Guest Hovden Racing Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Noen som vet hvilken modell det er av som stemmer med TPS sensoren på Cosworth?
Sapphy Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Eg og mange andre bruker fra 535i, vet ikkje tror den orginale TPS passer paa, men om du bruker datasprut kan du vel bruke mange forskjellige? koster et par hundrelapper fra koed i danmark
Guest Hovden Racing Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Eg og mange andre bruker fra 535i, vet ikkje tror den orginale TPS passer paa, men om du bruker datasprut kan du vel bruke mange forskjellige? koster et par hundrelapper fra koed i danmark Vet det passer med originale TPS på et slags spjeldhus fra BMW iallfall Skal montere datasprut når motoren monteres i vingedrosja.. Kjøre Pukkelrygg chip i sedanen tenkte jeg. Drar ut godt over 500hk med chip fra han.
Garnes Racing Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 jeg har innsug med 535 spjeld,passer rett på tps`n. TURBO POWER!!"! GeirRuneGarnes
Loffen Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 535 spjeldhus passer ja, og trur kansje fra eldre m5 også... nyere m3/m5 går IKKE, da det er elektronisk styrt spjeld... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
Sapphy Posted October 26, 2007 Posted October 26, 2007 EBB, det innsuget ditt der er med i en reportasje i denne månedens Performance Ford :-)
FitjarRacing Posted October 26, 2007 Posted October 26, 2007 kan du få meir effekt utor motoren ved å montere feks 3tomms spjeld frå bmw?? kontra det originale 2,5tomms?
mr.cossie Posted October 26, 2007 Posted October 26, 2007 personlig ser jeg ikke helt fordelen før eventuelt en har 3" rør på intercoolern og.. halsen inn på innsuget bør vertfall matche -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
RS 1000 Posted October 27, 2007 Posted October 27, 2007 personlig ser jeg ikke helt fordelen før eventuelt en har 3" rør på intercoolern og.. halsen inn på innsuget bør vertfall matche Det jeg anbefaler og gjør selv er å kjøre med 2 stk ladetrykkmålere. "Tilleggsmåleren" viser trykket i inn-tanken på intercoolerrn. På denn måten ser man lett hvor mye trykkfall man har over intercooler, gass spjeld og inngangen i innsugsmanifolden totalt. Enkelt, greit og billig. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sapphy Posted October 28, 2007 Posted October 28, 2007 Jepp! enkel og grei konstruksjon som fungerer, blir ikkje bedre enn det :-)
LHD rs500 Posted October 28, 2007 Posted October 28, 2007 Hva gjør man med "idle speed control ventilen"som sitter på cosw.spjellhuset ved bruk av org.sprut,og BMW spjellhus?
Sapphy Posted October 28, 2007 Posted October 28, 2007 Du kan bruke en "ISCV" med slangekoblinger som du kobler til før og etter spjeldet.
Sapphy Posted October 28, 2007 Posted October 28, 2007 Idle speed control valve. Finn en med slangetilkoblinger i begge ender og koble til..
LHD rs500 Posted October 28, 2007 Posted October 28, 2007 Sorry! Skjønte det rett etter jeg hadde posta Har du bilde som viser dette i praksis?
Sapphy Posted October 28, 2007 Posted October 28, 2007 Har ikkje for hånd for øyeblikket desverre. En kompis gjorde nettopp dette på en esc cos med svenskeinnsug, lagte en tilkobling i intercooleren like over radiatoren, satt i en slangenippel i bunn av innsuget, og koblet det sammen, ingen problem :-)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now