Jump to content

Recommended Posts

Posted

hehe...skal love deg bilen gikk godt når vi lada 1.2 med den ja...hehe....

 

husker han som satt ved siden av meg holdt på a rive i filler dørhåndtaket mitt :D

 

alibaba: ved å bytte blinklys-olja, justere clutch-potta og file ned takluka får du ca 55-60 hk ekstra uten at det går på bekostning av kjørbarhet og holdbarhet....(hørt fra sikre kilder i england)

Cosworth!

  • Replies 124
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
alibaba: ved å bytte blinklys-olja, justere clutch-potta og file ned takluka får du ca 55-60 hk ekstra uten at det går på bekostning av kjørbarhet og holdbarhet....(hørt fra sikre kilder i england)

HÆ ? ironi ikke sandt ? :unsure:

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Posted

Hehe mye morsomt her.

 

Vis noen vil ha 200hk fra en Rst så er det bare å se på tofte sitt oppsett, han har det som trengs(+ det han skal kjøpe) for å nå målet sitt. Alt han mangler er en portet topp(for å være på den sikre siden).

 

Når det gjelder RsturboS2 så hvis du setter på alt det du har skrevet + får den justert(på rulle eller vei) så har du nok nådd målet ditt. Få han som justerer bilen din til å sette turbotrykket ditt slik at du får en bil som holder.

 

Og til slutt så husk at man må ikke se på enkeldeler i et oppsett men på helheten.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Får ikke jeg 200 hk med ,chip -31 actuator, Kent Kam og K&n filter og effektpotte liksom?? og lader 1-1.2bar og Grs intercooler????

Hvis ikke må jo alle ta feil...

88 Escort RSTurbo

Posted

toppen min skal portes MERE ja...har vært å gravd litt i den ;)

 

målet mitt er å kjøre minst mulig turbotrykk, men fortsatt ha 210-220 hk pga litt holdbarhet...

 

0.5 i lowboost og 1.0-1.1 i veryveryfunboost hadde vært fint :)

 

bilen skal jo brukes til hverdags og :)

Cosworth!

Posted

Hvordan er det å porte eksosdelen selv? Må det være pinlig nøyaktig eller ser man hvor det kan være lurt å stusse litt med dremmelen?

x - RS Turbo S2

Posted

Har selv porta toppen min med trykkluft-dreven surver, og det jeg gjorde var å legge på innsug og eksospakning som en slags mal for å se hvor mye som skulle tas. Da får du en jevnere overgang imellom topp/ manifold, og dermed jevnere luftstrømmer.

Er jo selfølgelig viktig å ikke bli for ivrig her, ikke så gøy å titte inn i kjølevannskanalen ;)

Bør jo også være så mest mulig like porter på hver cylinder.

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Posted

Er det slik at eksosporten i toppen er mindre enn åpningen på eksosmanifolden og åpningene i pakningen er like store som på manifolden? Dremmel o.l. burde vel fungere fint siden toppen er laget av en aluminiumslegering.

 

CVH er heldigvis ikke beryktet for å ha den trangeste toppen, men litt kan man vel hjelpe til med. Men et par-tre tusenlapper for porting kommer ikke på tale, jeg trimmer på budsjett. Man lærer så lenge man mekker bil...

x - RS Turbo S2

Posted

gjorde akkurat det samme som rs-racing jeg...må bare være forsiktig å bruke hue :)

 

å få alle portene like er veldig veldig viktig :)

 

det jeg merka er at det var ganske mye å ta rundt manifoldene (match-porting) og ved ventilsetene...jeg fjerna også ventilstyringene som stakk ut i porten, var vel egentlig litt skeptisk til dette, skal bli morro å plukke opp toppen for å se åssen det står til nedi der :)

 

det virket som om pakningen var ca like stor som hulla på manifolden og da er det greit å bruke den som mal på selve toppen :)

Cosworth!

Posted

Åpnet du overalt i porten eller slipte du til slik at det ble gradvis større jo nærmere eksosen kommer manifolden?

 

Hva er bakdelen med å ta bort det av styringen som stikker ut i porten?

 

Merket du noe forskjell etter porting?

