Jump to content

Recommended Posts

Posted

helt enig alibaba her :)

 

har også valgt å ikke ta så mye i innsugsportene, pga mindre porter vil gi raskere lufthastighet og dermed bedre respons :)

 

men eksos-portene skal få kjørt seg ja :)

Cosworth!

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jeg stoler nå på han som tok toppen min jeg :)

 

Hadde jeg hatt utstyr til det så hadde jeg nok forsøk selv(+en ekstra topp liggende). :D

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

bruke en zetec-topp? hva mener du?

 

er et par forskjeller på cvh-toppen og zetec-toppen da.... dobbelt så mange ventiler og dobblet så mange kammer f.eks...manifolder passer heller ikke uten modifikasjoner.....

Cosworth!

Posted

Noen som vet hvor mye hester jeg får med kn og 0,8 i ladetrykk og moongoose 2,5 toms rør ? :huh:

 

(går en mr2 i byen.. han tror han er så jevelig kuul der han sitter.. tenkte jeg skulle sette han på plass..)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted
hvorfor ikke bare bruke en zetec topp??

Zetec er juks. Jeg har bil bil med CVH, derfor kommer den til å dø med CVH.

hva står desse bokstavene for da ? :)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted

CVH: Compound Valve angle Hemispherical combustion chamber

 

Zetec er vel ingen forkortelse. Motoren ble født under navnet Zeta, men etter trusler med søksmål fra Lancia endret de navnet til Zetec. Tec skal sikkert symbolisere Technology.

x - RS Turbo S2

Posted

Sånn jeg stressern så dør den vel om ikke lenge.

 

Jeg er litt usikker på hva som er best når det gjelder porting. Når gass øker hastigheten, synker trykket. Når man åpner ekososporten senker man hastigheten på eksosgassene men øker samtidig trykket, og dette er jo ønskelig da man vil ha størst mulig trykkforskjellen mellom manifolden og downpipe.

 

Når det gjelder innsuget så lønner det seg ikke å ha for store porter på en sugemotor fordi dette vil sansynligvis senke fyllingsgraden. Trange porter øker hastigheten på gassen og derfor skal det mer til for at den endrer rettning slik at man får fylt sylinderen mer. På en motor med trykk i innsuget blir problemstillingen en annen, trange porter vil senke trykket. Hva som er mest effektiv vet jeg ikke.

 

Eksosportene vil jeg ivhertfall modfisere.

x - RS Turbo S2

Posted

Regner med å lade 1.3 bar eller noe i den duren (med hjemmelaget to-stegskontroll) når jeg får konvertert original IC til chargecooler. Turboen er en 5000km gammel stage1 eller 2 med -31 actuator. Den har størrekompressorhjul, men om den har 360 grader thrust bearing er jeg usikker på. Den leverer. Hvor mange hester det blir er jeg usikker på. Nå har jeg Bayjoo chip og åpent K&N. Ellers er planene porting, CVH34 kam og bytte av demper på det originale eksosanlegget. I tillegg skal hele motoren demonteres slik at veiv kan slipes og få nye bly-bronse lagre. 200 hester skal jeg ha.

x - RS Turbo S2

Posted
Regner med å lade 1.3 bar eller noe i den duren (med hjemmelaget to-stegskontroll) når jeg får konvertert original IC til chargecooler. Turboen er en 5000km gammel stage1 eller 2 med -31 actuator. Den har størrekompressorhjul, men om den har 360 grader thrust bearing er jeg usikker på. Den leverer. Hvor mange hester det blir er jeg usikker på. Nå har jeg Bayjoo chip og åpent K&N. Ellers er planene porting, CVH34 kam og bytte av demper på det originale eksosanlegget. I tillegg skal hele motoren demonteres slik at veiv kan slipes og få nye bly-bronse lagre. 200 hester skal jeg ha.

200 er vel ikke noe problem når du gjør så mye. B)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted

Antagelivis ikke, men man vet aldri. Det er en gammel motor og det finnes ingen RST som er snilt kjørt. Jeg har målt kompresjonen og den er lik på alle sylinderne, men kommer til å bytte stempelringer. Det kommer til å bli mye morro for pengene. Alle som enten har kjørt mot meg eller sittet på sier at bilen drar overraskende bra, så når det gjelder motorstyringen og slikt så fungerer det godt. Det er viktig.

x - RS Turbo S2

Posted

Eat my dust. Kjøpte fire dekk for 700kr. Godt mønster på tre, lovlig på et. Compound: Super soft.

 

Klutsjen min er rar. Hadde fire personer i bilen, ingen tegn til at den slipper. Nå er den ikke mer enn ca 10000 km gammel heller.

x - RS Turbo S2

Guest ykarlsen
Posted
Jeg har kjøpt Yokohama A032R 195/55-15, så dere får prøve å henge dere på. B)

Morosamt med R-dekk.... :)

Bare så synd at men nesten dreper seg den dagen man får vanlige dekk på kjerra da.........

Posted
Jeg har kjøpt Yokohama A032R 195/55-15, så dere får prøve å henge dere på.  B)

Morosamt med R-dekk.... :)

Bare så synd at men nesten dreper seg den dagen man får vanlige dekk på kjerra da.........

priser på desse dekkene da ? skal jo ha alu felger og nye dekk til sommer.. B)

 

ser jo Her.. som de har fått bra kritikk da. :)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted

Det koster en 1500kr per dekk og de varer ikke lenge.

 

Jeg må ha nye girkassefester, mine er nesten like myke som en kald squashball. Tror dette er skyld i at bilen rister når jeg kjører igang på 1. gir.

x - RS Turbo S2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...