Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvorfor er det ingen som bruker dette i stedet for 71.mod. Consulmotor? ( Cosworth.)

 

Denne motoren veier ikke mere en den gamle Escorth kent motoren , er grisebillig å bygge opp med rå deler , varver glatt 8000 omdr. med de rette delene , toppen flower bedre en Cosworth , og den er meget kompakt i størrelse.

Bruker en 50" på en slik motor , fungerer den til 500hk og maks 8000 omdr. Inkl.turbo og datasprut.

Sist men ikke minst , den går an å få kjøpt for "ingenting" i utgangspunktet , i stedet for en Cosworthmotor for 20-25" som er grisekjørt , kava utslitt og må totalrenoveres.

 

Er det noe jeg ikke har fått med meg som er problem , eller funker de greit i Focus RS ?

 

Sette dem i en bakhjulstrekker er jo ikke et problem , Skiaker skaffer jo det som trengs.

 

Kjetil.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted
Hvorfor er det ingen som bruker dette i stedet for 71.mod. Consulmotor? ( Cosworth.)

 

Denne motoren veier ikke mere en den gamle Escorth kent motoren , er grisebillig å bygge opp med rå deler , varver glatt 8000 omdr. med de rette delene , toppen flower bedre en Cosworth , og den er meget kompakt i størrelse.

Bruker en 50" på en slik motor , fungerer den til 500hk og maks 8000 omdr. Inkl.turbo og datasprut.

Sist men ikke minst , den går an å få kjøpt for "ingenting" i utgangspunktet , i stedet for en Cosworthmotor for 20-25" som er grisekjørt , kava utslitt og må totalrenoveres.

 

Er det noe jeg ikke har fått med meg som er problem , eller funker de greit i Focus RS ?

 

Sette dem i en bakhjulstrekker er jo ikke et problem , Skiaker skaffer jo det som trengs.

 

Kjetil.

 

tipper hoved grunnen er at mange ikke vil ut med 50 lapper for eks ,desuten er dette noe nytt i forhold til oss trege nordmenn he he

mange frykter nok at dette er mer arbeid enn det egentlig er .

desuten mange som går for cosworth motor med grønn dyse og det får du greit for ca 25-30 k plug and play

men enig med deg :) sett en slik motor i neste prosjekt :)

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted

Hehe , hadde jeg ikke hatt de prosjektene du så nederst på tomta , så hadde det vel blitt en slik en ja.

 

Tenkte å provosere fram en diskusjon om disse motorene som engelskmennene har trykket til sitt bryst.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted

har en capri som det skal i en sånn motor.har gått med yb motor før.

 

er ganske mykje billigere ja. går ann å blande litt deler fra sølv topp og svart topp(mekaniske løftere) så har du enn meget bra motor.

 

råder og stempler koster ingenting i usa (svart topp)

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Posted
har en capri som det skal i en sånn motor.har gått med yb motor før.

 

er ganske mykje billigere ja. går ann å blande litt deler fra sølv topp og svart topp(mekaniske løftere) så har du enn meget bra motor.

 

råder og stempler koster ingenting i usa (svart topp)

 

Er veiva lik på silver og black top ? , har en silver top motor no.. men vurderer å bytte til black top.. pga at det er nesten umulig å finne deler to silvertop motoren

Escort MK5

Escort xr3i 1.8 selges i deler send en pm

http://polarboing.com/

Posted (edited)

Capri RS , har du en oversikt over hvilke deler som er best på de to motorene?

Jeg vil tro toppen med mekaniske løftere er den som er best egnet til BDAturtall?( 8000+)

Er det bare løfterne og kammene som er forskjellige , eller er selve toppen endret på også?

 

Er det noen som har noen teori om turbovalg på en slik motor?

 

Finnes det turboer som klarer å være med på et så bredt register ( 3000-8000), eller må en bruke to trinns lading?

Edited by Slåstad RS

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted

Er vel som sagt en del tunere i USA som bygger turbo på disse, søk litt og se hva som dukker opp da vel...

Posted
Capri RS , har du en oversikt over hvilke deler som er best på de to motorene?

Jeg vil tro toppen med mekaniske løftere er den som er best egnet til BDAturtall?( 8000+)

Er det bare løfterne og kammene som er forskjellige , eller er selve toppen endret på også?

 

Er det noen som har noen teori om turbovalg på en slik motor?

 

Finnes det turboer som klarer å være med på et så bredt register ( 3000-8000), eller må en bruke to trinns lading?

 

i følge ian howell er det sølvtopp blokk og svart-topp topplokk eller st170 topp som gjelder.

sølvtopp blokka er bedre pga meir gods rundt veivpartiet.kan bruke svart topp veiv og stempler i sølvtopp.

 

må bygge om litt på drivingen av vannpumpa med blanding av sølv og svart topp

 

bestille til focus zx3 i usa er meget billigt

http://www.eaglerod.com/products/Ford/4cyl/4cyl%20rods.html

http://store.summitracing.com/partdetail.a...mp;autoview=sku

 

veiv skal du visst over 500 whp for den må byttes

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Posted

Enig her. Alle skal liksom ha Cosworth. Finnes jo de som på død og liv skal bygge N/A cossie og..Direkte uegnet

Et par Webere på en ellers standard 2,0 Zetec, så har du 150-160 HK.

Over til fienden...

Posted

165 med webere , og 165-170 med datasprut på org. innsug , 185 hk med omex og spjeldhus , uten å ta av toppdekselet.

Med andre kammer 205-212hk.

Ikke værst for en motor som veier 18 kg mindre en is motorn'

Med bearbeidet topp , enda råere kammer og forsterket bunndel : 250hk.

Pene tall , og en ting til som er viktig: den har et arbeidsomeråde i fra 3000 - 8000.

5000 å dra med på hvert gear , må da bli pene tall av slik?

 

Ikke skyt meg om dette er feil info , men det er det jeg har funnet på nettet.

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted
165 med webere , og 165-170 med datasprut på org. innsug , 185 hk med omex og spjeldhus , uten å ta av toppdekselet.

Med andre kammer 205-212hk.

Ikke værst for en motor som veier 18 kg mindre en is motorn'

Med bearbeidet topp , enda råere kammer og forsterket bunndel : 250hk.

Pene tall , og en ting til som er viktig: den har et arbeidsomeråde i fra 3000 - 8000.

5000 å dra med på hvert gear , må da bli pene tall av slik?

 

Ikke skyt meg om dette er feil info , men det er det jeg har funnet på nettet.

det er 1800 zetec som revver til 8000+ med org innmat 2,0literen er 7200 men meget potente begge to

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Posted (edited)

en org 2 liter håper jeg tåler mer en 7.2k rpm, da min orginale st170 sperrer på 7.4k.

 

 

Edit: Nå skal det vel sies at st170/svt(usa) har noen andre stempler. Om den har andre råder vet jeg ikke. Den er vel også den eneste zetec motoren som er levert med variable camtider. Den er også innkorting av innsuget over 6k, noe som merkes godt. :D

Edited by TJ_RS_Turbo

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...