Slåstad RS Posted November 23, 2007 Posted November 23, 2007 Hvorfor er det ingen som bruker dette i stedet for 71.mod. Consulmotor? ( Cosworth.) Denne motoren veier ikke mere en den gamle Escorth kent motoren , er grisebillig å bygge opp med rå deler , varver glatt 8000 omdr. med de rette delene , toppen flower bedre en Cosworth , og den er meget kompakt i størrelse.Bruker en 50" på en slik motor , fungerer den til 500hk og maks 8000 omdr. Inkl.turbo og datasprut.Sist men ikke minst , den går an å få kjøpt for "ingenting" i utgangspunktet , i stedet for en Cosworthmotor for 20-25" som er grisekjørt , kava utslitt og må totalrenoveres. Er det noe jeg ikke har fått med meg som er problem , eller funker de greit i Focus RS ? Sette dem i en bakhjulstrekker er jo ikke et problem , Skiaker skaffer jo det som trengs. Kjetil. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
to far gone Posted November 24, 2007 Posted November 24, 2007 Hvorfor er det ingen som bruker dette i stedet for 71.mod. Consulmotor? ( Cosworth.) Denne motoren veier ikke mere en den gamle Escorth kent motoren , er grisebillig å bygge opp med rå deler , varver glatt 8000 omdr. med de rette delene , toppen flower bedre en Cosworth , og den er meget kompakt i størrelse.Bruker en 50" på en slik motor , fungerer den til 500hk og maks 8000 omdr. Inkl.turbo og datasprut.Sist men ikke minst , den går an å få kjøpt for "ingenting" i utgangspunktet , i stedet for en Cosworthmotor for 20-25" som er grisekjørt , kava utslitt og må totalrenoveres. Er det noe jeg ikke har fått med meg som er problem , eller funker de greit i Focus RS ? Sette dem i en bakhjulstrekker er jo ikke et problem , Skiaker skaffer jo det som trengs. Kjetil. tipper hoved grunnen er at mange ikke vil ut med 50 lapper for eks ,desuten er dette noe nytt i forhold til oss trege nordmenn he he mange frykter nok at dette er mer arbeid enn det egentlig er .desuten mange som går for cosworth motor med grønn dyse og det får du greit for ca 25-30 k plug and play men enig med deg sett en slik motor i neste prosjekt HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Slåstad RS Posted November 24, 2007 Author Posted November 24, 2007 Hehe , hadde jeg ikke hatt de prosjektene du så nederst på tomta , så hadde det vel blitt en slik en ja. Tenkte å provosere fram en diskusjon om disse motorene som engelskmennene har trykket til sitt bryst. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
capri-rs Posted November 24, 2007 Posted November 24, 2007 har en capri som det skal i en sånn motor.har gått med yb motor før. er ganske mykje billigere ja. går ann å blande litt deler fra sølv topp og svart topp(mekaniske løftere) så har du enn meget bra motor. råder og stempler koster ingenting i usa (svart topp) "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
mr6b Posted November 24, 2007 Posted November 24, 2007 har en capri som det skal i en sånn motor.har gått med yb motor før. er ganske mykje billigere ja. går ann å blande litt deler fra sølv topp og svart topp(mekaniske løftere) så har du enn meget bra motor. råder og stempler koster ingenting i usa (svart topp) Er veiva lik på silver og black top ? , har en silver top motor no.. men vurderer å bytte til black top.. pga at det er nesten umulig å finne deler to silvertop motoren Escort MK5 Escort xr3i 1.8 selges i deler send en pm http://polarboing.com/
Slåstad RS Posted November 24, 2007 Author Posted November 24, 2007 (edited) Capri RS , har du en oversikt over hvilke deler som er best på de to motorene?Jeg vil tro toppen med mekaniske løftere er den som er best egnet til BDAturtall?( 8000+)Er det bare løfterne og kammene som er forskjellige , eller er selve toppen endret på også? Er det noen som har noen teori om turbovalg på en slik motor? Finnes det turboer som klarer å være med på et så bredt register ( 3000-8000), eller må en bruke to trinns lading? Edited November 24, 2007 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
JHS Posted November 24, 2007 Posted November 24, 2007 Er vel som sagt en del tunere i USA som bygger turbo på disse, søk litt og se hva som dukker opp da vel...
