Jump to content

Recommended Posts

Posted

heisan har et par spm ang dump på rst.. bytta dump på rst`en min i går pga ab at d sto en sån enstempla dump sak på dn, som gjor at biln ikke gikk ordentelig, så bytta jeg t en forge motorsport dump en 2 stempla dump som ska funke bra på rst, men i hvertfall d som er rart er at dn ikke klarer å dumpe ut overtrykket ordentelig, d blir liksom bare sån turbo chatter nå d slipper ut overtrykket, så jeg tenkte at d måte være pga av d var lenge sia dn var brukt, at dn var bare treg, så jeg åpna dn å reingjore dn å smurte opp men ingen forandring, det er heller ikke vakum lekasje på motoren.. så hva kan d være? d blir ikke sån høylydt pyssj, kjører foresten 1,1bar trykk.. øhh så var dn en annen ting jeg lurte på, er d normalt at når man trekker ut peile pinnen eller tar av oljepåfyllings lokket at motoren bynner å dette i turtal og at dn bynner å gå ujevnt ?

 

mvh daniel

 

på forhånd takk for svar.

 

sku bare si d at. motorn er helt frisk sån ellers, er ingenting nøkking eller no sånt, frisk og rask aks,

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted

Ang peilepinnen, det er helt normalt.

 

Har du prøvd dumpen på en annen bil? kan den være shimset opp feks?

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Posted

ja akkurat.. øhh nei dn er ikke shimset opp.. dn sto på en rst før. hadde dn som sagt opp og gjor dn rein sia d lå masse gammel olje i dn, og smurte dn opp på nytt igjen..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted
når eg tar av topploket på min rst så dør motoren. er det også normalt>??

Ja det er normalt, spesiellt med org veivhusvent.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Posted

Jeg har Forge dumpventil, og den lager chatter-lyd uansett om jeg slipper gassen ved 0.1bar ladetrykk, så den er nok bare laget for å få slik lyd... Har ladet over 1.5bar også med denne, og da kommer det en ekstra "piff-lyd" så chatter rett etterpå... Trur ikke du skal henge deg såå mye opp i lyden, men heller se på måleren om trykket faller raskt, eller "henger igjen"...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

hmm.. altså trykket kommer jo fort opp allerede på ca:2900rpm er d fult laddetrykk.. når jeg slipper gassen så dett d ned til -0.2når jeg triller med bilen i gir..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted

Om trykket faller såpass fort at du nesten ikke rekker følge viseren med øynene, så vil jo dette være tålig bra...

 

Sorry off topic: Fullt ladetrykk ved 2900omdr? Åssen turbo og grenrør har du?

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted

ja akkurat.. hmm er litt usikker på hva slags turbo d er som står på dn menne dn er nokk overhalt, er orginalt grenerør.. nå tok jeg kansje litt hardt i men dn kommer rimelig kjapt:d kansje 3000rpm...

 

menne d som er at jeg må ladde fult for at dn i d hele tatt slipper trykket.. å da er d såvidt d er lyd.. syns d er veldig rart jeg,, dn laga mer lyd før og virket mer efektiv før.. kan d være noe med motorn som gjør d tro?

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted
ja akkurat.. hmm er litt usikker på hva slags turbo d er som står på dn menne dn er nokk overhalt, er orginalt grenerør.. nå tok jeg kansje litt hardt i men dn kommer rimelig kjapt:d kansje 3000rpm...

 

menne d som er at jeg må ladde fult for at dn i d hele tatt slipper trykket.. å da er d såvidt d er lyd.. syns d er veldig rart jeg,, dn laga mer lyd før og virket mer efektiv før.. kan d være noe med motorn som gjør d tro?

 

Vakumslangen på toppen av dumpvalven er tett og fin selfølgelig?

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Posted

Eg hadde ein øøørliten knekk og hol på et T-stykke på turbotrykksmålaren min eingong,det føkka opp heile systemet.Null lyd og funksjon i dumpen,målaren viste berre 0,1 bar (eg kjørte 0,8) og masse anna rart.Gå over slangane dine skikkeligt ein gong til og sjå om du finn noko :rolleyes:

Posted

hmm men d som er rart er at dn ladder som dn skal. jeg ladder 1,1bar og dn spinner fort opp i trøkk:D å nå i d siste har dn slutta å virke helt.

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

  • 2 weeks later...
Posted

tror jeg har funnet ut hav som gjør at d ikke blir noen dump lyd.. hva å kjøpte meg ny turbotrykks måler me elektronisk giver.. og monterte dn, å da viser d seg at dn bare ladder 0.45bar.. hva i h***** er d som er galt? kan d være amal ventiln som ligger å fucke til?

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...