Trones... Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 cossi diff.. hvilken er best?? da tenker jeg på 2wd , 4wd og rs500 bakdiffen:) Noen som har litt info om dette? Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 gateversjon av rs500 og 2wd har samme diff 7,5" 4wd har 7" samme som escort cosw svakere enn 7,5" men escort har litt strammere brems (evt at de ikkje er så slitt) som har sine fordeler når det gjelder styrke, det er litt forskjel på utveksling mellom 2wd og4wd 3,64 og 3,62 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted October 11, 2007 Author Share Posted October 11, 2007 er det ikke en av utgavene som ha 9"? Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 er det ikke en av utgavene som ha 9"? Det er en motorsport diff, og er ikke org på noen modell nei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted October 11, 2007 Author Share Posted October 11, 2007 Det er en motorsport diff, og er ikke org på noen modell nei oki:) tåler den mye? noe mere info om den? Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 9" tåler vell alt.. du får to utgaver også! en med alu hus, og en me magnesium.detta koster no j#vli med kroner! fra 25k og oppover!trur faktisk wrc escort har 9,5" diff! The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 stort sett eneste info om den eg kan hjelpe med er at den er SVINDYR, sjelden og må brukes sammen med resten av gpa bakstillinga, evt modifisering av drivaksler og travers bak for å få plass har sett de til salgs på ebay av og til men, med startbud på 4000 pund osv for kun diff, så om du ikkje driv seriøs motorsport holder nok en gripper/qaife innmat til 7,5" til en brøkdel av prisen lenge........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Evt tilpass en BMW M5 diff til en brøkdel av prisen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 oki:) tåler den mye? noe mere info om den?Litt nede i denne anneonsen er ett bra alternativ. http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=33093 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
volvo Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 cossi diff.. hvilken er best?? da tenker jeg på 2wd , 4wd og rs500 bakdiffen:) Noen som har litt info om dette? 9" diff passer rett på plass i orginalt 2wd oppheng . Har 9" diff på lager med 4.44 utveksling, skaffer også alternative utvekslinger,men da er leveringstiden 14 dager. Har også gr.a olje pumpe og kjøler til differ hvis ønskeligt. Ta kontakt for info og pris. MVH Morten. 98230798 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martins86 Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Passer 4wd diffen rett på 2wd bil?? eller er det mye ombygning?? -06' VW Touran TDI (firmabil)-92´ Sierra 2.0 DOHC -86' BMW 320i Coupe-95' Mondeo 24v Stv.-94' Mondeo 16v 2.0 Sedan-03' Mondeo 1.8 Trend -88' Volvo 740 gl Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 hei, jeg skal hente fabrikknye jaguar 10.5" bakdiffer lik rod tarrys fastest 2wd cosworth fra UK har. 900hk. samme som Zoo motorsport bruker i sine bakstillinger . har faktisk mulighet på noen extra differ.om noen skulle trenge til et prosject. jeg skal hvertfall bruke slik diff på alle mine prosjecter. med 3.54utv. så kan du fint bruke den på 4x4 også- har regnet ut 2 forskjellige 17" dekk dimensjoner som macher perfekt med å bruke bredere dekk bak en foran.på 3.62 diffen. er grommeste stålsperra i denne. og den kan enkelt oppgraderes med å legge på lammeller som ikke koster mye. alt i diffen er billig, bortsett fra sperre enheten. den funker mer en bra nok slik den er satt opp. bare pm meg om det skulle være av interesse. frofix 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 (edited) hei, jeg skal hente fabrikknye jaguar 10.5" bakdiffer lik rod tarrys fastest 2wd cosworth fra UK har. 900hk. samme som Zoo motorsport bruker i sine bakstillinger . har faktisk mulighet på noen extra differ.om noen skulle trenge til et prosject. jeg skal hvertfall bruke slik diff på alle mine prosjecter. med 3.54utv. så kan du fint bruke den på 4x4 også- har regnet ut 2 forskjellige 17" dekk dimensjoner som macher perfekt med å bruke bredere dekk bak en foran.på 3.62 diffen. er grommeste stålsperra i denne. og den kan enkelt oppgraderes med å legge på lammeller som ikke koster mye. alt i diffen er billig, bortsett fra sperre enheten. den funker mer en bra nok slik den er satt opp. bare pm meg om det skulle være av interesse. frofix er vel ikke akkuratt bolt on denne jaguar diffen?tror 99% av klubbmedlemene her inne greier seg med en oppgradert 7,5". (da jeg skal bygge om bakstillinga mi skal jeg bruke tid på å bygge den om slik at jeg får justert hjulvinkelene, og ikke tilpasse en diff jeg ikke har bruk for..) Edited October 11, 2007 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Er ikke bare størrelsen på kronhjul som gjelder, trur nok en rett satt opp 7.5" kan være like holdbar som en hjemmesnekra løsning med 10.5". Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 hvorfor ikkje ein sånn ein 8.8 mustang/thunderbird diff er jo billigt pluss at utveksling kan varieres mykje. har blandt annet 3,9;1 "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 hvordan passer akslinger å sånt på den da ?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 til cosworth aksel "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liero Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 En kompis kjører med 8.8" i vingebilen sin, og problemene så langt har vært flere sprengte drivknuter og èn knekt drivaksel(standard Cosworth, kort på begge sider). Modifiserte 8.8" "yokesene" for å bruke standard drivaksler. Min egen Sierra og en annen Cosworth skal få 8.8" installert iløpet av vinteren Jeg var heldig å få tak i et par sett av disse:Både 2wd og 4wd drivaksler passer rett på med disse Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 En kompis kjører med 8.8" i vingebilen sin, og problemene så langt har vært flere sprengte drivknuter og èn knekt drivaksel(standard Cosworth, kort på begge sider). Modifiserte 8.8" "yokesene" for å bruke standard drivaksler. ******************** Min egen Sierra og en annen Cosworth skal få 8.8" installert iløpet av vinteren Jeg var heldig å få tak i et par sett av disse:************************Både 2wd og 4wd drivaksler passer rett på med disse hvor har du kjøpt dine "stubs" og hvem har sveist om bjelken "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liero Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Vi var en stor gjeng som spesialbestilte de stubs'a i USA. Jeg skal undersøke hvordan det er å få tak på flere...Tenkte jeg skulle lage meg "jig" til å putte traversen i, som gjør sveisejobben av nye fester litt lettere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 hver sin smak. 8,8 er jo og en kurant løsning. men drivakslene er fortsatt std. mulig det går å forsterke dem og. men uansett blir det jobb ut av det. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 hver sin smak. 8,8 er jo og en kurant løsning. men drivakslene er fortsatt std. mulig det går å forsterke dem og. men uansett blir det jobb ut av det."cluet" her er at det finnes billige sperrer og utvekslinger som passer til yb motoren.ikkje 3.54 som jaguar. drivakslinger er std.hva er de med jaguar diffen???? "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Royaz Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 fram med sveise utstyret;) 100% morro (par timer) Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted October 13, 2007 Author Share Posted October 13, 2007 En ting jeg har lurt på lenge.. Hvordan måler man egentlig en diff? Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 hva da måler?? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now