Jump to content

Tidlig Ladetrykk ?


to far gone

Recommended Posts

var ikke ute etter noe super avansert men har du noe link til air-injektorer da ??? aldri hørt om ??

tror du har rett i at det har noe å si hviken turbo man har .

vil ikke ha noe risiko greier he he

 

Air injektorer er "bensindyser" bygget for og blåse luft. De styres av ecu´en (Lvl 8/P8) og må mappes inn av tuneren.

Er flere i England som gjør dette. Air injektorer som de fleste i Ford kretser kjenner dem ble tatt i bruk av Ford Motorsport i sin tid.

Air injektorer er bra til og styre ladetrykket med men har en stor svakhet og det er at "hvis" de skulle svikte så skyter ladetrykket i været.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Air injektorer er "bensindyser" bygget for og blåse luft. De styres av ecu´en (Lvl 8/P8) og må mappes inn av tuneren.

Er flere i England som gjør dette. Air injektorer som de fleste i Ford kretser kjenner dem ble tatt i bruk av Ford Motorsport i sin tid.

Air injektorer er bra til og styre ladetrykket med men har en stor svakhet og det er at "hvis" de skulle svikte så skyter ladetrykket i været.

 

ok da er de helt uaktuelt for min del finns mange andre måter og blåse motor på :blush:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

var ikke ute etter noe super avansert men har du noe link til air-injektorer da ??? aldri hørt om ??

tror du har rett i at det har noe å si hviken turbo man har .

vil ikke ha noe risiko greier he he

har den blå til cosworth .no skal jo være ok den

Som jeg skrev i første innlegget mitt kommer disse klokkene vanligvis med 8 psi fjør, tipper du da får ca. 0,6 bar trykk med fult trykk i på klokka. Jeg kjører med 16psi fjør og det er stor forskjell på responsen på disse.

Link to comment
Share on other sites

Guest T-KING65

" Det burde kanskje ikke det, men jeg mener at det har innvirkning og betydning. De som lager boost controllere er først og fremst avhengig av at folk kjøper akkurat deres produkt. Hvis produktet blir for avansert eller for "farlig" for motoren så kjøper heller folk fra konkurrentene. Jeg tror derfor at de fleste slike "universalgreier for hvermansen" er for "feige". "

 

Kan du ikke fortelle oss mer om dette , om hva du EGENTLIG mener her her pelle/razor/bjart/og nå RS1000 ?

Presisere heter det visst ...

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i første innlegget mitt kommer disse klokkene vanligvis med 8 psi fjør, tipper du da får ca. 0,6 bar trykk med fult trykk i på klokka. Jeg kjører med 16psi fjør og det er stor forskjell på responsen på disse.

 

kan du skaffe meg en slik fjør ??

 

går jo ann å sette på en overtrykksventil da.. så sikrer du deg den veien

 

sant det men tror alikevel det blir mer arbeid enn jeg hadde tenkt .da må jeg kjøpe inn alt dette pluss bytte hjerne osv

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

" Det burde kanskje ikke det, men jeg mener at det har innvirkning og betydning. De som lager boost controllere er først og fremst avhengig av at folk kjøper akkurat deres produkt. Hvis produktet blir for avansert eller for "farlig" for motoren så kjøper heller folk fra konkurrentene. Jeg tror derfor at de fleste slike "universalgreier for hvermansen" er for "feige". "

 

Kan du ikke fortelle oss mer om dette , om hva du EGENTLIG mener her her pelle/razor/bjart/og nå RS1000 ?

Presisere heter det visst ...

 

Som så mange ganger før viser du mest interesse for person og da er dette feil forum. Er det "gammel vane vond å vende" som er problemet?

 

Forunderlig at den eneste som trenger forklaring på dette er han som omtaler seg selv som turbokongen, ikke sant?

 

Dette skal du vite fra før.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Som så mange ganger før viser du mest interesse for person og da er dette feil forum. Er det "gammel vane vond å vende" som er problemet?

 

Forunderlig at den eneste som trenger forklaring på dette er han som omtaler seg selv som turbokongen, ikke sant?

 

Dette skal du vite fra før.

 

kom heller med noen gode råd dere 2 hakkespetter :lol: :lol:

 

Som så mange ganger før viser du mest interesse for person og da er dette feil forum. Er det "gammel vane vond å vende" som er problemet?

 

Forunderlig at den eneste som trenger forklaring på dette er han som omtaler seg selv som turbokongen, ikke sant?

 

Dette skal du vite fra før.

 

kom heller med noen gode råd dere 2 hakkespetter :lol: :lol:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...