Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Oppdaget i dag at lampa med motorsymbol lyser på dashbordet. I instruksjonsboka står det at man skal kontakte Ford-verkstedet hvis den lampa lyser, men bilen går helt normalt og jeg hører ingen ulyder. Jeg byttet for en ukes tid siden termostat-unit, og den er det en elektrisk kontakt på. Kan det være at jeg har lagd en feilkode når jeg tok den av uten å ta av batteriledningene? Bilen er en Mondeo 2,0 L bensin 2002 modell. Er det noen som vet hvordan man sletter feilkoder uten å dra på Ford?

Posted

har du en edis dataenhet å koble til bilen kan du jo slette selv....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
har du en edis dataenhet å koble til bilen kan du jo slette selv....

Det har jeg ikke, men er det noen som vet hvor man kan få tak i en?

Posted
Det har jeg ikke, men er det noen som vet hvor man kan få tak i en?

den enheten koster vel sikkert mer, enn det det å sende den på verksted å få slettet den.

Posted

edis koster 75000+mva , å du MÅ være godkjent ford forhandler for å få kjøpe en .....

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted
Hei.

Oppdaget i dag at lampa med motorsymbol lyser på dashbordet. I instruksjonsboka står det at man skal kontakte Ford-verkstedet hvis den lampa lyser, men bilen går helt normalt og jeg hører ingen ulyder. Jeg byttet for en ukes tid siden termostat-unit, og den er det en elektrisk kontakt på. Kan det være at jeg har lagd en feilkode når jeg tok den av uten å ta av batteriledningene? Bilen er en Mondeo 2,0 L bensin 2002 modell. Er det noen som vet hvordan man sletter feilkoder uten å dra på Ford?

Ta av minuskabelen på batteriet i noen minutter,så skal lampa være slukket.Har hatt samme problemet på min 2001 modell.

Fikk beskjed på en Ford forhandler i Sverige at dette var et problem på disse bilene.Sjelden det var noe galt med bilen hvis det ble tatt diagnose på dem.

edis koster 75000+mva , å du MÅ være godkjent ford forhandler for å få kjøpe en .....

Er pirat ediser å få kjøpt for noen få kroner.funker like bra dem :rolleyes:

Posted
Ta av minuskabelen på batteriet i noen minutter,så skal lampa være slukket.Har hatt samme problemet på min 2001 modell.

Fikk beskjed på en Ford forhandler i Sverige at dette var et problem på disse bilene.Sjelden det var noe galt med bilen hvis det ble tatt diagnose på dem.

Er pirat ediser å få kjøpt for noen få kroner.funker like bra dem :rolleyes:

Takk for svar.

Når jeg startet opp på morgenen i dag, slukket lampen som normalt igjen. Men hvis den begynner å lyse igjen, skal jeg prøve å koble fra batteriet i noen minutter.

Vet du forresten hvor man får kjøpt slike pirat ediser?