torpecossie Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 Ford Sierra RS Cosworth 2wd Sedan / MotordelerOljepumpe oppgraderingsett hi flow, Ford Cosworth PrisWeb Pris: 402,-402,- Tilgjengelighet: 5 stk. på lager Beskrivelse: Fjer og stempel som gir høyere flow noen som helst missjon??? effekt sammenlignett med 4*4 cosworth pumpa? 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Cosworth Racing1 Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 Er det ikke like greit å bytte til en høytrykkspumpe da? Da er du nå sikker på at det funker.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
bige Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 stempel og fjær gir ikke mere olje men åpner seinere for retur så trykket blir høyere . Men jeg har bestandig hørt att det gir mere olje på toppen noe som ikke er bra .Noen som kan "opplyse " meg der ..........
torpecossie Posted November 15, 2007 Author Posted November 15, 2007 hmmm.. hvor får jeg kjøpt billig høyefekts pumpe da?? 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000
Cosworth Racing1 Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 (edited) hmmm.. hvor får jeg kjøpt billig høyefekts pumpe da?? Får ikke noe "billig", men her har jeg kjøpt min:https://www.burtonpower.com/product_main.as...spx?CCode=PC090 Søk på "oil pump" der. Edited November 15, 2007 by Cosworth Racing1 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Homemade Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 stempel og fjær gir ikke mere olje men åpner seinere for retur så trykket blir høyere . Men jeg har bestandig hørt att det gir mere olje på toppen noe som ikke er bra .Noen som kan "opplyse " meg der .......... Når jeg overhala min motor,tettet vi 2, (av 3 ?) oljekanaler opp til toppen.Etter råd fra sjefen, Jens. Motoren trenger ikke all den olja i toppen sa han.Fint med mye olje i panna så ikke pumpa drar så lett luft, trodde jeg.
kh turbo Posted November 16, 2007 Posted November 16, 2007 Stemmer, at det er greit å tette to av olje trykk hulla i blokka til toppen.Dette av den grunn at pumpa gir for mye olje på høyt turtall, og retur systemet ned til bunnpanna klarer ikke å få ned igjen olja fort nok, så toppen "renner over" av olje. Anbefaler ikke å oppgradere 2wd pumpa til høytrykk, da lokket ikke tåler trykket og kan ryke. Skal du oppgradere pumpe så anbefaler jeg 4x4 pumpe. Den fåes ny hos Burton for drøyt 2000,- kr (høytrykk) 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
fiesta_xr2i Posted November 16, 2007 Posted November 16, 2007 dette er vell noe å tenke på på ist å da kanskje ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
SierraCos2wd Posted November 17, 2007 Posted November 17, 2007 hva skal sånn ca oljetrykket ligge på når bilen står på tomgang? 4x4motor.
SierraCos2wd Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Har ca 4bar ved 2-3000rpm ved varm motor. det må da være bra
Åshøgda-raceway Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 (edited) jeg har 3,5bar varm motor på tomgang;) kent cams racing pumpe Edited November 20, 2007 by Åshøgda-raceway
Slåstad RS Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 Høres rart ut at man skal redusere mengden til toppen , tror heller jeg ville ha satset på ekstern retur hvis du skal så høyt opp i turtall.Vil vel bli litt forandring om man har et velbalansert åndingssystem også. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
grcossie Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 Pumpene som Burton og Rally design selger er i følge Jens, kina kopier, som han har hatt dårlig erfaring med. Jeg best pumpe direkte fra Cosworth for å få rette pumpa. De er inngravert Cosworth på, og koster 160£
SierraCos2wd Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 litt over 3bar på tomgang fant jeg ut at jeg hadde her ista. Da har jeg skiftet bare fjær i oljepumpen.
Åshøgda-raceway Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 Pumpene som Burton og Rally design selger er i følge Jens, kina kopier, som han har hatt dårlig erfaring med. Jeg best pumpe direkte fra Cosworth for å få rette pumpa. De er inngravert Cosworth på, og koster 160£ en slik pumpe hadde jeg på forrige motoren min,men ga ikke mer enn 2bar når motor var varm.den var det jens som monterte..
kh turbo Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 (edited) Kjøpte pumpe oppgradert pumpe fra Burton i sommer...dette er ikke noe Kina kopi.. inngravert cosworth på denne oxo... 205 £ (regner med at denne kommer fra cosworth, da burton er forhandler) Og diskutere trykk er helt meningst løst om man ikke kjører samme viskositet på olja. Ikke noe problem å få 4 kg på tomgang om man heller på noe sirup, uten at motoren vil nyte noen stor fordel av dette... 1 kg på tomgang og 2-3 kg på turtall er ikke noe problem på varm motor... Ingen fordel å ha for høyt olje trykk... men greit å klare å hold trykket oppe ved ekstremt tynn og varm olje. Edited November 20, 2007 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
grcossie Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 en slik pumpe hadde jeg på forrige motoren min,men ga ikke mer enn 2bar når motor var varm.den var det jens som monterte.. Det er mulig å skimse opp en slik som alle andre pumper http://www.cosworth.com/news_detail.php?id=79 Prisen der stemmer ikke lenger, 160£ i følge Jeremy Scott
SierraCos2wd Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 KH Turbo: da kan jeg si at det er Castrol magnetic 10w30 som er på motoren nå. ikke noe sirup olje som du sier.
kh turbo Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 Kjenner ikke dene oljen men hørtes ut som en tynn olje ved høye tempraturer...Jeg slipper ikke noe med under 50 grad på motoren, min.. Man som sagt kjenner jeg ikke den oljen har kun brukt tws og gammle RS 10-60 olja 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
SierraCos2wd Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 jeg fylte på den olje nå i helga under oppstart for å se om det var noen utvendige lekkasjer før jeg monterer nye kammer som er bestilt. Motoren har bare gått på tomgang så den har ikke passert 70grader enda . Bilen står foresten på bukker. Men når bilen blir tatt fram til våren og motoren er ferdig så blir det Mobil1 Rally formula 5w50. Den er jeg veldig fornøyd med.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now