Jump to content

Smålurvete gass


Thomas.A

Recommended Posts

Jau, idyllen varte ikke lenge..

 

Fikk et lite problem her forrige dagen da jeg kjørte til jobben:

- Om jeg bremser på giret og trykker på gasspedalen for å gi på litt etterpå, så "hoster" bilen et par ganger før den begynner å dra. Det er det samme om jeg trykker rolig og forsiktig på pedalen eller trykker hardt på den.

- Om bilen står på tomgang og jeg trykker på gasspedalen på samme måte, så dropper turtallet til ca 250/300 rpm, den hoster og harker litt før den kommer seg.

 

Om bilen er kald eller varm spiller ingen rolle, oppfører seg på samme måte.

 

MEN!

Jeg kjører daglig Drammen/Oslo til og fra jobb. Når jeg kjører fra Drammen og kommer til Lierbakkene, så er bilen "driftsvarm" - dvs: temperaturmåleren står ca litt over midten. Men, bilen sliter litt med det jeg nevnte ovenfor. Og slik er det helt til jeg passerer IKEA på Slependen, da plutselig kommer den seg. Og det er etter ca 20 minutter i kø-kjøring.

 

Har noen mistanker om hva det kan være, men jeg får ikke gjort noe før lørdagen likevell - så jeg tenkte om det er noen av dere som har noen turbo-tips om hva jeg skal gå etter.

 

Bilen det er snakk om, er en 2-liter forgasser.

 

Plugger, pluggledninger, rotor, fordeler-lokk og luftfilter er skiftet tidligere i sommer, forgasseren er overhalt tidligere i sommer. Bensinfilteret er jeg ikke helt sikker på akkurat nå, men mener jeg byttet det tidligere i vår/sommer.

I'm off..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...