RS 1000 Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 du er litt feil informert. xr3i har vel bare 105 hk mener jeg. og 130 i zetec utgave med 16v men den du snakker om har 105 hk. og mye høyer komp enn en rs turbo motor. vanlig 1.6 i med ke jet har 8.5 i komp mens xr3i har 9.5 i komp mens rs turbo har 8.2 orginalt. og 1.6i har 90 hk. ville bare rette på deg litt ang hk som du snakker om Ok, da har jeg husket feil. Mente at det var 105 hk i XR3 og 115 hk i XR3I. Med 105 hk som utgangspunkt blir det 0,26 BAR for 132 hk, 0,64 for 172,5 hk og 210 hk på 1,0 BAR. Det er klart at det ikke er umulig å får ut høy effekt selv om man bruker den originale eksosmanifolden, men noen god løsning er det ikke. Turbo Technics solgte turbokit til CVH motorne, og de kittene hadde selvsagt en annen og mye bedre manifold. For de aller fleste ville det være bedre å satse på en slik. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RsturboS2 Posted December 6, 2006 Author Posted December 6, 2006 Ok, da har jeg husket feil. Mente at det var 105 hk i XR3 og 115 hk i XR3I. Med 105 hk som utgangspunkt blir det 0,26 BAR for 132 hk, 0,64 for 172,5 hk og 210 hk på 1,0 BAR. Det er klart at det ikke er umulig å får ut høy effekt selv om man bruker den originale eksosmanifolden, men noen god løsning er det ikke. Turbo Technics solgte turbokit til CVH motorne, og de kittene hadde selvsagt en annen og mye bedre manifold. For de aller fleste ville det være bedre å satse på en slik. hmm.. itrisagt.. med tanke på at jeg har ny turbo og greier.. kanskje greit og finne en slik en evt ha den i bakhodet.. hva koster den ? hvem fører den her i norge? kan den skaffes enda? Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
alibaba Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 Ok, da har jeg husket feil. Mente at det var 105 hk i XR3 og 115 hk i XR3I. Med 105 hk som utgangspunkt blir det 0,26 BAR for 132 hk, 0,64 for 172,5 hk og 210 hk på 1,0 BAR. Det er klart at det ikke er umulig å får ut høy effekt selv om man bruker den originale eksosmanifolden, men noen god løsning er det ikke. Turbo Technics solgte turbokit til CVH motorne, og de kittene hadde selvsagt en annen og mye bedre manifold. For de aller fleste ville det være bedre å satse på en slik. Den kan ikke være helt ubrukelig, 350 hester på en 1.6l med 8v. Samme med volvo, tar jo ut tett opptil 500 der. x - RS Turbo S2
RsturboS2 Posted December 6, 2006 Author Posted December 6, 2006 Den kan ikke være helt ubrukelig, 350 hester på en 1.6l med 8v. Samme med volvo, tar jo ut tett opptil 500 der. du har jo et poeng alibaba... men folk kjører jo sikkert med mye orginalt dah.. de skifter jo delene uansett. hadde vært tøft og sett en slik en. bare for og se.. skal alltid ha noe bedre vettu Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
RS 1000 Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Den kan ikke være helt ubrukelig, 350 hester på en 1.6l med 8v. Samme med volvo, tar jo ut tett opptil 500 der. Greit nok, men maks hk er det "enkleste" å få ut. Man kan gjerne sette fokus på dreiemomentkurvene på disse motoren for å se hva man finner der. Nå tas det jo ut 12-1300 hk på disse Volvo rødmotorene i Sverige, så det setter kanskje tingene litt i perspektiv. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
RsturboS2 Posted March 7, 2007 Author Posted March 7, 2007 hej.. og takk for sist alle mann.. da har jeg bestil idag.. litt deler.. SSCBHS2 BUMPER HEAT SHIELD: ESCORT TURBO S2 14.43 0.00 1 14.43 14.07 14.07 SSCIMP1 IGN MODULE PLATE: COSWORTH (NOT T25) 14.89 0.00 1 14.89 14.52 14.52 TURBOTSF03 HYBRID TURBO EXCHANGE, ESCORT TURBO STAGE 3 680.85 200.00 1 880.85 863.83 863.83 BKESC34A REAR BRAKE KIT: Mk3/4 ESCORT, 273x10mm (WITHOUT CALIPERS & SLIDER BRACKETS) 150.00 0.00 1 150.00 146.25 146.25 PROWR2 PRO ALLOY ALLOY RADIATOR: ESCORT RS TURBO S2 306.34 0.00 1 306.34 298.68 298.68 SHPV6 SFS SILICONE VACUUM HOSE 6mm, BLUE, PER METRE 3.19 0.00 1 3.19 3.11 3.11 jeg og rs-racing Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
RsturboS2 Posted March 26, 2007 Author Posted March 26, 2007 (edited) hejj idag har jeg fått deler fra england! se bilder... NB! NOEN HAR VÆRT UFORSIKTIG MED PAKKINGEN MIN! ELLER PAKKINGEN AV DEN NYE RADIATOREN MIN! **** I h¤#%¤¤!#" DENNE ER NEPPE TETT.. MÅ VEL I RETUR DA! MvH HÅKON Edited March 26, 2007 by RsturboS2 Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
d-link Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Nice. Store pakker med gromme deler er bedre enn julaften. Vet du specs på den Stage3 turboen? Utrolig surt med radiatoren, kan se ut som den ikke er tett lengre. Får håpe du får byttet den [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
RsturboS2 Posted March 26, 2007 Author Posted March 26, 2007 (edited) Nice. Store pakker med gromme deler er bedre enn julaften. Vet du specs på den Stage3 turboen? Utrolig surt med radiatoren, kan se ut som den ikke er tett lengre. Får håpe du får byttet den hehe takker d link.. specs jah.. skal vi se.. to sek.. LARGER EXHAUST HOUSING, LARGER COMPRESSOR WHEEL, 360 deg THRUST BEARING, -31 ACTUATOR. TYPICAL POWER 220bhp - 25psi burde holde? Edited March 26, 2007 by RsturboS2 Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
d-link Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Værst Håper vi møtes på treff til sommern [-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire [-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34
RsturboS2 Posted March 26, 2007 Author Posted March 26, 2007 Værst Håper vi møtes på treff til sommern sure.. neste skritt blir anlegg. og felger.. litt fixing på sideskjørt og div.. utseende.. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
tuszi Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 hmm den orginale turboen din da? hva skal du gjøre med den?
