Guest Mk1 cosworth Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 Hei!Dere som har Capri 2.8i Blåbein, kan dere gi meg litt specs om høyde, hvide, og hvor lange de er.Også fint om dere kan si meg litt, som kanskje er dårlig eller ting jeg bør se etter.Skal kjøpe på ebay og greit og vite hva frakten kommer på! Ser ut til at den blir over 50£ i hvertfall. Mvh: Joakim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 og BLÅBEIN er??? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted November 25, 2007 Share Posted November 25, 2007 og BLÅBEIN er???Det vet de som har BLÅBEIN fjærbein til 2,8 I capri "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mk1 cosworth Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Kom igjen da folkens, sikkert mange som har en kommentar eller to om disse fjærbeina? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hvitmk1 Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Cut and paste fra norskescortregister.net "Alle Capri mk II/III(inklusive 2,8, men usikker på 3,0 liter) og Escort RS mk I & II modeller(inklusive Bilstein "blåbein") er bygd på identiske spindler laget av FORD. Capri 2,8(Bilstein, også blå, men ikke ekte "blåbein") og Bilstein "blåbein"(Faste og justerbare til rally etc.) har opp-ned dempere med støtdemperstanga skrudd fast i bunn av demperrøret. Mener at Capri 2,8 har en litt spinklere støtdemper med andre(mindre) gjenger i bunn. Kun "blåbeina"(Faste og justerbare til rally etc.) har (Ford originalt) påsveist trekantforsterkninger mellom rør og spindel. Dette har ikke Capri 2,8 fjærbein. Fjærdiameter er originalt 130 mm, men små coiloverfjærer brukes også på de justerbare. De øvrige RS og Capri fjærbein har normale støtdemperinnsatser, enten originale med oljereservoaret i selve røret, eller som ettermarked innsatspatroner. Her kan man bli forvirret av at det finnes Bilstein innsatspatroner i opp-ned utførelse, men disse skrues ikke fast i bunn av demperrøret slik som på Capri 2,8 og "blåbeina". RS og Capri fjærbein har begge 130 mm fjærer og et demperrør med utvendig diameter på 51 mm. Det som kan variere er plasseringa(i høyden) av den fastsveisede fjærskåla. Rundt omkring finnes en salig blanding av alt dette fordi folk i en årrekke har bygd om alle disse fjærbeina i hytt og vær......så sjansen for full forvirring er absolutt tilstede. Nye spindler er nå i produksjon igjen i UK, og på disse kan et utall av gromme dempere bygges på, f. eks Øhlins, Proflex, Bilstein m. flere. " Bilde av Bilstein GP 4 "Blåbein", det grommeste som Ford leverte den gangen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mk1 cosworth Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Ok, takk Rolf . Nå ble jeg veldig mye klokere. Skal by på et par liggende på Ebay uk. Blir forhåpentligvis mine i løpet av helgen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now