Jump to content

Recommended Posts

Posted

Her var det mye bra lesning.

 

Rst skal ha 1.6 liters cvh motor. Selv om utganspunktet er dårlig er det jo det som er jo litt av morro av å få ut mest mulig av et dårlig utgangspunkt.

 

Litt enig med rs 1000 at om en ikke skal kjøre mer enn 0.7-0.8 bar kan en kjøre med 0.36 eksoshus. Men jeg skal banne på at det tar ikke mange ukene med kjøring før alex h begynner å leke med turbotrykket og ekstrasprut. Hva skal han ellers med chip?

 

Dessuten syns jeg personlig at å kjøre med 0.36 eksos er ubrukelig å kjøre med om en ikke bruker de orginale innstillinge fra ford, med akumulator stilt inn til ca 0.2 bar før 2.5-3k rpm og amal ventilen som drar den opp til 0.5bar etter det. Begynner en å kødde med forspenn og bleed, og fjerner amal blir det alt for høyt trykk tidlig på halv gass(når en ikke vil ha trykk osv, f.eks holde 80-100km/t på flatmark). Noe som et 0.48 eksoshus vil ordne. Har funnet ut at med megasquirt og 0.36 eksos klarte jeg å lade 0.3 bar ved 2000 rpm! Forspennet stilt inn til 0.8 bar.

 

Ecort rs turbo: du burde ta deg en søke runde på www.passionford.com og lese litt om forskjellen på piper sine hydrauliske løftere og newman sine mekaniske, der mener folk at hydrauliske løftere begynner å flyte på 6k rpm(effekten begynner å dale). Og de makaniske drar effekt-kurven rett opp hele veien til turtallsperra. Du har jo et oppsett som skulle tilsi at du kan dra litt mer turtall en det.

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

må ha chip for og lade 0,8bar. uten chip klarer du vell ikke mer en 0,73bar. grunnen til at eg ikke skal kjøre mer en 0,8bra er fordi eg ikke har penger til og overhale toppen. men den skal overhalest når eg har penger. og når skal gjøres skal eg ha KCCVH34K og lade 1 bar.

Fjernet grunnet størrelse

Posted

egetlig litt enig jeg også en rs skal ha 1600cc motor;) men må inrømme det. når vi hadde mondenon i garasjen fristet det og plukke den fra værandre og putte jønn klumpen i min bil;) hehehe.. men da hadde muttern blit galin:)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted (edited)

http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant...tegory_Code=TBN

 

ta å sjekk ut denne hva tror dere om denne turboen da på min

rst? tror dere d blir mye lagg.. er bare a/r .48 turbin på dn

 

 

 

 

Turbocharger - Garrett T3/T4E, 57 trim compressor, T3, 4 Bolt (2.5") discharge StageIII. Oil cooled only, water lines not required. Good common use hybrid turbo used on variety of engines up to 450 crank HP. Garrett factory assembled and balanced turbo for OEM reliability.

Edited by escort rs turbo

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted (edited)

Spør Olek, stikkord er lag. Jeg satt på da han hadde Cosworth T3, og det var mer enn nok krutt da. Skal du ha mer enn 280hk?

Edited by alibaba

x - RS Turbo S2

Posted

t34 er ubrukelig på 1600cvh!!

 

som mekanikern alibaba sier så er cosworth t3 knallfin på rst.

 

sjekk bare disse bremsepapirene her:

ht_kwrpmnm.jpg

 

mye lag? no way...

Cosworth!

  • 11 months later...
Posted
ja hør nu etter hva folk sier da man hehe, skal du trimme en 1,6 bruk stage 3 turboen, det et godt valg, som sagt dn koster ikke mer 7257.- å det er i norge

 

Hvor finner du stage 3 til 7300kr ? :P

- Escort RS Turbo -

Posted

mente di hadde på facemotorsport, men d er lenge siden, men d var vel en pris du fikk me innbytte av dn gammle turboen, men tror di er sluttet me d nå...

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...