Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Som topic sier trenger jeg bærearmer bak til sierran min.

Disse må være til stv med skivebrems, det er mulig at bærearmene fra scorpio stv passer også, viss festene til demperne er like.

Haster.

send meg pm, eller mail til even _at_ kvenna.net

tlf: 98878916 Vanskelig å få tak i, bruk mail

Kongsberg

Edited by Even
Posted
Nye retningslinjer og tiltak mot virksomheten på annonseforuma.

Informasjon som kreves i samtlige annonser

Telefonnummer.

Hvor i landet objektet befinner seg, minimum fylke skal angis.

'minimum fylke skal angis' gjelder ikke 'ønskes kjøpt'.

Prisantydning.

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Posted (edited)

Hei

Her er det 3 forskjellige typer. Jeg har undersøkt med Ford for lenge siden engang og det er:

87BB 5K743 BB Dette er til stasjonsvogn 85-86 V6, 4x4

87BB 5K743 EA Dette er til stasjonsvogn 82-86 med trommelbremser

92BX 5K743 CA Dette er til alle stasjonsvogner etter 87

Jeg mistenker at 4x4 utgaven har fester til krengninghemmer/stabstag. Det har iallefall ikke de to andre typene.

Jeg tror du også kan bruke bærebruer fra stasjonsvogner etter 1987, fordi der er det bare en type. Dette gjelder KUN stasjonsvogn. Hjullagerholderen til skivebremser passer på alle bærebruene, men når du skal sette inn en drivaksel til skivebrems, så får du ikke den på plass, fordi drivakselen er mye fetere der torxskruene er festet, så den tar i bærebrua. Bærebruer fra stasjonsvogn er mye dypere og det er ikke noe problem der. Jeg har prøvd dette selv, men da brukte jeg drivaksler fra XR4x4. Her tok subbet abskransen borti, og jeg målte vel en eller 2 millimeter mindre diamter på XR4x4 bærebru og bærebru sta stasjonsvogn etter 1987. Det er mulig det finnes en drivaksel med en mindre ABSkrans til denne typen. Det er mange forskjellige typer drivaksler til skivebremser også. Han på Ford mente det var ett 10-talles typer.

Bærebruer fra Scorpio har andre krengningshemmer fester. Jeg vet ikke hvordan det blir med hjulvinkler her, men så lenge det er likt på begge sider er det ikke sikkert du merker så mye til det, med mindre du tar en hjulstillingskontroll.

Edited by btl
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...