Jump to content

Ford Escort Rs Turbo


Guest grønningsæter racing

Recommended Posts

Guest grønningsæter racing

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1681896#bilder

 

Har NESTEN kjøpt denna bilen.. mangler eventuelt avhenting.. Men har lite peiling på rs turbo

 

Trenger info! Noken som veit noke om denna bilen? Abs systemet er ute av drift da noverande eiger meinte noken reimer osv er borte, har ingen anelse om korleis ting er på denna bilen!

Vansklig og eventuelt få tak i komplett system uten og bli rana ( dyrt ).

 

- Vansklig og få fatt i deler til rs turbo? ka måter en kan trimme dei litt og ka forsvarlig hk grense ligger utenom og forsterke heile motor etc.. Har en del tjafs som intercooler osv liggendes, men hadde tenkt driftsikker hk da eg ikkje gidde og skru meg ihjel på en framhjulstrekker + detta blir en bruksbil i vinter so e avhengig av den er oppe og går!

 

- Er kaldstartdysa noken problem orginalt? Den er kopla ifra denne her da han påstår att den fekk mykje bensin eller noke slikt via den.. ( aner ikkje ka som er vert gjort under panseret )

 

Bilen ser grei ut so med litt shining so kan den bli bra trur e!

 

Takker for alle innspill:)

Link to comment
Share on other sites

Du finner MYE info om du søker på forumet her.

 

Ser da ut som en grei bil til en grei pris, men sjekk nøye for rust!

Ligger en tråd om ABL under teknisk nå. Om reimene er borte fungerer ikke systemet, men det er fult mulig å kjøre likevell.

 

Deler er null problem, det myldrer av både nye og brukte deler til RST rundt omkring. Finner du ikke det du vil ha i norge handler du i england, og har delene iløpet av en ukes tid.

 

Skal greie 200 gamp på org motor-innmat, med skikkelig intercooler. Ang trimming, søk på forumet. Lettrimmede biler er det hvertfall.

 

Men RST som vinterbil da mann? kan ikke si jeg skjønner hvorfor du vil ha det, men det får være din sak -_-

 

Sterk FWD på vinterføre er ikke akkurat morro. Kjøp deg en 1.6 gasser istedet, den slipper like fort, og legg pengene i en skikkelig sommerbil istedet:P

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Guest grønningsæter racing
Du finner MYE info om du søker på forumet her.

 

Ser da ut som en grei bil til en grei pris, men sjekk nøye for rust!

Ligger en tråd om ABL under teknisk nå. Om reimene er borte fungerer ikke systemet, men det er fult mulig å kjøre likevell.

 

Deler er null problem, det myldrer av både nye og brukte deler til RST rundt omkring. Finner du ikke det du vil ha i norge handler du i england, og har delene iløpet av en ukes tid.

 

Skal greie 200 gamp på org motor-innmat, med skikkelig intercooler. Ang trimming, søk på forumet. Lettrimmede biler er det hvertfall.

 

Men RST som vinterbil da mann? kan ikke si jeg skjønner hvorfor du vil ha det, men det får være din sak -_-

 

Sterk FWD på vinterføre er ikke akkurat morro. Kjøp deg en 1.6 gasser istedet, den slipper like fort, og legg pengene i en skikkelig sommerbil istedet:P

 

Takker for infoen.. rst e vel ganske ok vinterbil..? noke gasser e uaktuelt.. vurdert bakhjulstrekk, men typer som e e ute etter e litt for aktrativt= for høgt prisa iforhold til lommeboka akkurat no.. so morro me turbo so tenkte rst kunne vert gøy:)

Link to comment
Share on other sites

Det med kaldstartdysa reagerte eg litt på,den måtte eg kobla av og,men det var fordi luftmengdemålaren var gåen.Den spjeldplata som registrerer luftmengda blei så slapp og dårlig at den gav for masse bensin til "feil tid",også når den var kald og skulle startast

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...