ksveggen Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 Etter nokk en sprukket 205 blokk i bilmiljøet her har det blitt en diskusjon om hva som skal gjøres med disse blokkene? Noen som har noen formening om dette? Evt. lønnsømhet, eller om de bare skal brukes til båtutlegg....? Er jo blitt så vrient å få tak i en ok 200 blokk å....
to far gone Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 Etter nokk en sprukket 205 blokk i bilmiljøet her har det blitt en diskusjon om hva som skal gjøres med disse blokkene? Noen som har noen formening om dette? Evt. lønnsømhet, eller om de bare skal brukes til båtutlegg....? Er jo blitt så vrient å få tak i en ok 200 blokk å.... hva med å sette inn sylinderforinger før de sprekker HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
ksveggen Posted October 24, 2007 Author Posted October 24, 2007 hva med å sette inn sylinderforinger før de sprekker Godt poeng, men etterpåklokskap synes jeg ikke noe om. dessuten så har vel de fleste bilene her 330 kit, skulle ikke tro det var nødvendig med foringer da! men vi elsker jo alle blårøyk Eksempel:Syl. nr.2 Syl. nr.3
Janna Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 Hvorfor sprekker de da? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
ksveggen Posted October 24, 2007 Author Posted October 24, 2007 Hvorfor sprekker de da?Ikke godt å si, turtall kansje?
to far gone Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 Ikke godt å si, turtall kansje? mulig dere burde sjekke oppsett på biler ?? normalt sett skjer ikke dette men driver dere med lade trykk opp eller over 1.8 bar så er det vel ris til egen bak . en oppboret motor vil og være svakere HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Sapphy Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 Der finnes gode og dårlige blokker av begge typene. Personlig har eg sett flere sprukkne 200 blokker enn 205 blokker.. ei 205 blokk vi har har gått med 2,2 bar og mer både på bane og vei og er fremdeles etter en honing i perfekt stand. så du kan være heldig eller uheldig uansett. EBB meiner også at 205 blokkene er bedre enn sitt rykte, han har også levert 200blokk, 205 blokk og 250YBD blokk til ultralyd for å finne ut nøyaktig hva som er forskjellene her, reiner med han kommer med en rapport når han får tid til å analysere dataene.
Lasse... Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Fikk du noen gang er rapport på den ultralyd testen? hadde vært artig å sett
Lasse... Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 (edited) Ok, jeg forstår Hadde vært stilig å virkelig sett hva som er forskjellen, håpløst for meg å se hvertfall. Edited September 18, 2008 by Lasse...
k_drey Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Hvis han kan, så kan han vell forklare i korte trekk hva som er forskjell (grovt som ikke man ellers kan arbeide ut ifra), med tanke på at han ikke skal lekke informasjon til "konkurrenter," som kan ha nytte av dette.Han betaler vell en høvelig stor pris for å få vite dette. Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)
Guest Red Devil Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 jeg tipper blokkene sprekker pga de vrir seg.. flere som sliter med att frostpolugger dette ut. og det tyder jo på vridning i blokk.. kanskje forsterkningsplate på veiv partiet hadde hjulpet?
Escort RST WRC Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Mener nå at det heller tyder på trykk i vannet jeg.De fleste som har slitt med slike problem har problem med kjølevann i tillegg.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Tommen Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Snakka med Jenspeed om dette en gang.. Han mente det var unødvendig påkost å sette sylinderforinger i 205 blokka.. han veit sikkert hva han snakker om Han sa at porta 4*4 topp med doble ventilfjærer og orginal kammer på orginal 2wd bånn funka fint til rundt 400hk! Han nevnte ca 1000 ganger at det var tempraturen som knekker motoren! Så følg med på tempraturen, å ikke kjør idiot hele tida fikk jeg beskjed om The Golden era.. 1986-1987-1988
Lasse... Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Jeg har brukt en borra 205 i 2 sesonger nå, stort sett lada 1,6-1,7 bar, noen ganger 2 bar, har gått veldig fint det men fikk olje i vannet for ett par måneder sia. Har nå demontert motoren men finner ikke noe sprekk(sikkert vanskelig å se). Så jeg bygger meg ny motor nå og bruker en uborra 205 blokk! så får vi se hvor lenge det går! hehe Men, er det noen som veit om det er noe forskjell på en foreks 205 blokk som sitter i en IS og en 205 fra en Cosworth? eller er 205 205?! Dele nummerene på de 2 205 blokkene jeg har nå er hvertfall like, en fra 88 2wd og den andre er fra 86 IS. Eneste er vell borringa? 2222, 3333 osv?! Lasse...
RSCoz Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 Jeg har brukt en borra 205 i 2 sesonger nå, stort sett lada 1,6-1,7 bar, noen ganger 2 bar, har gått veldig fint det men fikk olje i vannet for ett par måneder sia. Har nå demontert motoren men finner ikke noe sprekk(sikkert vanskelig å se). Så jeg bygger meg ny motor nå og bruker en uborra 205 blokk! så får vi se hvor lenge det går! hehe Men, er det noen som veit om det er noe forskjell på en foreks 205 blokk som sitter i en IS og en 205 fra en Cosworth? eller er 205 205?! Dele nummerene på de 2 205 blokkene jeg har nå er hvertfall like, en fra 88 2wd og den andre er fra 86 IS. Eneste er vell borringa? 2222, 3333 osv?! Lasse... Det ble sagt engang at de "beste" blokkene ble tatt fram til Cosworth, men hvordan dem fikk til det er et lite mysterium..
Anders Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 (edited) Is motorer får du med gjerne 2233, 2333osv borring og det gjør man ikke på cossi blokkene Edited September 19, 2008 by Anders Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle)
hår ball Posted September 19, 2008 Posted September 19, 2008 cossie blokkene sies og ha lik borring på alle syl`ene, 3333,2222.. is osv har ulik borring, som nevnt over hær... selv har jeg 2 uborra 205 blokker med 2222borring, og begge de to stammer fra eldre ohc med den gode gammel weber gasser.. mest sannsynlig fra granada, transit eller noe.. pr i dag aldrig kommet over nyere ohc med lik borring..
dohcboy Posted September 20, 2008 Posted September 20, 2008 min 89 har 3333 borring Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
4558 Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Hei,205 blokka er ikke så dårlig som mange vill ha det til""jeg har en som har gått 5 sesonger nå,og jeg jeg lader 1,8 bar på vei2,1 på bane og har aldri knekt blokka.har nettop åpnet motor for inspeksjon!og det var overaskende bra en honing nye stempel ringer'så håper jeg på5 nye sesonger.NB FØLG MED PÅ TEMPRATUR.BRUK GOD OLJE M JENE BYTTINGS INTERVALLER
Escort RST WRC Posted November 2, 2008 Posted November 2, 2008 Nei, så sant en 205 blokk har hatt et greit liv, fungerer til greit de..Faren er som sagt at ved dårlig vedlikehold og tøff bruk så tar de fortere kveld..Og at en 205 blokk er svakere enn en 200 er jo ikke noe tvil om, men kan hente ut en god del hester med en ok 205 blokk ja..Men at man er sikker på at det er holdbart blir man ikke.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now