Guest sycho Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Hvordan er en rs turbo og kjøre? Har sett litt på en på autodb, er disse fine som førstebiler? Hvordan er det med forsikring?
janbanan Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 Mye problemer, overpriset, grisedyr forsikring, går veldig bra, veldig artig å kjøre dersom den er i god stand. Men vær du sikker, du vil få problemer før eller siden. Kan du skru er det en fordel.
Guest sycho Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 (edited) Det er såppass ja ;p Har sett på denne : autodb evt autodb Kjenner noen av dere til disse? Edited October 22, 2007 by sycho
hår ball Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 nå er jeg ikke helt enig med janbanan.. mye feil? sammen lign det med en annen sportslig bil som har blitt skrud på i 20 år ?jeg vill på stå at du kan finne en meget grei rs turbo til 30-40 000,- meget kurrante første biler, finnes mye deler, og ikke minst billige deler "england/brukt", sitter som støpt på veien med litt oppgraderinger, får mye effekt for lite peng, har mange motor alternativer ++ Men det negative er jo at disse ruster, har mest sannsynlig blitt hjælkjørt av ungdommer i flere 10 år.. Men som sagt, passer du på og finne en med lite rust, og har kurrant KM stand f,eks den røde med under 100 på teller`n.. Den vill jeg tro er meget bra, probleme ved kjøp av en slik er som regel at mye vill ha mer, altså at det skall trimmes, og det skall trimmes det som går.. og da kunne man straks kjøpt en til 10-15 000 mindre, bare me sliten motor.. Jeg betalte 10 lapper for min ihjæl rusta rs turbo, fikk i meg en 1,4 i og tok bytta over delene, og slutt resultate ble at jeg kun brukte opp igjen stabstag fram + bak, og bruene fram å bak.. resten er nytt og eller bytta ut mot bedre deler skall du ivei og se på bil så bør du sjekke batteri plata,rute rammer,tank påfylling,kanaler,hjulbuer bak,ramme vanger bak,bakluke for rust..
Guest sycho Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 Nå gjorde du meg mer gira på bil hår ball
Guest Andresen Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 (edited) Jeg har kjørt RS turbo S2. Litt understyrt, om det sier deg noe, men sånn blir det fort med forhjulstrekk. Griseartig var det allikevel, med lett og liten bil med mye hester per kilo. Dessuten virker Escort MK4 og MK3 som noe av det enklere å skru på, spesielt forgassermotorene (som ikke RS turbo har). Det eneste jeg er litt skeptisk til her er den svarte RS turboen du fant på Autodb.. 250 hester, i original stand? Edited October 22, 2007 by Andresen
Guest sycho Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 (edited) Har stusset på det selv Andresen Det med 250hk. Men regner med det blir en rst på meg ja EDIT: Hvor mye ca ligger denne på i forsikring? Edited October 22, 2007 by sycho
RsTurboTaule Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 Har stusset på det selv Andresen Det med 250hk. Men regner med det blir en rst på meg ja EDIT: Hvor mye ca ligger denne på i forsikring?8-9000,- ansvar og ingen under 23år som sjåfør IF. (20%bonus) rundt 2-3000,- mer for delkasko,samme kriterier.. Dette er på en original bil.. 88 Escort RSTurbo
alex h Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 se på denne da......syk pris, med den var f..n så fin http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....54275;username= Fjernet grunnet størrelse
RsTurboTaule Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 se på denne da......syk pris, med den var f..n så fin http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect....54275;username=stiv pris, men den var snadder.. 88 Escort RSTurbo
hår ball Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 stall tips.. abn0rmal selger sin rs turbo, den har cossi bredding,fram og bak fanger + vinge, akkurat samme som på den hvite og blåe der.. samt at den har en 1,8 zvh med data sprut,4x4 turbo, airtech cooler,lav komp, nyoverhaldt ++.. den selges for godt under halve av den over, men abn0rmal sin trenger litt teknisk rep, litt pussing å lakking.. men for 40-50 lapper mindre, sprekere motor,sprell ny styling på montert, kun fangeren fram som har fått seg en trøkk.. abn0rmal sin har powerflex foringer i hele understell + helt nye konis justerbare med cobra senkesett, alt samma er nytt... kun kjørt 150 mil med i sommer.. nye dekk på 16 tom og...
Tombra Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 90 K for en 86 mod Escort? Ellers enig med Hårball her, RS Turbo er gobil det, mye sjarm over de bilene spør du meg. Men ikke betal gull og grønne skoger.. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD
Guest Andresen Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Den MK4-ern til 90 000 er det jo bare å glemme. Jeg vil bare ønske den som skal selge den lykke til, for det blir nok ikke 90 000 på deg.
alex h Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 hadde aldri betalt mer en 50000kr for en rst.....du kan jo få en cosworth til 60000-70000kr Fjernet grunnet størrelse
escort rs turbo Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 8-9000,- ansvar og ingen under 23år som sjåfør IF. (20%bonus) rundt 2-3000,- mer for delkasko,samme kriterier.. Dette er på en original bil.. var å kjøpte meg bil i dag jeg en ford escort rs turbo -87 modnesten helt orginal å fikk ordna meg en veldig god forsikrings avtale hos if forsikring:D 12000km i kjørelengde, full kasko me leiebil og egenandel på 4000.-kr og 50%bonus er 23år. å dn fikk jeg for 7800 i året:D å sån ser dn ut -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now