HaavardPYA Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Som noen av dere sikkert vet så driver jeg og skraper bilen under for all tectyl, body, kitt osv. Finnes det noen alternative måter? Syrebad, steaming eller noe i den dur. Tar jo 100 år og skrape rent, for så og bruke stål børste på hele undersiden. Noen som har innspill? mvh Håvard Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest grændis Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Hørte snakk om sandblåsing ein gang... Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaavardPYA Posted October 22, 2007 Author Share Posted October 22, 2007 Ja, men sandblåsing tar ikke tectylen! Har prøvd. Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Vestre Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Ja, men sandblåsing tar ikke tectylen! Har prøvd. Bensin gjer! Ford Capri 3.0 BrattvågSpesialwww.haramgatebil.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 (edited) syrebad : http://www.bs-teknikk.no/ min erfaring: dritt jobb men jeg måtte gjøre det, brukte vinkelsliper på luft og dette herog dette her brukte jeg da etter at jeg hadde fjernet det meste av tektyl og kaross kit spør om jeg skal gjøre den jobben her i gjenn? nei det skal jeg garantert ikke, syrebad neste Edited October 22, 2007 by cross-box aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaavardPYA Posted October 22, 2007 Author Share Posted October 22, 2007 Tengte også litt på syrebad. Men da må jo bilen i tørr garasje rett etter. Og det er problemet med det.. Du pusset til stålet du og CrossBox? mvh Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
p-granada Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Jeg varma forsiktig opp med gassbrenner( ikke slik at det brant eller røyk ) bare slik at det ble mykt. Fjernet så alt på flatene med bred sparkelspade, så tok jeg stålbørste på vinkelsliper'n. Ble helt strøkent og fikk fram reint metall. Tok ikke så ****** lang tid heller. Men må nok sprute på noe kjemikalier som bensin og la det trekke litt i kriker og kroker for så å spylet av. Koster ikke så mye som et syrebad, men dog mere jobb. MEN for meg funka det knall. Skulle lagt bilen på siden, da er det jo "peace of cake" i forhold til å ligge under å skrape. Det jeg gjorde. Synd jeg ikke har bilder av det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaavardPYA Posted October 22, 2007 Author Share Posted October 22, 2007 Vurderer og kolve bilen. Noen som vet ca, hvor mye et granada skall veier? hehe... Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 i et syrebad sleppes ikke din bil opp i engang, vist man leverer inn en bil med tectyl så spyler de den med varmtvann i en syk høyrykkvask, hadde den sleppt nedi en bil med tectyl hadde det syrebadet vert sinnsykt dyrt, et bad koster vist nok mangen tusen, alltså over 100000kr, så da vil dem nok putte flest mulig biler oppi den, grunnen til at det er så dyrt, er at det koster så mye å kvitte seg med syren, var ihvertfall det dem sa til meg på tlf når jeg ringte dem, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted October 22, 2007 Share Posted October 22, 2007 Tengte også litt på syrebad. Men da må jo bilen i tørr garasje rett etter. Og det er problemet med det.. Du pusset til stålet du og CrossBox? mvhjeg pussa til stålet, de på bs kan sikkert grunne bilen for deg, men da må du slipe ned og sveise rust etterpå uansett, bør hente det i en lukket henger ja, eller få pakka bilen inn i pressening, få det hjem og sveis rust og lever det til grunning og lakkering, er jo det som er deilig, og komme til et helt tomt kaross, Jeg varma forsiktig opp med gassbrenner( ikke slik at det brant eller røyk ) bare slik at det ble mykt. Fjernet så alt på flatene med bred sparkelspade, så tok jeg stålbørste på vinkelsliper'n. Ble helt strøkent og fikk fram reint metall. Tok ikke så ****** lang tid heller. Men må nok sprute på noe kjemikalier som bensin og la det trekke litt i kriker og kroker for så å spylet av. Koster ikke så mye som et syrebad, men dog mere jobb. MEN for meg funka det knall. Skulle lagt bilen på siden, da er det jo "peace of cake" i forhold til å ligge under å skrape. Det jeg gjorde. Synd jeg ikke har bilder av det.inni bilen gjorde jeg som deg varma opp og fjerna møka men under bilen slipte jeg, men det er ikke dumt det du sier der aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaavardPYA Posted October 22, 2007 Author Share Posted October 22, 2007 Ja har lest litt på BS sine sider. Tror jeg kolver bilen. Kommer myyyyye bedre til da, og arbeidet ser jeg for meg vil gå noe fortere. Bedre lys, albuerom osv. mvh Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaavardPYA Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 Snakka med en kamerat i dag. Han sa bilen kom til og bli skeiv/rammeskeiv om den lå på siden en stund. Dette kan da ikke stemme? Er jo mange jeg har sett som har gjort det... Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Hehe, det er nok bare tull ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaavardPYA Posted October 23, 2007 Author Share Posted October 23, 2007 Men han kjører jo volvo, så hvem vet hva som skjer der i huset Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra 2.0i Posted October 23, 2007 Share Posted October 23, 2007 Men han kjører jo volvo, så hvem vet hva som skjer der i huset Haha:P nei volvo har vi ikke trua på! men kan du fortelle meg hva du gjør osv? skal begynne å jobbe under der selv nå. 1989 Ford Sierra 2.0i CLS Link to comment Share on other sites More sharing options...
p-granada Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 hvis du smeller'n på sida med en gaffeltrøkk uten noe underlag, kanskje den blir skjev. Men det er snakk om å gjøre ting ordentlig og forsiktig, hehe. Legg den på siden oppå noen dekk. Blir den skjeiv da så er du god, hehe. Ikke noe å bekymre seg over.. Bare pass på at skjermer og slikt ikke ligger i klem slik at det blir bulker evt. ta av iallefall fremskjermene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaavardPYA Posted October 24, 2007 Author Share Posted October 24, 2007 De er tatt av;) Håvard Humberset 1985 Ford Granada 2,8 Ghia1977 Ford Capri 2,0 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hvitmk1 Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Jeg laga jig til støtfangerfestene , vips , bilen kunne snues alle veger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now