted November 27, 2007 Posted November 27, 2007 Kompresjonsforhold regnes ut. Du trenger å vite volum i forbrenningskammer, tykkelse på toppakning og volum over stempel når stemplet er i TDC. Kompresjonsforhold er: Volum, BDC / Volum, TDC.Volum i toppen er avhengig av tidligere planinger og om ventilsetene er lagt dypere i toppen. Volum over stemplet i TDC er avhengig av hvor mye blokka evt er planet. Alle disse målene kan enkelt måles. Data for stemplene dine følger vel med fra Burton.
Guest Larsern Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 hva blir ulempene med smidde stempler? Smidde stempler er mere koniske, siden de utvider seg endel mere enn andre stempler. Derfor vil de føre til mere slitasje når de blir brukt til småkjøring før motoren kommer opp i skikkelig driftstemp.
s10an Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 er det spesifikt for de der da? er mange biler som har smidde stempler som standard fra fabrikk. Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
Guest T-KING65 Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 http://www.evo.no/index.php?name=PNphpBB2&...pic&t=10804 Her er det stempler tils...mulig alle settene er solgt .
Slåstad RS Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 Er jo smidde stempler org. også.Hovedproblemet er vel ikke slitasje , men det er et resultat av eieren av bilen som ikke klarer å la være å gasse på når motoren er kald.Over tid vil jo det ende med skjørtebank og oljeforbruk som resultat. Gamle smidde stempler utvidet seg ganske mye da de ble varme , så da måtte klaringene være ganske store på kald motor.Dette ble forbedret på motorer som er nyere enn vingebil , men beste utgaven av datidens Mahlestempler ble montert i 4x4 motoren.Skal en bytte ut noe , så må det vel være bedre med 4x4 stempler , selv om kompresjonen blir lavere hvis du har 2wd.topp. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Furre Posted December 2, 2007 Posted December 2, 2007 Kjøp JE stempler av EBB, tror det var 6000kr for et sett, dette er kjempe bra stempel til ein grei pris.. 88 Sierra cosworth 2-wd
Guest T-KING65 Posted December 3, 2007 Posted December 3, 2007 Kjøp JE stempler av EBB, tror det var 6000kr for et sett, dette er kjempe bra stempel til ein grei pris.. Alle settene er solgt for lenge siden .Han får muligens inn mer etter nyttår .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now