Jump to content

Bremsepapirer Fra Polly


just4fun

Recommended Posts

Legger dem ut her jeg..

Noen av bilene er 2wd og noen 4wd og vil derfor ha noe varierende driverkstap.

 

Nede i venstre hjørne max motor effekt og høyre på hjulene

 

link til å regne om psi til bar om noen føler for å vite det... http://www.dragsource.com/index.php?navsel...mp;calctoview=8

 

Sånn for å ha noe å gå etter, me rullende start uten noen form for hjulspinn trenger 2wd bilene ca 30-35 hk mere på ¨hjulene¨ enn det 4x4 har, for å i det hele tatt klare å henge med.

 

om noen savner sine her får dem bare gi en lyd

 

 

Cosworth4wdRunarK.jpg

 

Cosworth2wd.jpg

 

Cosworth4wd.jpg

 

 

Cosworth2wdAlexI.jpg

 

 

BMW3252wdDaniellT.jpg

 

Mondeo2wdforhjulstrekkKarlAS.jpg

 

Volvo2402wdBjornM.jpg

 

Cosworth4wdTommyW.jpg

 

Escort2wdforhjulstrekkLie.jpg

 

Mitsu4wdEVOIX06modRuneBerge.jpg

 

Cosworth2wdEivindE.jpg

Edited by jusf4fun
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Denne er min

 

Portet topp, lyseblå dyser, Pace rs500 kjøler, T34 med .48 eksos, 1.7 i maks ladetrykk, "feil" chip (til en annen turbo)

+ sannsynligvis sprekt topp. Vet ikke hvilken innvirknig det kan ha hatt..

 

Dynatest.jpg

Edited by Janna
Link to comment
Share on other sites

Går bra det...

her kan vi jo sammenligne 400 turboen mot t34 :unsure:

Gøy at 240'en tok deg? hehe... Ekstra dyser fra moped og greier, funny! (må 'terge' litt) :D

 

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

han ringte meg i går,

askøy...

og stod på strømberg gassere og netic snurre mener jeg han sa...

 

ps, om du klarer å lese, så ser du at den hadde mindre hk og dreiemoment enn meg.

Og et laaaaaaangt kjipere register hele veien.

 

Og om du ikke helt klarer å se det kan jo du bare lese det jeg skrev helt øverst...

Edited by jusf4fun
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser da virkelig 301hk på grafen og 338hk på 240'en?

 

-Arne

 

 

Ok klarte du ikke lese det jeg skrev helt oppe! Det er hjul HK IKKE I MOTOR! Jeg har 4x4 og han har 2wd. Har du lese/skrive vansker eller? Hva i HÆLV:.... tror du sker i benken hos polly på en 2wd? jo framhjulene står i ro. Og på en 4x4? hjulene går rundt. Når bilen kjører på veien, tror ikke du at alle 4 hjulene må rulle rundt da også??? uansett om man har 2wd eller 4x4. hvor tror du denne kraften kommer fra?

 

Det eneste riktige når du sammenligner sånne ting som dette er når du ser på motor effekten. Hvor stod den? jo helt nede til venstre på hvert bremsepapir. Men en 4x4 vil jo uansett ha bedre feste og få effekten ned i bakken. Arve me vingle bilen har jo ¨bare rundt 500 hk¨ han kjører jo fra ganske mangen... eller?

 

Om du har problemer med å forstå kan jeg lage en lyd kasset til deg der jeg kan lese inn alt jeg skriver... føler liksom at det meste som folk trengte vite stod helt øverst i denne posten

Edited by jusf4fun
Link to comment
Share on other sites

Ok klarte du ikke lese det jeg skrev helt oppe! Det er hjul HK IKKE I MOTOR! Jeg har 4x4 og han har 2wd. Har du lese/skrive vansker eller? Hva i HÆLV:.... tror du sker i benken hos polly på en 2wd? jo framhjulene står i ro. Og på en 4x4? hjulene går rundt. Når bilen kjører på veien, tror ikke du at alle 4 hjulene må rulle rundt da også??? uansett om man har 2wd eller 4x4. hvor tror du denne kraften kommer fra?

 

Det eneste riktige når du sammenligner sånne ting som dette er når du ser på motor effekten. Hvor stod den? jo helt nede til venstre på hvert bremsepapir. Men en 4x4 vil jo uansett ha bedre feste og få effekten ned i bakken. Arve me vingle bilen har jo ¨bare rundt 500 hk¨ han kjører jo fra ganske mangen... eller?

