Jump to content

Recommended Posts

Posted

Leste i Performance ford forleden og fant en heftig rå pick up der.

Ble kalt "Ace Bonner - xr6"

Har noen noe kjenskap til disse bilene?

 

Antar det er en Falcon for de med litt mer motor i øynene... men heter denne noe annet i norge eller finnes den ikke i norge enda?

Heftig rå bil da...

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Posted

Noen peiling på hva som gjør dette?

 

motor kontra avgiftsnivå/eu-krav eller noe?

Eller bare manglende interesse?

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Posted

Det er vel en bil som i utgangspunktet er produsert for Australia/New Zealand markedet så vidt jeg har forstått. Derfor finnes det vel neppe noe typegodkjenning på disse bilene i Europa, og i tillegg er de vel kun produsert med høyreratt. Begrenser vel interessen for de fleste europeiske land ganske mye det...

Posted

Det er Ford Australia som lager disse.... noe av de feteste pickupene som er laga syns jeg.

De kalles vel FPV i Australia (Ford Performance Vehicles)

Sakset fra FPV F6 270Turbo sin infoside om motoren:

 

 

The F6 270 Turbo

 

The F6 270 Turbo. A 4-litre turbo-charged, intercooled, 24-valve double overhead cam six. The highest torque output of any production six ever built in Australia and one of the most powerful in the world. Through partnership with Prodrive and their mastery of turbo technology across F1 and World Rally, the development of our high performance turbo-charged FPV has changed performance cars forever. We created an engine with dramatically improved cooling and induction. The 50% larger (than XR6 Turbo) air-to-air intercooler and dual Ram Air system significantly reduces intake pressure into the turbo's compressor — allowing it to work more efficiently… and effectively.

 

The result. A fully engineered performance-driven power generator. Armed with double overhead camshafts and 4-valve aluminum cylinder heads, the F6 270 Turbo produces its maximum power of 270kW at 5250 rpm. However, the real story is torque. All 550Nm is on tap from just 2000 rpm and remaining constant all the way through to 4250 rpm.

 

At time of launch, the highest torque output of any production engine ever built in Australia. Even more staggering is the engine's ability to produce 80% of its maximum torque at 1500 rpm and over 98% at 1750 rpm. Total Performance meets the turbo.

 

Altså: 367hk/550nm... Detta må være en av de kraftigste serieproduserte rekkeseksera på markedet? :ph34r: :ph34r:

Lurer på hvordan man importerer en slik??

Me wants it!

Link Til FPV's sider!

Signatur.jpg
Posted

Jeez for en bil.

 

Med det pickup nivået vi har her så skjønner jeg ikke hvorfor ingen har tatt inn en slik.

Jeg og vil ha.... selv om prislappen sikkert klatrer mot 2-4 årslønner:P

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Posted
Jeez for en bil.

 

Med det pickup nivået vi har her så skjønner jeg ikke hvorfor ingen har tatt inn en slik.

Jeg og vil ha.... selv om prislappen sikkert klatrer mot 2-4 årslønner:P

Det er vel som jeg skrev over da, kun høyreratt og mangler typegodkjenning for europa... Stopper vel de fleste vil jeg tro. Kansje mulig og ta inn en på motorhistorisk grunnlag hvis du gidder og bruke så mye penger på en bil som du antageligvis ikke får solgt igjen men.

Posted
Det er vel som jeg skrev over da, kun høyreratt og mangler typegodkjenning for europa... Stopper vel de fleste vil jeg tro. Kansje mulig og ta inn en på motorhistorisk grunnlag hvis du gidder og bruke så mye penger på en bil som du antageligvis ikke får solgt igjen men.

 

 

Joda, men jeg mener...det hadde så garrantert vært ett marked for en slik bil her til lands. Det med typegodkjenning er jo heller en formalitet for ett selskap som Ford da. Eller dets lakeier.

Her i byen er det tilogmed kommet en skoda pickup på veien som det er gjort ett patetisk forsåk på å lage en slags ny generasjon El Camino utav :wacko:

I know, I know....prisdifferanse...

men pokker dette er en rå bil da. :lol:

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Posted (edited)
Joda, men jeg mener...det hadde så garrantert vært ett marked for en slik bil her til lands. Det med typegodkjenning er jo heller en formalitet for ett selskap som Ford da. Eller dets lakeier.

Her i byen er det tilogmed kommet en skoda pickup på veien som det er gjort ett patetisk forsåk på å lage en slags ny generasjon El Camino utav :wacko:

I know, I know....prisdifferanse...

men pokker dette er en rå bil da. :lol:

Norge er ikke ett marked noe bilmerke gidder og satse penger på, norges befolkning er ikke så mye som i en stor by i mange andre land en gang... Hadde de sett at det var potensiale for og tjene penger på en sånn bil i Europa så tror jeg faktisk de hadde gjort noe med det, de leker ikke butikk.

Og når du sier marked for en sånn bil her, hva mener du med det? Havner vel i samme prisklasse som SRT-10 og Lightening da, over 400000,- for en. Se selv hvor mange sånne det går, ikke tusenvis akkurat...

Edited by JHS
Posted
Norge er ikke ett marked noe bilmerke gidder og satse penger på, norges befolkning er ikke så mye som i en stor by i mange andre land en gang... Hadde de sett at det var potensiale for og tjene penger på en sånn bil i Europa så tror jeg faktisk de hadde gjort noe med det, de leker ikke butikk.

