OleK Posted November 3, 2004 Posted November 3, 2004 helt enig alibaba her har også valgt å ikke ta så mye i innsugsportene, pga mindre porter vil gi raskere lufthastighet og dermed bedre respons men eksos-portene skal få kjørt seg ja Cosworth!
RsTurbo Posted November 3, 2004 Posted November 3, 2004 Jeg stoler nå på han som tok toppen min jeg Hadde jeg hatt utstyr til det så hadde jeg nok forsøk selv(+en ekstra topp liggende). 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.
alibaba Posted November 3, 2004 Posted November 3, 2004 Ventilstyringen kan jeg vel kanskje ta i innsuget da denne vil skape turbulens. x - RS Turbo S2
RsTurboTaule Posted November 4, 2004 Posted November 4, 2004 hvorfor ikke bare bruke en zetec topp?? 88 Escort RSTurbo
OleK Posted November 4, 2004 Posted November 4, 2004 bruke en zetec-topp? hva mener du? er et par forskjeller på cvh-toppen og zetec-toppen da.... dobbelt så mange ventiler og dobblet så mange kammer f.eks...manifolder passer heller ikke uten modifikasjoner..... Cosworth!
RsturboS2 Posted November 4, 2004 Author Posted November 4, 2004 Noen som vet hvor mye hester jeg får med kn og 0,8 i ladetrykk og moongoose 2,5 toms rør ? (går en mr2 i byen.. han tror han er så jevelig kuul der han sitter.. tenkte jeg skulle sette han på plass..) Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
alibaba Posted November 5, 2004 Posted November 5, 2004 Sett riskokern på plass, det går nok bra. x - RS Turbo S2
alibaba Posted November 5, 2004 Posted November 5, 2004 hvorfor ikke bare bruke en zetec topp?? Zetec er juks. Jeg har bil bil med CVH, derfor kommer den til å dø med CVH. x - RS Turbo S2
RsturboS2 Posted November 5, 2004 Author Posted November 5, 2004 hvorfor ikke bare bruke en zetec topp??Zetec er juks. Jeg har bil bil med CVH, derfor kommer den til å dø med CVH. hva står desse bokstavene for da ? Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
alibaba Posted November 5, 2004 Posted November 5, 2004 CVH: Compound Valve angle Hemispherical combustion chamber Zetec er vel ingen forkortelse. Motoren ble født under navnet Zeta, men etter trusler med søksmål fra Lancia endret de navnet til Zetec. Tec skal sikkert symbolisere Technology. x - RS Turbo S2
RsTurboTaule Posted November 5, 2004 Posted November 5, 2004 det var jo bare ett forslag.. jeg har CVH OGSÅ!! 88 Escort RSTurbo
OleK Posted November 5, 2004 Posted November 5, 2004 håper ikke du har planer om å drepe escorten, ali? Cosworth!
alibaba Posted November 5, 2004 Posted November 5, 2004 Sånn jeg stressern så dør den vel om ikke lenge. Jeg er litt usikker på hva som er best når det gjelder porting. Når gass øker hastigheten, synker trykket. Når man åpner ekososporten senker man hastigheten på eksosgassene men øker samtidig trykket, og dette er jo ønskelig da man vil ha størst mulig trykkforskjellen mellom manifolden og downpipe. Når det gjelder innsuget så lønner det seg ikke å ha for store porter på en sugemotor fordi dette vil sansynligvis senke fyllingsgraden. Trange porter øker hastigheten på gassen og derfor skal det mer til for at den endrer rettning slik at man får fylt sylinderen mer. På en motor med trykk i innsuget blir problemstillingen en annen, trange porter vil senke trykket. Hva som er mest effektiv vet jeg ikke. Eksosportene vil jeg ivhertfall modfisere. x - RS Turbo S2
RsTurboTaule Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 ali, hvor mange hester skal du ha i kjerra da? 88 Escort RSTurbo
alibaba Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 Regner med å lade 1.3 bar eller noe i den duren (med hjemmelaget to-stegskontroll) når jeg får konvertert original IC til chargecooler. Turboen er en 5000km gammel stage1 eller 2 med -31 actuator. Den har størrekompressorhjul, men om den har 360 grader thrust bearing er jeg usikker på. Den leverer. Hvor mange hester det blir er jeg usikker på. Nå har jeg Bayjoo chip og åpent K&N. Ellers er planene porting, CVH34 kam og bytte av demper på det originale eksosanlegget. I tillegg skal hele motoren demonteres slik at veiv kan slipes og få nye bly-bronse lagre. 200 hester skal jeg ha. x - RS Turbo S2
RsturboS2 Posted November 7, 2004 Author Posted November 7, 2004 Regner med å lade 1.3 bar eller noe i den duren (med hjemmelaget to-stegskontroll) når jeg får konvertert original IC til chargecooler. Turboen er en 5000km gammel stage1 eller 2 med -31 actuator. Den har størrekompressorhjul, men om den har 360 grader thrust bearing er jeg usikker på. Den leverer. Hvor mange hester det blir er jeg usikker på. Nå har jeg Bayjoo chip og åpent K&N. Ellers er planene porting, CVH34 kam og bytte av demper på det originale eksosanlegget. I tillegg skal hele motoren demonteres slik at veiv kan slipes og få nye bly-bronse lagre. 200 hester skal jeg ha. 200 er vel ikke noe problem når du gjør så mye. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
alibaba Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 Antagelivis ikke, men man vet aldri. Det er en gammel motor og det finnes ingen RST som er snilt kjørt. Jeg har målt kompresjonen og den er lik på alle sylinderne, men kommer til å bytte stempelringer. Det kommer til å bli mye morro for pengene. Alle som enten har kjørt mot meg eller sittet på sier at bilen drar overraskende bra, så når det gjelder motorstyringen og slikt så fungerer det godt. Det er viktig. x - RS Turbo S2
OleK Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 blir med på kappkjøring til våren eller ali? Cosworth!
RsTurboTaule Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 vi tar det på rudskogen hehe 88 Escort RSTurbo
alibaba Posted November 7, 2004 Posted November 7, 2004 Forventer ikke annet, nei. Jeg har kjøpt Yokohama A032R 195/55-15, så dere får prøve å henge dere på. x - RS Turbo S2
OleK Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 "see you in the rearview-mirror" er det ikke det de sier da Cosworth!
alibaba Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Eat my dust. Kjøpte fire dekk for 700kr. Godt mønster på tre, lovlig på et. Compound: Super soft. Klutsjen min er rar. Hadde fire personer i bilen, ingen tegn til at den slipper. Nå er den ikke mer enn ca 10000 km gammel heller. x - RS Turbo S2
Guest ykarlsen Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Jeg har kjøpt Yokohama A032R 195/55-15, så dere får prøve å henge dere på. Morosamt med R-dekk.... Bare så synd at men nesten dreper seg den dagen man får vanlige dekk på kjerra da.........
RsturboS2 Posted November 8, 2004 Author Posted November 8, 2004 Jeg har kjøpt Yokohama A032R 195/55-15, så dere får prøve å henge dere på. Morosamt med R-dekk.... Bare så synd at men nesten dreper seg den dagen man får vanlige dekk på kjerra da......... priser på desse dekkene da ? skal jo ha alu felger og nye dekk til sommer.. ser jo Her.. som de har fått bra kritikk da. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
alibaba Posted November 8, 2004 Posted November 8, 2004 Det koster en 1500kr per dekk og de varer ikke lenge. Jeg må ha nye girkassefester, mine er nesten like myke som en kald squashball. Tror dette er skyld i at bilen rister når jeg kjører igang på 1. gir. x - RS Turbo S2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now