 

Om du har problemer med å forstå kan jeg lage en lyd kasset til deg der jeg kan lese inn alt jeg skriver... føler liksom at det meste som folk trengte vite stod helt øverst i denne posten

 

hehe har du mensen eller? ikke alle kan få med seg alt :blush: men fine tall du fikk på bilen din, ka svarte skal man med mere? tidlig opplading og masse moment, det likte jeg ved papirene dine, men nå må vi være snille med hverandre her hehe :lol: :lol: :rolleyes:

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser da virkelig 301hk på grafen og 338hk på 240'en?

 

-Arne

 

I følge eieren sa Polly at Volvoen var best så langt denne dagen, og den ble bremset ganske mot slutten tror jeg.

 

Grunnen til at drememomentkurven er så dårlig ser man på ladetrykk kurven. Grunnen til dette er at det manglet én av de fire skruene som fester turboen på manifolden og pakningen var blåst. Vi testet i går og på 3. gear oppnås 1,5 ved ca. 3500 o/min, dvs ca. 1300 o/min tidligere enn hva man ser på papiret.

 

Det er hjulmomentet som flytter bilen og som er av interesse.

 

Ille at dagens sterkeste bil har 8v motor med forgassere på hjemmelaget innsug, standard tenningsanlegg med sterkere fjærer i fordeleren, 2 stk moped dyser som tillegssprut og 2,5" eksos.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hehe har du mensen eller? ikke alle kan få med seg alt :blush: men fine tall du fikk på bilen din, ka svarte skal man med mere? tidlig opplading og masse moment, det likte jeg ved papirene dine, men nå må vi være snille med hverandre her hehe :lol: :lol: :rolleyes:

 

Legg merke til hvordan ladetrykk-kurven til de grader bestemmer hvordan dreiemomentkurven blir. God ladetrykk kontroll er derfor svært viktig for å få ett godt resultat og dette er kraftig undervurdert, dessverre.

 

Her er det mye å hente for forholdsvis lite utlegg og jeg drister meg til å anbefale at man setter fokus på dette.

 

 

mye 250-300 hk'ere her..hvor blir det av 400?

 

Jeg har latt meg fortelle at Alex har en kammerat som har en Cosworth som er endal raskere enn hans. Dessverre står denne pga knekt gearkasse.

 

Sånn for å ha noe å gå etter, me rullende start uten noen form for hjulspinn trenger 2wd bilene ca 30-35 hk mere på ¨hjulene¨ enn det 4x4 har, for å i det hele tatt klare å henge med.

 

Hvorfor?

 

Toppfarten på 2wd og 4x4 Cosworth sedan er vel den samme? Dette tilsier da at det ikke mer enn 16 hk forskjell i driverkstap i originaltoppfart.

 

378 hester ja.. Men Polly sa etterpå at det var cirka 350 hester i motor (ikke spør meg hvorfor han sa det). Så har han kanskje andre dyser og diverse andre saker også. Mye som kan spille inn der på de siste få hestene som skiller.

Grunnen til at Janna kjører med den turboen som er mindre, er fordi han ville ha tidligere ladetrykk.

Den som bremset mest effekt av disse har jo også 4x4. Så Janna har jo like mye effekt på hjulene.

 

Her må Polly eller noen inn på banen å forklare dette fordi at 378 Hk DIN på grønndyser er "uhyggelig" mye. Ca. 350 hk låter mer realistisk. Legges det for stort drivverkstap til hjuleffekten når det er 4x4 pga den ekstra vekten i drivverket kanskje?

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

I følge eieren sa Polly at Volvoen var best så langt denne dagen, og den ble bremset ganske mot slutten tror jeg.

 

Grunnen til at drememomentkurven er så dårlig ser man på ladetrykk kurven. Grunnen til dette er at det manglet én av de fire skruene som fester turboen på manifolden og pakningen var blåst. Vi testet i går og på 3. gear oppnås 1,5 ved ca. 3500 o/min, dvs ca. 1300 o/min tidligere enn hva man ser på papiret.

 

Det er hjulmomentet som flytter bilen og som er av interesse.

 

Ille at dagens sterkeste bil har 8v motor med forgassere på hjemmelaget innsug, standard tenningsanlegg med sterkere fjærer i fordeleren, 2 stk moped dyser som tillegssprut og 2,5" eksos.

 

 

Ja viss det er så ille, burde da knasje fikse din egen cosworth og sette på en NTS turbo og vise oss alle hvordan ting skal være.

Eller hjelpe tommy w. med og få sin i orden så den kan bremses uten att alt ar galt med den.......

Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod

Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod

Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001mod

Chevy Corvette Stingray L82 1976mod

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...