 

Men at det er så sabla viktig at portene er dønn like kan jeg ikke forstå, manifolden er jo ikke symetrisk. Hadde det vært en sugemotortopp er det villt viktig. 1/4 og 2/3 må ivhertfall være like.

x - RS Turbo S2

Posted

Bakdelen med å fjærne noe av ventilstyringen er at på den resterende delen vil du få større slitasje på styringen, altså vil ventilen kunne bli mere slarkete når den står oppe. Dette vil igjen kunne føre til et skjeivt slitt ventilsete som ikke tetter 100%

Derfor er det anbefalt å bytte til styringer laget av bronse, disse er mere slitesterke.

Men er helt klart et poeng som tofte sier å fjærne den delen av styringa som stikker ned i porten.

 

Da jeg porta tok jeg mest ut mot manifoldene, og prøvde å kutte svingen på porten så mye som mulig slik at lufta får kortest vei å gå.

Og materialet er lett å bearbeide, blei overasket over hvor mye spon som lå igjen på benken :)

05`Mondeo tdci

02`Focus

Escort RSTurbo S2

Sierra Cosworth 4*4

x Sierra Cosworth 4*4

Posted

eneste jeg merket når jeg holdt på med slipe-serven inni der var at aluminiumen har hardere og vanskeligere å bearbeide rundt eksos-portene, altså der det hadde vært varmt...

 

men får handle ny diamant-sliper neste gang det skal portes litt :)

Cosworth!

Posted

Tenkte på pulver i motoren.. Men det er vel en av de små forskjellene som utgjør helheten. Gleder meg til å få bilen på rulle til våren.

 

Vet du om noen som kan alle hemmelighetene til KE-Jetronic så er jeg veldig interessert fordi jeg tviler på at hvem som helst vet det.

x - RS Turbo S2

Posted

Topparbeid er viktig på en Rst for å få ut de ekstra hestene, faktisk så sa han som tok toppen min at ved utregning av flow'en i toppen orginalt, så ville maks hk fra den være ca 180.

 

Men tror det er veldige store forskjeller fra topp til topp, har snakket med folk fra england som lett har tatt ut over 230hk fra en orginal topp, og mener at christian&beccy(de er mye på passionford) hadde 260hk før de skiftet toppen.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Det var nu det utregningene hans sa, har utskrift før og etter hvis noen har programvare til å regne det ut.

 

Tror nok mere på hva tallene sier enn hva noen hørt.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Guest Mr.Escort
Posted

porte topp er nok ikke billig hvis du ikke gjør det sjøl da B) B) B)

Posted
Du burde tro mer på resultater, altså i praksis. Jeg kan garantere deg at jeg vil få fler enn 180hk med standard topp.

Det er jo resultatebe jeg tror på, jeg vet hvor mye luft som jeg kan sende igjennom toppen før den ikke klarer mer, toppen har blitt mer effektiv med å sende ut lufta, og swirleffekten er blitt bedre når den skal inn.

Litt enkelt forklart men man ser jo fordelene med å få kjørt den i benk og få alt dokumentert.

88' Escort Rs Turbo

86' Escort Rs Turbo -x-

I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder.

Posted

Jeg kommer ikke til å røre innsuget for kontroversielle rapporter melder at større porter ikke gir noe positiv effekt. Her er det heller ikke effektivt å polere da dette vil skape mer turbulens enn den rue overflaten vil. Så jeg kommer til å fjerne gods i eksosportene. Siden jeg er på et trangt budsjett gjør jeg jobben selv. Man lærer så lenge man mekker.

x - RS Turbo S2

Posted

i dag har det vært en fin dag! vant 8000 på kronespill og i den forbinnelse.

skal jeg ha chip værtfall og ny actuator og kanskje et oil breather kit. men chip og actuator værtfall..

da er jeg jo et steg videre..

da her jeg jo muligheten til og justere opp til 0,8 som var planen og med kn filtret og 2,5 " eksosen min hvor mye ser jeg da ? 160 hester ? ;)

 

Edit: ! er det foresten noen måte og regne dette ut på bortsett fra og vite det ?

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...