Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har hørt at de blokkene er fra afrika og at de ikke er like sterke som de gammle, mulig dette bare er en myte

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted
har kjøpt meg fabrikkny 200 blokk fra cosworth, fikk den veldig billigt, men er den egentlig dritt?

 

hvis den er kjøpt direkte fra cosworth fabrikken så skal da ikke dette være noe dårligere blokk vel?

Posted

Det er mulig, dette er som sagt noe jeg ikke kan si helt sikkert, for dette er bare noe jeg har hørt

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted
hvis den er kjøpt direkte fra cosworth fabrikken så skal da ikke dette være noe dårligere blokk vel?

 

 

han skriver at han fikk den veldig billig...

fikk den veldig billig ja, en jeg kjenner som kjøpte den ny fra cosworth og har både eske og kvitering fra cosworth.

 

men har hørt at disse blokkene ikke var noe spess sterkere en 205 blokk..?

Posted
Spurte Jens om dette da jeg kjøpte min, han mente at 500 ikke var noe problem iallefall.

 

takk. burde være brukanes da:)

bare av nysjerrighet, hva betalte du for din?

Posted (edited)
har kjøpt meg fabrikkny 200 blokk fra cosworth, fikk den veldig billigt, men er den egentlig dritt?

noken av blokkene er lagt i tyrkia. Vist du snur blokka på hodet so ser du da.inni på undersiden av stemplene i oljekanalen er det utsparing. er det 4stk er det tyrker blokk er det 2 stk er det skikkeli blokk:)ps eg var i england i fjord og sku kjøpa blokk, den var og fra cos fabrikken men det var tyrker blokk.....den klarer 500hk...

Edited by HUSNES MOTORSPORT
Posted
hva er det som egentlig tilsier at disse er så fryktlig mye dårligere? Er det noe matriell forskjell eller noe?

 

ja, det er mindre krom i støpeblandingen, noe som gjør materialet svakere. størrelsen, gods og tykkelse på sylindere er likt.

2wd sierra cosworth

Posted
ja, det er mindre krom i støpeblandingen, noe som gjør materialet svakere. størrelsen, gods og tykkelse på sylindere er likt.

 

tror denne forskjellen er litt oppskrytt . hvor mange ødlagte tyrker blokker har dere hørt om ???

jeg har ikke hørt om noen ,nå er der jo selvfølgelig mange flere org gamle 200 blokker men vet jo om flere av dem som er sprekt .

skal du være sikker på blokka over 500 hk bør du ha foringer uansett .

men både ny og gammel 200 blokk kan sikkert holde 600 hk i x antall tid avhenge selfølgelig av eier og oppsett

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Posted

noen som har sett eller testet den nye cosworth blokka i aluminium da? den til 1900 £ eller noe var i alle fall ganske dyr? Er det noe blr blokk da?

Posted (edited)
noen som har sett eller testet den nye cosworth blokka i aluminium da? den til 1900 £ eller noe var i alle fall ganske dyr? Er det noe blr blokk da?

 

Tja, om det er noe blr blokk, er jeg ganske usikker på hehe

Men har hørt at de flekser en del ved høyt trykk

Edited by grcossie
Posted

mener det var stål foringer i disse... har hørt om folk som ville anbefalt stål foringer istedenfor nicasil på trimma biler, på grunn av nicasil og stempel ringene trivdes ikke sammen og ble derfor fort slitt. Stemmer dette?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...