Jump to content

Driver På Planlegger Ett Prosjekt Her

Granada 2.8 Ghia

Recommended Posts

Hei, satt å kikka på bilder under oppussinga av førstebilen min

Gobilen.jpg

Den brant dessverre heilt opp den dagen eg fekk lappen :-(

Så fikk lyst å bygge opp ein ganske lik bil, etterhvert, men med 2 sylindre mer, litt annet på interiørfronten og andre felger så tror jeg vi er ganske nærme. Vil ikke nevne alle detaljer her(ingenting drastisk og egentlig ganske kjedelig).

Men det jeg da lurer på, noen som veit om/har en passende bil å bygge dette på, krava mine er at det skal være en Mk. I stv, som ikke er ille skada eller slikt, bør være elektrisk, dører og slikt og hjelper en del om det er rullende, fundert litt på å bruke mk. II S1 og bygge om til mk.I look, men det blir ikke rett.

Og dette er ett prosjekt som er på planleggingsstadiet enda, første er at jeg og en kamerat må ha en plass å stå med bilene.

Lufter det her nå iallefall, så hører jeg sikkert om noen her har det.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Hvor mye penger har du å rutte med på prosjektet ditt?

Jeg har nemlig en 77 2.3stv med skinn og elektriske vinduer som jeg vurderer salg på.

Bilen er ganske strøken for å si det sånn, med meg som andre eier siden ny. gått ca 155000km

Den brukes stortsett daglig når jeg ikke kjører taunusen.

Bilde:

DSC00014.jpg

DSC00012.jpg

Signatur.jpg

Er kun på planleggingsstadiet foreløpig, og finansene er jo ikke de beste så ett billig utgangspunkt er ikke nei takk akkurat. Har og lite lyst å ødelegge hele orginale biler for dette, men din hadde jo ikke vært noe dårlig utgangspunkt akkurat som jeg ser det.

Men en ting skal jeg ha før jeg begynner, ordentlig lagringsplass/skruplass, er kanskje noe på gang.

Mye har du tenkt deg for din bil da, og hvor orginal er denne bilen.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Skinnet og de elektriske vinduene er det eneste som er uoriginalt på bilen. Jeg har originalsetene liggende.

Jeg veit egentlig ikke hvor mye disse bila går for nå?

Det eineste som er galt på bilen er skjermen på førersiden har rust, littegranne i skjermbuen bake på førersiden, og litt i nedkant på bakluka.

Bortsett fra det finner jeg ikke rust andre plasser. Bilen er en original 108hk 2.3 v6. En eier før meg :)

Bakhjulslageret er dårlig på passasjersiden, men det bytter jeg iløpet av helga.

Men jeg har ikke noe hast med å selge bilen, så du kan sikkert kontakte meg seinere så finner vi sikkert ut en pris :)

Jeg veit om en opprusta mkIIs1 78mod 2.8i med automat, cruisecontrol og kjørecomputer som jeg henta setene og vindua fra,

Hvis det hadde vært interessant som motor-donor evt.

Signatur.jpg

• 3 weeks later...