just4fun Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 (edited) Legger dem ut her jeg.. Noen av bilene er 2wd og noen 4wd og vil derfor ha noe varierende driverkstap. Nede i venstre hjørne max motor effekt og høyre på hjulene link til å regne om psi til bar om noen føler for å vite det... http://www.dragsource.com/index.php?navsel...mp;calctoview=8 Sånn for å ha noe å gå etter, me rullende start uten noen form for hjulspinn trenger 2wd bilene ca 30-35 hk mere på ¨hjulene¨ enn det 4x4 har, for å i det hele tatt klare å henge med. om noen savner sine her får dem bare gi en lyd Edited October 18, 2007 by jusf4fun Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 (edited) Denne er min Portet topp, lyseblå dyser, Pace rs500 kjøler, T34 med .48 eksos, 1.7 i maks ladetrykk, "feil" chip (til en annen turbo)+ sannsynligvis sprekt topp. Vet ikke hvilken innvirknig det kan ha hatt.. Edited October 17, 2007 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ford kalle Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 (edited) http://i230.photobucket.com/albums/ee305/j...trekkKarlAS.jpgmin tallo e på dekko Edited October 17, 2007 by ford kalle Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Denne er min, grønne dyser, "hjemme mix" t4 ar60 kompressor og ar 48 eksos, ca 1,6 i trykk og 330 chip.ser ut til å funke greit på rulla da.. Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vsdracing Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Denne er min Portet topp, lyseblå dyser, Pace rs500 kjøler, T34 med .48 eksos, 1.7 i maks ladetrykk, "feil" chip (til en annen turbo) glemte du ikke en ting?????? VSD RACING http://www.hordaland-cosworth-club.com sierra cosworth 4x4 sedan 91mod sierra cosworth stv 92mod Toyota Supra twin turbo 94 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 (edited) Sikkert noe. Hva tenker du på? Ja, det ja.Rettet no. Edited October 17, 2007 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 17, 2007 Author Share Posted October 17, 2007 likte nr 3 og 4 jeg... hadde vært morro og sett disse side om side med rullende start Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 din og Alex sin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 mye 250-300 hk'ere her..hvor blir det av 400? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 17, 2007 Author Share Posted October 17, 2007 mye 250-300 hk'ere her..hvor blir det av 400? 385 er jo ikke langt unna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 385 hvor? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 17, 2007 Author Share Posted October 17, 2007 jeg skrev det jo helt oppe... hvor MOTOR EFFEKTEN står. Nede i venstre hjørne på hvert bremsepapir... 3 og 4 har jo 385 og 382 hk... når en bil oppgir effekten er det i motoren, disse grafene viser på hjulene... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 sorry, sorry..så på talla ved kurvene... '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 17, 2007 Author Share Posted October 17, 2007 sorry, sorry..så på talla ved kurvene... Går bra det...her kan vi jo sammenligne 400 turboen mot t34 Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Går bra det...her kan vi jo sammenligne 400 turboen mot t34 den er ikke det spor bedre heller dårligere men kan vel skylde på dårlig motor sikkert HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Går bra det...her kan vi jo sammenligne 400 turboen mot t34 Gøy at 240'en tok deg? hehe... Ekstra dyser fra moped og greier, funny! (må 'terge' litt) -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peet Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Gøy at 240'en tok deg? hehe... Ekstra dyser fra moped og greier, funny! (må 'terge' litt) -Arnejah .. ka va gjort med den?? en som går her i byn eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 18, 2007 Author Share Posted October 18, 2007 (edited) han ringte meg i går,askøy...og stod på strømberg gassere og netic snurre mener jeg han sa... ps, om du klarer å lese, så ser du at den hadde mindre hk og dreiemoment enn meg. Og et laaaaaaangt kjipere register hele veien. Og om du ikke helt klarer å se det kan jo du bare lese det jeg skrev helt øverst... Edited October 18, 2007 by jusf4fun Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.cosworth Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Jeg ser da virkelig 301hk på grafen og 338hk på 240'en? -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
just4fun Posted October 18, 2007 Author Share Posted October 18, 2007 (edited) Jeg ser da virkelig 301hk på grafen og 338hk på 240'en? -Arne Ok klarte du ikke lese det jeg skrev helt oppe! Det er hjul HK IKKE I MOTOR! Jeg har 4x4 og han har 2wd. Har du lese/skrive vansker eller? Hva i HÆLV:.... tror du sker i benken hos polly på en 2wd? jo framhjulene står i ro. Og på en 4x4? hjulene går rundt. Når bilen kjører på veien, tror ikke du at alle 4 hjulene må rulle rundt da også??? uansett om man har 2wd eller 4x4. hvor tror du denne kraften kommer fra? Det eneste riktige når du sammenligner sånne ting som dette er når du ser på motor effekten. Hvor stod den? jo helt nede til venstre på hvert bremsepapir. Men en 4x4 vil jo uansett ha bedre feste og få effekten ned i bakken. Arve me vingle bilen har jo ¨bare rundt 500 hk¨ han kjører jo fra ganske mangen... eller? Om du har problemer med å forstå kan jeg lage en lyd kasset til deg der jeg kan lese inn alt jeg