Og når du sier marked for en sånn bil her, hva mener du med det? Havner vel i samme prisklasse som SRT-10 og Lightening da, over 400000,- for en. Se selv hvor mange sånne det går, ikke tusenvis akkurat...

 

 

Tja...de kommer nå innom dørene hvertfall. Finnes vel 2 eller 3 SRT-10'ere her i distriktet. På landsbasis har jeg ingen anelse, men 400k er vel en prisklasse gjenomsnittsbilen ligger på nå innenlands på alle over 35 år.

Litt spent på hva rammegrunnlag denne har jeg. Hva som kan gå overens fra andre forder og slikt. Eller om dette blir ett helt annet opplegg.

 

Hadde de sluppet den ut i norge med diesel alternativ så hadde de kunne dratt seg innpå arbeids markedet og. Om den hadde drakraft som kan matche SRT-10, suburban, og evt hummer.

De fleste som skal dra last i jobb er avhengig av ihvertfall 1600-1800kg bak bilen. Og det er ikke så veldig mange som tar den haugen med noenlunde drivstoff forbruk. Og klarer de å bryne seg på det markedet så skaper de også plutselig ett bruktmarked her, på sikt. Mer delesalg, mer motorsport:D

 

Nå aner jeg hverken vekter eller noe sånnt teknisk om bilen, men å lage en til å tilpasses norske forhold burde absolutt la seg gjøre da. Om typegodkjenning så er det stort sett "standard stuff" der uansett.

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Posted
den har jo ikke kun høyreratt. den blir jo solgt i usa med venstreratt...

Hvor da...?

 

Finner den ikke i modellprogrammet her:

Ford USA

 

Tja...de kommer nå innom dørene hvertfall. Finnes vel 2 eller 3 SRT-10'ere her i distriktet. På landsbasis har jeg ingen anelse, men 400k er vel en prisklasse gjenomsnittsbilen ligger på nå innenlands på alle over 35 år.

Litt spent på hva rammegrunnlag denne har jeg. Hva som kan gå overens fra andre forder og slikt. Eller om dette blir ett helt annet opplegg.

 

Hadde de sluppet den ut i norge med diesel alternativ så hadde de kunne dratt seg innpå arbeids markedet og. Om den hadde drakraft som kan matche SRT-10, suburban, og evt hummer.

De fleste som skal dra last i jobb er avhengig av ihvertfall 1600-1800kg bak bilen. Og det er ikke så veldig mange som tar den haugen med noenlunde drivstoff forbruk. Og klarer de å bryne seg på det markedet så skaper de også plutselig ett bruktmarked her, på sikt. Mer delesalg, mer motorsport:D

 

Nå aner jeg hverken vekter eller noe sånnt teknisk om bilen, men å lage en til å tilpasses norske forhold burde absolutt la seg gjøre da. Om typegodkjenning så er det stort sett "standard stuff" der uansett.

Tror ikke du skjønner konsekvensene av hva det koster og lage noe sånt for ett så lite marked... 4 mill mennesker med så høye bilavgifter at vi bare blir slått av Danmark frister ikke akkurat store konsern som er ute etter og tjene penger :blink:

Og Ford har vel andre pick up'er med diesel motorer etc for de som vil ha arbeidsbil, men selges jo ingen, alle kjøper jo Hi Lux osv. Blir jo som en moderne P100 dette, med grom motor. Hvordan tror du det skal være mulig og selge noe sånt her som vi knapt klarer og selge Focus ST...? En bil som selger som bare det i land med fornuftige avgifter...

Posted

Men, ***** den pickupen var nice da!

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Posted
Hvor da...?

 

Finner den ikke i modellprogrammet her:

Ford USA

Tror ikke du skjønner konsekvensene av hva det koster og lage noe sånt for ett så lite marked... 4 mill mennesker med så høye bilavgifter at vi bare blir slått av Danmark frister ikke akkurat store konsern som er ute etter og tjene penger :blink:

Og Ford har vel andre pick up'er med diesel motorer etc for de som vil ha arbeidsbil, men selges jo ingen, alle kjøper jo Hi Lux osv. Blir jo som en moderne P100 dette, med grom motor. Hvordan tror du det skal være mulig og selge noe sånt her som vi knapt klarer og selge Focus ST...? En bil som selger som bare det i land med fornuftige avgifter...

 

 

Om du skal innpå Hu Lux markedet ja... det er jo noe helt annet igjen. Jeg mener det bare er fullt mulig å lage en pickup her som kan tilpasses det norske markedet. Ihvertfall typegodkjenne så folk kan bruktimportere. Jeg vet norge er ei vorte i motorsportens verden, men så tjener den gjennomsnitlige mann rimelig bra på å gjøre relativt lite og da, hehe.

Focus ST har vel ikke så mye å lokke med kontra nye audi og bmw. Ikke er den markedsført som noe veldig heller. Muligens fordi den er helt "plain".

Savner initiativ fra ford her da...

-69 Cortina, -91 Sierra xr4x4, -87 Escort RS Turbo s2, -91 Sierra p100, -02 Mondeo ghia.

 

The original plan: "Just make it look pretty, that way the users won't notice the utter lack of functionality."
Again, life was much easier when Apple and Blackberry were just fruits.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...