RsturboS2 Posted March 26, 2007 Author Posted March 26, 2007 hmm den orginale turboen din da? hva skal du gjøre med den? helluuu. hehe.. ja den ja.. den er fårløbig reservert.. enda.. hehe jeg skal sende slik reklamasjons dritt på radiatoren.. hehe Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
RsturboS2 Posted March 26, 2007 Author Posted March 26, 2007 okey send meg en pm vis du vil kvitte deg med den jeje.. men en kompis som skal ha den endah.. værtfall.. for se.. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Guest jenta087 Posted March 26, 2007 Posted March 26, 2007 Christian sin bil, sist jeg skjekket har en T34 men dette blir bra anyway håkon stå på
RsturboS2 Posted March 26, 2007 Author Posted March 26, 2007 Christian sin bil, sist jeg skjekket har en T34 men dette blir bra anyway håkon stå på heey:) takker;) Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
escort rs turbo Posted March 27, 2007 Posted March 27, 2007 hehe takker d link.. specs jah.. skal vi se.. to sek.. LARGER EXHAUST HOUSING, LARGER COMPRESSOR WHEEL, 360 deg THRUST BEARING, -31 ACTUATOR. TYPICAL POWER 220bhp - 25psi burde holde? betalte du mye for dn turboen?? er dn fra england?? blir brae greier d hær -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
RsturboS2 Posted March 27, 2007 Author Posted March 27, 2007 noen flere tall på turboen? A/R osv... Olek: LARGER COMPRESSOR WHEEL, 360 deg THRUST BEARING, -31 ACTUATOR. - (A/R 0.48 eksoshus).. for og nevne noe.. tatt fra burton sine sider.. escort rs turbo: tatt fra burtonpower.. www.burtonpower.co.uk kostet meg nesten 14 lapper.. 13990 eller noe slik.. bør bli bra nå.. burde passere 200 gamp.. har også annen ic et sted;) Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
escort rs turbo Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 Olek: LARGER COMPRESSOR WHEEL, 360 deg THRUST BEARING, -31 ACTUATOR. - (A/R 0.48 eksoshus).. for og nevne noe.. tatt fra burton sine sider.. escort rs turbo: tatt fra burtonpower.. www.burtonpower.co.uk kostet meg nesten 14 lapper.. 13990 eller noe slik.. bør bli bra nå.. burde passere 200 gamp.. har også annen ic et sted;) hmm syns nå d var litt vel dyrt da... facemotor sport har en ganske grei pris på turboene Turbo, Garrett RS turbo steg 3 Varenummer: 100872 KJØP Tips en venn om dette produktet Din e-post: Venns e-post: Pris Web Pris: 7.257,- 7.257,- Tilgjengelighet: Må bestilles Beskrivelse: Steg 3 turbo til Escort RS turbo, god for 230 hk. Pris forutsetter innbytte av gammel turbo -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
RsturboS2 Posted March 30, 2007 Author Posted March 30, 2007 hmm syns nå d var litt vel dyrt da... facemotor sport har en ganske grei pris på turboene Turbo, Garrett RS turbo steg 3 Varenummer: 100872 KJØP Tips en venn om dette produktet Din e-post: Venns e-post: Pris Web Pris: 7.257,- 7.257,- Tilgjengelighet: Må bestilles Beskrivelse: Steg 3 turbo til Escort RS turbo, god for 230 hk. Pris forutsetter innbytte av gammel turbo ja.. sjekket dette.. og tinger var det at.. jeg alrdig fikk noe svar på det.. og at de ikke kunne skaffe selv om de ahdde det i webshopen.. har sendt de mail.. så da ga jeg ****.. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
escort rs turbo Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 ja.. sjekket dette.. og tinger var det at.. jeg alrdig fikk noe svar på det.. og at de ikke kunne skaffe selv om de ahdde det i webshopen.. har sendt de mail.. så da ga jeg ****.. hmm kor dumt hørtes jo ****** useriøst da hadde tenkt å bestille selv dær i fra.. -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
RsturboS2 Posted March 31, 2007 Author Posted March 31, 2007 hmm kor dumt hørtes jo ****** useriøst da hadde tenkt å bestille selv dær i fra.. skal nevnes at det var i sommer.. mulig de har forandret litt siden da.. Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.I got Adhd whats your excuse ?
Guest jonnyaas Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Du burde tro mer på resultater, altså i praksis. Jeg kan garantere deg at jeg vil få fler enn 180hk med standard topp. Så på tidligere poster... Ringte TS-Racing hær i byen å hørte på trimming av RST, de sa at vi får en rundt 180 hk bare på chip på orginal motor, men da anbefalte han å justere opp ladetrykket manuelt og skifte intercooler. Mannen har nettsiden http://www.tsracing.no/
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now