Kverna Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 Spesiallager og sveiser innsug til is/is-turbo med høyere gjennomstrømning enn org. innsuget.Dette vil gi høyere effekt på høyt turtall. Er det noen som er interessert i å få samme innsug på sin bil ?Dette er da ikke ferdig, mangler finish og gasspjeld. Monteres med silikonslanger mellom org. flenser og innsuget. Min fotoblogg
ford-racing Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 håper for guds skyld at dette er kun en mal? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
JHS Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 Er det bare meg eller er det forskjellige avstander mellom de 4 rørene?
fiesta_xr2i Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 plate tykkelse ?? svart stål ?? prisantydning ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
ford-racing Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 for å si det slik at vist det settes på 2 bar inn på dette så kommer det til å se ut som en balong,ikke at jeg skal på stå at du ikke kan å sveise men, å sveise "Trykk box" med 0,7 plate og mig blir seldent tett! hmm "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Kverna Posted October 18, 2007 Author Posted October 18, 2007 håper for guds skyld at dette er kun en mal?kom nettopp fra halvferdig sveising, skal sandblåses og pusses. det er bare for å få en indikasjon på hvordan det ser ut. Er det bare meg eller er det forskjellige avstander mellom de 4 rørene? det stemmer det, har du sett et orginalt is innsug, da ser du at det fremre røret har en liten sving. plate tykkelse ?? svart stål ?? prisantydning ? vanlig stål plater 1mm tykkelse. det er ikke ferdig sveiset men det er foreløpig stivt og motstandsdyktig mot trykk pris... litt usikker, må se hva det blir i kostnader for meg først å få det ferdig + arbeid. Min fotoblogg
fiesta_xr2i Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 (edited) har du ikke vurdert å lage det i alu ?? 2,5mm ? å da TIG sveise vil jo bli noe dyrere , men en del sterkere å penere Edited October 18, 2007 by fiesta_xr2i 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
ford-racing Posted October 18, 2007 Posted October 18, 2007 iallefalt ta å lag noen "søyler " inni pleniumet!!! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Kverna Posted October 18, 2007 Author Posted October 18, 2007 (edited) men da kommer vi til saken å ha et tig apparat. penere kommer jo helt ann på hva man gjør det tilmange som ikke ser forskjell på polert alu og stål.jeg tenkte uansett å lakke mitt men sånn uansett så skal det ikke kjøres 2 bar på min is turbo.tanken har slått meg, med søyler inni plenumet Edited October 18, 2007 by Kverna Min fotoblogg
RS2k Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 Tror jeg heller kjører med brød boksen til morra mi.Seriøst det derre tror jeg ikke det er marked for.... Andreas
Gridset Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 er intressert hvis prisen er anstendig men hvordan mener du at det skal kobles til med silikon slangene? :S har du tegning/bilde av hvordan det skal monteres?
Kverna Posted October 22, 2007 Author Posted October 22, 2007 Her kan du se hvordan det er tenkt. Lengst til venstre er org flenser og rør til blokk, rødt i midten er silikonslanger, og blått er innsuget. Min fotoblogg
Guest Sierraxr4x4 Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 hehe, detta såg ut som noe fjøsmekk,
dohcen Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 fa1 å alle er negative her inne da synes det er kult at noen prøver noe som ikke alle andre gidder å gjøre!!!! uansett øvelse gjør mester... stå på kverna Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3
hår ball Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 mange som har lyktes med insug i svart stål.. vet om flere IS turboer (bilder)
Kverna Posted October 22, 2007 Author Posted October 22, 2007 Hehe hva folk sier er mindre viktig, bare lurte på om noen var intresserte vi. De som er interessert kan få nummeret til kompisen min, han som la ut denne her med min bruker. De andre kan komme med alt som er feil i denne tråden Sånn vi lærer Min fotoblogg
Guest atryti Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 jeg er intrisert hvis det funker og gir bedre effekt . ser helt greit ut og pris ikke er helt oppi skyene.
Guest Sierraxr4x4 Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 men trur dere bude satsa på å laga en flens som jikk rett på i staden for detta overgangsdrite me silikon slanger,
Guest Dre Racing@ Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 jeg persolig tror ett sånn innsug ikke gir noe som helst mer effekt på en IST.kansje litt mer ujemn tomgang
fiesta_xr2i Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 jeg persolig tror ett sånn innsug ikke gir noe som helst mer effekt på en IST.kansje litt mer ujemn tomgang å hvor ofte kjører du på tomgang ??? da er d jo ikke nå vits i turbo'n heller da ?? hvis tomgangen er det viktigste ,, synes alle må få prøve seg litt , litt mere jobb på finish å så legge ut nye salgsbilder, ev lage det slik som svensken lenger oppe har gjort 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Guest Dre Racing@ Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 jeg kjører aldri på tomgang.men det hender veldig ofte at bilen står å går på tomgang ja. klart dette innsuget kan bli bra om man legger mye jobb i det.men jeg tror fortsatt det koster mer enn det smaker i hk.men om man gjør det skikkeli kan det jo se nice ut nedi motorrommet værtfall
Sierra RS Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 jeg er intrisert hvis det funker og gir bedre effekt . ser helt greit ut og pris ikke er helt oppi skyene.sier det samme. er også interesert. hvis det funker og ikke koster skjorta. muligheten for å mekke dysehull i plenumet også?(skal ha 8 dyser serdu) mulig du trenger å sette ei søyle i midten. skal det bli org. spjeldhus tilkopling? -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc
Motorcraft Posted October 22, 2007 Posted October 22, 2007 "Kremt"... Har du tenkt på flow/turbulens i forbindelse med slange utenpå orginalinnsug? Og uten trakter? Men for all del, er viktig og bruke sine egne ideer... jo mer en kan lage selv (og lære selv).. jo bedre
Gess Posted October 24, 2007 Posted October 24, 2007 Alfa Romeo bruker slanger p innsuget på sin GTV, kan jo hende de har en eller annen lur patent.Men sånn i utgangspunktet bør det vel ikke nødvendigvis by på problemer. Det er jo allerede en del krinkelroker på vei inn i toppen. Utsparingen for dusene i innsugskanalen er jo en loddrett vegg, og det er jo ikke alltid topp og innsug matcher helt heller. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now