skriver... føler liksom at det meste som folk trengte vite stod helt øverst i denne posten Edited October 18, 2007 by jusf4fun Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Ok klarte du ikke lese det jeg skrev helt oppe! Det er hjul HK IKKE I MOTOR! Jeg har 4x4 og han har 2wd. Har du lese/skrive vansker eller? Hva i HÆLV:.... tror du sker i benken hos polly på en 2wd? jo framhjulene står i ro. Og på en 4x4? hjulene går rundt. Når bilen kjører på veien, tror ikke du at alle 4 hjulene må rulle rundt da også??? uansett om man har 2wd eller 4x4. hvor tror du denne kraften kommer fra? Det eneste riktige når du sammenligner sånne ting som dette er når du ser på motor effekten. Hvor stod den? jo helt nede til venstre på hvert bremsepapir. Men en 4x4 vil jo uansett ha bedre feste og få effekten ned i bakken. Arve me vingle bilen har jo ¨bare rundt 500 hk¨ han kjører jo fra ganske mangen... eller? Om du har problemer med å forstå kan jeg lage en lyd kasset til deg der jeg kan lese inn alt jeg skriver... føler liksom at det meste som folk trengte vite stod helt øverst i denne posten hehe har du mensen eller? ikke alle kan få med seg alt men fine tall du fikk på bilen din, ka svarte skal man med mere? tidlig opplading og masse moment, det likte jeg ved papirene dine, men nå må vi være snille med hverandre her hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Jeg ser da virkelig 301hk på grafen og 338hk på 240'en? -Arne I følge eieren sa Polly at Volvoen var best så langt denne dagen, og den ble bremset ganske mot slutten tror jeg. Grunnen til at drememomentkurven er så dårlig ser man på ladetrykk kurven. Grunnen til dette er at det manglet én av de fire skruene som fester turboen på manifolden og pakningen var blåst. Vi testet i går og på 3. gear oppnås 1,5 ved ca. 3500 o/min, dvs ca. 1300 o/min tidligere enn hva man ser på papiret. Det er hjulmomentet som flytter bilen og som er av interesse. Ille at dagens sterkeste bil har 8v motor med forgassere på hjemmelaget innsug, standard tenningsanlegg med sterkere fjærer i fordeleren, 2 stk moped dyser som tillegssprut og 2,5" eksos. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EscCos Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 Ser det står i signaturen din just4fun at du har 385hk med grønndyser. Vil du fortelle resten av oppsettet også? Escort CosworthCapri MK ICapri MK III Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 hehe har du mensen eller? ikke alle kan få med seg alt men fine tall du fikk på bilen din, ka svarte skal man med mere? tidlig opplading og masse moment, det likte jeg ved papirene dine, men nå må vi være snille med hverandre her hehe Legg merke til hvordan ladetrykk-kurven til de grader bestemmer hvordan dreiemomentkurven blir. God ladetrykk kontroll er derfor svært viktig for å få ett godt resultat og dette er kraftig undervurdert, dessverre. Her er det mye å hente for forholdsvis lite utlegg og jeg drister meg til å anbefale at man setter fokus på dette. mye 250-300 hk'ere her..hvor blir det av 400? Jeg har latt meg fortelle at Alex har en kammerat som har en Cosworth som er endal raskere enn hans. Dessverre står denne pga knekt gearkasse. Sånn for å ha noe å gå etter, me rullende start uten noen form for hjulspinn trenger 2wd bilene ca 30-35 hk mere på ¨hjulene¨ enn det 4x4 har, for å i det hele tatt klare å henge med. Hvorfor? Toppfarten på 2wd og 4x4 Cosworth sedan er vel den samme? Dette tilsier da at det ikke mer enn 16 hk forskjell i driverkstap i originaltoppfart. 378 hester ja.. Men Polly sa etterpå at det var cirka 350 hester i motor (ikke spør meg hvorfor han sa det). Så har han kanskje andre dyser og diverse andre saker også. Mye som kan spille inn der på de siste få hestene som skiller.Grunnen til at Janna kjører med den turboen som er mindre, er fordi han ville ha tidligere ladetrykk. Den som bremset mest effekt av disse har jo også 4x4. Så Janna har jo like mye effekt på hjulene. Her må Polly eller noen inn på banen å forklare dette fordi at 378 Hk DIN på grønndyser er "uhyggelig" mye. Ca. 350 hk låter mer realistisk. Legges det for stort drivverkstap til hjuleffekten når det er 4x4 pga den ekstra vekten i drivverket kanskje? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GranadaMK1 Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 I følge eieren sa Polly at Volvoen var best så langt denne dagen, og den ble bremset ganske mot slutten tror jeg. Grunnen til at drememomentkurven er så dårlig ser man på ladetrykk kurven. Grunnen til dette er at det manglet én av de fire skruene som fester turboen på manifolden og pakningen var blåst. Vi testet i går og på 3. gear oppnås 1,5 ved ca. 3500 o/min, dvs ca. 1300 o/min tidligere enn hva man ser på papiret. Det er hjulmomentet som flytter bilen og som er av interesse. Ille at dagens sterkeste bil har 8v motor med forgassere på hjemmelaget innsug, standard tenningsanlegg med sterkere fjærer i fordeleren, 2 stk moped dyser som tillegssprut og 2,5" eksos. Ja viss det er så ille, burde da knasje fikse din egen cosworth og sette på en NTS turbo og vise oss alle hvordan ting skal være.Eller hjelpe tommy w. med og få sin i orden så den kan bremses uten att alt ar galt med den....... Granada MK1 Sta.Vogn Chevy V8 1977mod Capri MK1 1300GT 2.0 Cosworth 1969mod Chevy Silverado pickup 6.6TDI 2001modChevy Corvette Stingray L82 1976mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now