Samatron Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 har kjøpt meg fabrikkny 200 blokk fra cosworth, fikk den veldig billigt, men er den egentlig dritt?
Cossiman Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Jeg har hørt at de blokkene er fra afrika og at de ikke er like sterke som de gammle, mulig dette bare er en myte Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Escossie Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 har kjøpt meg fabrikkny 200 blokk fra cosworth, fikk den veldig billigt, men er den egentlig dritt? hvis den er kjøpt direkte fra cosworth fabrikken så skal da ikke dette være noe dårligere blokk vel?
Cossiman Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Det er mulig, dette er som sagt noe jeg ikke kan si helt sikkert, for dette er bare noe jeg har hørt Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod
Mark1 Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 hvis den er kjøpt direkte fra cosworth fabrikken så skal da ikke dette være noe dårligere blokk vel? han skriver at han fikk den veldig billig... WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Samatron Posted October 21, 2007 Author Posted October 21, 2007 hvis den er kjøpt direkte fra cosworth fabrikken så skal da ikke dette være noe dårligere blokk vel? han skriver at han fikk den veldig billig...fikk den veldig billig ja, en jeg kjenner som kjøpte den ny fra cosworth og har både eske og kvitering fra cosworth. men har hørt at disse blokkene ikke var noe spess sterkere en 205 blokk..?
triggerhappy Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Spurte Jens om dette da jeg kjøpte min, han mente at 500 ikke var noe problem iallefall. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
Samatron Posted October 21, 2007 Author Posted October 21, 2007 Spurte Jens om dette da jeg kjøpte min, han mente at 500 ikke var noe problem iallefall. takk. burde være brukanes da:)bare av nysjerrighet, hva betalte du for din?
armani Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 hva står det på siden av blokka? 00, 99 ellernoe? de to første tallene på "blokknummeret"? 2wd sierra cosworth
HUSNES MOTORSPORT Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 (edited) har kjøpt meg fabrikkny 200 blokk fra cosworth, fikk den veldig billigt, men er den egentlig dritt?noken av blokkene er lagt i tyrkia. Vist du snur blokka på hodet so ser du da.inni på undersiden av stemplene i oljekanalen er det utsparing. er det 4stk er det tyrker blokk er det 2 stk er det skikkeli blokk:)ps eg var i england i fjord og sku kjøpa blokk, den var og fra cos fabrikken men det var tyrker blokk.....den klarer 500hk... Edited October 23, 2007 by HUSNES MOTORSPORT
Escossie Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 hva er det som egentlig tilsier at disse er så fryktlig mye dårligere? Er det noe matriell forskjell eller noe?
HUSNES MOTORSPORT Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 hva er det som egentlig tilsier at disse er så fryktlig mye dårligere? Er det noe matriell forskjell eller noe?sylinder tykkelsen hovedsakelig men skjenerelt mindre gods i blokka
armani Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 hva er det som egentlig tilsier at disse er så fryktlig mye dårligere? Er det noe matriell forskjell eller noe? ja, det er mindre krom i støpeblandingen, noe som gjør materialet svakere. størrelsen, gods og tykkelse på sylindere er likt. 2wd sierra cosworth
PukkelRygg Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 sylinder tykkelsen hovedsakelig men skjenerelt mindre gods i blokka Kunne du sjekket hvor mange kilo den nye 200 blokka (tyrker) veier. Har målt orginale 200 blokker tidligere og da veide de 44,5kg. Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
to far gone Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 ja, det er mindre krom i støpeblandingen, noe som gjør materialet svakere. størrelsen, gods og tykkelse på sylindere er likt. tror denne forskjellen er litt oppskrytt . hvor mange ødlagte tyrker blokker har dere hørt om ??? jeg har ikke hørt om noen ,nå er der jo selvfølgelig mange flere org gamle 200 blokker men vet jo om flere av dem som er sprekt .skal du være sikker på blokka over 500 hk bør du ha foringer uansett .men både ny og gammel 200 blokk kan sikkert holde 600 hk i x antall tid avhenge selfølgelig av eier og oppsett HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL
Escossie Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 noen som har sett eller testet den nye cosworth blokka i aluminium da? den til 1900 £ eller noe var i alle fall ganske dyr? Er det noe blr blokk da?
grcossie Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 (edited) noen som har sett eller testet den nye cosworth blokka i aluminium da? den til 1900 £ eller noe var i alle fall ganske dyr? Er det noe blr blokk da? Tja, om det er noe blr blokk, er jeg ganske usikker på heheMen har hørt at de flekser en del ved høyt trykk Edited October 24, 2007 by grcossie
Escossie Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 mener det var stål foringer i disse... har hørt om folk som ville anbefalt stål foringer istedenfor nicasil på trimma biler, på grunn av nicasil og stempel ringene trivdes ikke sammen og ble derfor fort slitt. Stemmer dette?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now