capri-rs Posted November 24, 2007 Posted November 24, 2007 Capri RS , har du en oversikt over hvilke deler som er best på de to motorene?Jeg vil tro toppen med mekaniske løftere er den som er best egnet til BDAturtall?( 8000+)Er det bare løfterne og kammene som er forskjellige , eller er selve toppen endret på også? Er det noen som har noen teori om turbovalg på en slik motor? Finnes det turboer som klarer å være med på et så bredt register ( 3000-8000), eller må en bruke to trinns lading? i følge ian howell er det sølvtopp blokk og svart-topp topplokk eller st170 topp som gjelder.sølvtopp blokka er bedre pga meir gods rundt veivpartiet.kan bruke svart topp veiv og stempler i sølvtopp. må bygge om litt på drivingen av vannpumpa med blanding av sølv og svart topp bestille til focus zx3 i usa er meget billigthttp://www.eaglerod.com/products/Ford/4cyl/4cyl%20rods.htmlhttp://store.summitracing.com/partdetail.a...mp;autoview=sku veiv skal du visst over 500 whp for den må byttes "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
Slåstad RS Posted November 24, 2007 Author Posted November 24, 2007 http://www.area-six.co.uk/Dyno%20data.htm Det er noe her som viser kapasiteten på disse motorene. Den under her er helt org. innvendig...http://www.turbomagazine.com/tech/0308tur_...ocus/index.html Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
focusst Posted November 25, 2007 Posted November 25, 2007 Enig her. Alle skal liksom ha Cosworth. Finnes jo de som på død og liv skal bygge N/A cossie og..Direkte uegnet Et par Webere på en ellers standard 2,0 Zetec, så har du 150-160 HK. Over til fienden...
Slåstad RS Posted November 27, 2007 Author Posted November 27, 2007 165 med webere , og 165-170 med datasprut på org. innsug , 185 hk med omex og spjeldhus , uten å ta av toppdekselet.Med andre kammer 205-212hk.Ikke værst for en motor som veier 18 kg mindre en is motorn'Med bearbeidet topp , enda råere kammer og forsterket bunndel : 250hk.Pene tall , og en ting til som er viktig: den har et arbeidsomeråde i fra 3000 - 8000.5000 å dra med på hvert gear , må da bli pene tall av slik? Ikke skyt meg om dette er feil info , men det er det jeg har funnet på nettet. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
insane Posted December 3, 2007 Posted December 3, 2007 165 med webere , og 165-170 med datasprut på org. innsug , 185 hk med omex og spjeldhus , uten å ta av toppdekselet.Med andre kammer 205-212hk.Ikke værst for en motor som veier 18 kg mindre en is motorn'Med bearbeidet topp , enda råere kammer og forsterket bunndel : 250hk.Pene tall , og en ting til som er viktig: den har et arbeidsomeråde i fra 3000 - 8000.5000 å dra med på hvert gear , må da bli pene tall av slik? Ikke skyt meg om dette er feil info , men det er det jeg har funnet på nettet.det er 1800 zetec som revver til 8000+ med org innmat 2,0literen er 7200 men meget potente begge to 1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på2016 focus rs2015 bmw 520 x
TJ_RS_Turbo Posted December 9, 2007 Posted December 9, 2007 (edited) en org 2 liter håper jeg tåler mer en 7.2k rpm, da min orginale st170 sperrer på 7.4k. Edit: Nå skal det vel sies at st170/svt(usa) har noen andre stempler. Om den har andre råder vet jeg ikke. Den er vel også den eneste zetec motoren som er levert med variable camtider. Den er også innkorting av innsuget over 6k, noe som merkes godt. Edited December 9, 2007 by TJ_RS_Turbo 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now