Jump to content

Skifte Pære I Tåkelys I Front

Siberiantiger

Recommended Posts

Jeg har en Mondeo 2004 mod (stv) 2.0 TDCi 115hk. Bilen har blant annet xenon lys til kjørelysene, men de andre pærene er halogen og jeg synes de er for gule og ønsker å bytte de ut med noe som lyser blåere/hvitere "a-la xenon". Men i instruksjonsboken står det at jeg ikke kan skifte pærene i tåkelysene foran selv. Jeg må på et verksted. Stemmer dette og er det noen som har gjort dette selv? I såfall hvordan gjøres det?

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn

1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan

1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe

Jeg har en Mondeo 2004 mod (stv) 2.0 TDCi 115hk. Bilen har blant annet xenon lys til kjørelysene, men de andre pærene er halogen og jeg synes de er for gule og ønsker å bytte de ut med noe som lyser blåere/hvitere "a-la xenon". Men i instruksjonsboken står det at jeg ikke kan skifte pærene i tåkelysene foran selv. Jeg må på et verksted. Stemmer dette og er det noen som har gjort dette selv? I såfall hvordan gjøres det?

Demonter plast dekselet under fangeren (X-antall torx skruer), så er det en skrue på baksiden av tåkelykten som må skrus ut.

Deretter er det bare å vippe ut lykta.

Demonter plast dekselet under fangeren (X-antall torx skruer), så er det en skrue på baksiden av tåkelykten som må skrus ut.

Deretter er det bare å vippe ut lykta.

ummm.. ok, hvis det er "så enkelt" hvorfor må man i følge boka og verksted, inn på service for å få byttet disse?

Takk for hjelpen ihvertfall! Da skal jeg bare finne ut hva slags pærer som trengs i de.. Noen som vet det forresten? (finner ikke noe i instruksjons boken)

2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn

ummm.. ok, hvis det er "så enkelt" hvorfor må man i følge boka og verksted, inn på service for å få byttet disse?

Takk for hjelpen ihvertfall! Da skal jeg bare finne ut hva slags pærer som trengs i de.. Noen som vet det forresten? (finner ikke noe i instruksjons boken)

Fordi Ford skal tjene penger på at det ser så vanskelig ut, er ikke noe annet..

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Fordi Ford skal tjene penger på at det ser så vanskelig ut, er ikke noe annet..

Tror ikke det er grunnen gitt. Men bilene og instruksjonsboka skal også passe de som ikke har verktøykasse. Ikke alle som er like hendige vet jeg.

Pæreskift tjener man uansett ikke penger på

Over til fienden...

• 2 weeks later...
Mener det er H11 pærer.

H11, er ikke det xenon pære? Tror ikke det er det som står i lyktene ihvertfall..