Guest HinkY Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 tenkte å skifte toppakning på doch'en nå, og ventiltettere, så lurer jeg på om jeg kan få litt problemer siden det er kjede, er vant til registereim skjø. noen som vet om hva momentet skal være, og hvor merkingen sitter, er litt blå på denne motoren skjø takk for svar;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HinkY Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 trenger svar på momentet ?? ingen som vet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 er nok det, men ikke på 15 min Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 Trinn 1 : Trekk til 10 nmTrinn 2 : Trekk til 35 nmTrinn 3 : Trekk til 90 GraderTrinn 4 : Trekk til 90 GraderTrinn 5 : Trekk til M8 = 38nm Dette er momentene på toppen PS. Du skal trekke til i sirkler Kamdrevene skal du trekke til 60 nm Håper dette er til hjelp Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 timming Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HinkY Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 takk for svar, dette hjalp;) bare en ting til jeg lurte litt på og det var hvordan kjedestrammeren skal sitte, eller om den bare skal dyttes nedi plassen sin, så spretter den ut automatisk? hehe. satt å tenkte litt på det i går og funderte litt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Kjedestrammeren må enten byttes eller demonteres og settes sammen på riktig måte. Når den er på plassen sin og registre er rett, gir du et kakk med et skrujern og vips så spretter den ut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RedDoch Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Hvordan kan man finne ut om toppakningen er gåen på en DOHC? Noen spesielle kjennetegn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted November 9, 2007 Share Posted November 9, 2007 Noen av symptomene kan være: Trykk i kjølevæsketanken, bruker mye vann, vann i oljen, hvit røyk. 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 hvor er det billigst for toppakning til doch? trenger man nye bolter også? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slow Escort Posted November 18, 2007 Share Posted November 18, 2007 hei er ikke sikker på hvor det er billigst for topppakning. men jeg kjøpte slipesett til min dvs. toppakning ventil tetning.eksos,innsugs,spjeldhus og toppdeksel og det kosta 750 eller noe uten moms på mekonomen. Du må og ha nye bolter disse koster rundt 350+mva hvis jeg ikke husker helt feil Og kjennetegnet på min var at den brukte sinnsykt med vann. og det så jeg når jeg tok av toppen at den 2 sylinderten var litt hvitaktig. jeg slipa toppen og litt for og være sikker på at det blei helt tett starta den på lørdagskvelden og den gikk som ei klokke:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted November 19, 2007 Share Posted November 19, 2007 bytta bare pakningen jeg,brukte opp igjen de gamle boltene.toppen hadde sprekt mellom ventilene på syl 2 og 3. slipte toppen og satte det i sammen igjen.ble helt fin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted November 22, 2007 Share Posted November 22, 2007 Toppakningsett til OHC koster 250kr på Biltema i alle fall. Billig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per-joar Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Toppakningsett til OHC koster 250kr på Biltema i alle fall. Billig.. Billig og ikke brukenes!!Har brukt biltema pakning 2 ganger på OHC og det gikk til hel........ hver gang, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest sierraman Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 morty999 ladet som bare F... på biltemapakningen han, så burde tåle litt Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS2k Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Billig og ikke brukenes!!Har brukt biltema pakning 2 ganger på OHC og det gikk til hel........ hver gang, Er kanskje du som ikke helt vet hva du driver med da....Jeg har brukt biltema pakning på min ist og lada 1 bar på std bunndel. Gått ett halv år hittil uten problem. Andreas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HinkY Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Trinn 1 : Trekk til 10 nmTrinn 2 : Trekk til 35 nmTrinn 3 : Trekk til 90 GraderTrinn 4 : Trekk til 90 GraderTrinn 5 : Trekk til M8 = 38nm Dette er momentene på toppen PS. Du skal trekke til i sirkler Kamdrevene skal du trekke til 60 nm Håper dette er til hjelp en ting er i hvertfall sikkert og det er at hvis man drar til kamdrevene med 60 nm, så ryker boltene.. tror nok du har bommet litt her, ca 22-30 nm er passendes.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 en ting er i hvertfall sikkert og det er at hvis man drar til kamdrevene med 60 nm, så ryker boltene.. tror nok du har bommet litt her, ca 22-30 nm er passendes.. Der tar du nok feil Kamdrevene skal trekkes til med 55-63NmKamakselholder/deksel skal derimot trekkes til med 22-26Nm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fordpower877 Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 veit om mange som har lada oppiomot 1,5bar + på biltema toppakning... funke rbare den blir montert riktig.. (altså ikke med 110nm) Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 veit om mange som har lada oppiomot 1,5bar + på biltema toppakning... funke rbare den blir montert riktig.. (altså ikke med 110nm) og hva er riktig? hvilken type bolter? 12.9? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fordpower877 Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 12.9 bolter og 160nm.. da tåler biltema pakningen bortimot ALT.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HinkY Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Der tar du nok feil Kamdrevene skal trekkes til med 55-63NmKamakselholder/deksel skal derimot trekkes til med 22-26Nm. ja stemmer det, har tenkt litt feil j, men ment riktig, og heldigvis gjort riktig;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 12.9 bolter og 160nm.. da tåler biltema pakningen bortimot ALT.. tåpelig og dra til med 160nm da ødelegger du garantert blokka . gjengene i blokka er det svake punkt på ohc motorer ikke uten grunn man bygge om til long studs ved mye hester . HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 12.9 bolter og 160nm.. da tåler biltema pakningen bortimot ALT.. Hvis du drar boltene så mye,så blir gjengene strekt opp slik at blokka blir urund i sylinderløpet.Dette fører til gjennomslag i motoren.Resultat:stort trykk i bunnpanna,mindre hester,stor fare for oljelekkasjer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 hva er passelig moment på temapakning og 12.9 bolter da? 120nm? med olje på gjengene.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now