xr4ti Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Mener sikkert hvordan man finner ut om det er 7", 7,5" etc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge86 Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 det finnes forresten 7,5 toms gr.a motorsport diff også! "Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!" George Best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted October 14, 2007 Author Share Posted October 14, 2007 Mener sikkert hvordan man finner ut om det er 7", 7,5" etc! Jepp det var det jeg tenkte på Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Mener sikkert hvordan man finner ut om det er 7", 7,5" etc! Jepp det var det jeg tenkte på størrelsen på kronhjulet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted October 14, 2007 Author Share Posted October 14, 2007 ikke noen annen måte å sjekke det på? Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford Gnomen Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Med mindre du er heldig og det står stempla på diff.hus el.l., så må du nok frem med tommestokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Er ikke bare størrelsen på kronhjul som gjelder, trur nok en rett satt opp 7.5" kan være like holdbar som en hjemmesnekra løsning med 10.5".Ikke en sjanse i helv... for at en 7,5" diff holder like bra som en "hjemmesnekra" fra Jaguar.Størrelsen på kronhjulet teller mye her,og Jaguardiffen har mye grøvre pinjong enn 7,5".Cosworth sin pinjong har en tendens til å knekke når man har mye hester.På Roger Stenshøi's gamle GPA vingebil satt det Jaguardiff når den ble hentet fra England,og han hadde aldri problemer med den.det eneste problemet han fikk,var at andre som kjørte i nasjonal klaget over at diffen hans ikke var homologert,så han måtte bytte til 9" for å få en lovlig bil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Disse løsningene som har vært diskutert her, 10,5" Jaguar / 8,8" Mustang/Thunderbird.Hvilken pris snakker vi om her da?Da mener jeg komplett på bil med alle modifiseringer. Og hvor mye tåler dette i forhold til å bytte til f.eks. Quaife innmat i std. diff. Er ute etter en mer solid løsning enn org. pga. effekten.Har byttet diff en gang allerede, da var det ikke en eneste brukende del igjen i klokka. Alt var knust.Så neste gang jeg bytter diff blir det til noe mer solid. Så derfor syns jeg det kunne vært artig å hørt hvor gode disse løsningene er, og hvor mye det vil koste. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted October 14, 2007 Share Posted October 14, 2007 Disse løsningene som har vært diskutert her, 10,5" Jaguar / 8,8" Mustang/Thunderbird.Hvilken pris snakker vi om her da?Da mener jeg komplett på bil med alle modifiseringer. Og hvor mye tåler dette i forhold til å bytte til f.eks. Quaife innmat i std. diff. Er ute etter en mer solid løsning enn org. pga. effekten.Har byttet diff en gang allerede, da var det ikke en eneste brukende del igjen i klokka. Alt var knust.Så neste gang jeg bytter diff blir det til noe mer solid. Så derfor syns jeg det kunne vært artig å hørt hvor gode disse løsningene er, og hvor mye det vil koste. Helt enig, hadde vært veldig interessant å visst ca hvor mye de forskjellige løsningene kom på og hvor mye de "tåler" 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted October 15, 2007 Share Posted October 15, 2007 (edited) Disse løsningene som har vært diskutert her, 10,5" Jaguar / 8,8" Mustang/Thunderbird.Hvilken pris snakker vi om her da?Da mener jeg komplett på bil med alle modifiseringer. Og hvor mye tåler dette i forhold til å bytte til f.eks. Quaife innmat i std. diff. Er ute etter en mer solid løsning enn org. pga. effekten.Har byttet diff en gang allerede, da var det ikke en eneste brukende del igjen i klokka. Alt var knust.Så neste gang jeg bytter diff blir det til noe mer solid. Så derfor syns jeg det kunne vært artig å hørt hvor gode disse løsningene er, og hvor mye det vil koste. da en standard cosworth diff raser er det (nesten) HELE tiden planethjul/solhjul ras. fordi de er de samme som på en vanelig 2.0L. ikke rart planet/sol ryker hvis bakhjula ikke går med samme fart og må håndtere noe moment.7,5" pinjog og kronhjul tåler MYE (!) moment. jeg ser ikke vits i å gå til innkjøp av 10,5", før du opplever kronhjul/pinjong etter oppgradering av diff med annen diffinnmat. edit:veit om 4stk cosworth med 600hk+ som kjører "kun" med oppgradert 7,5" som aldri har hatt problem med kronhjul/pinjonras. Edited October 15, 2007 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Her er link til UK raskeste 2wd cosworth. http://www.geocities.com/rtarry_uk/ Differential Jaguar 10.5": 3.54 CWP : sist ble det kjørt med 900hk. aldri hatt problemer med denne diffen. jeg bestiller en ferdig bakstilling i UK nå i høst. og planen er å få laget en mal. så jeg kan få laget bakstillinger justerbare med org cosw diff. kansje 8,8 diff. og jag diffen. det er noen kroner å legge i drivaksler (1400nm) og drivknuter. men med tanke på pris og holdbarhet.kan man herje så mye man orker uten å være nærvøs for havari , som sagt. kan hjelpe noen med splitterny jag diff. klin lik 900hk bil har. har 3.54 og 3.58 utv. de som synes dette er intr. kan få bilder og mere info. ingen prob. men pm meg helst. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 da en standard cosworth diff raser er det (nesten) HELE tiden planethjul/solhjul ras. fordi de er de samme som på en vanelig 2.0L. ikke rart planet/sol ryker hvis bakhjula ikke går med samme fart og må håndtere noe moment.7,5" pinjog og kronhjul tåler MYE (!) moment. jeg ser ikke vits i å gå til innkjøp av 10,5", før du opplever kronhjul/pinjong etter oppgradering av diff med annen diffinnmat. edit:veit om 4stk cosworth med 600hk+ som kjører "kun" med oppgradert 7,5" som aldri har hatt problem med kronhjul/pinjonras. Hei sol og planet hjul overfører jo allt moment til bakhjulene uansett. spiller ingen rolle om det går i samme fart eller ikke.men det er som regel dette som tar kvelden ja! om ikke alltid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 På min diff som røyk var det pinjong- og solhul-ras også.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trones... Posted October 16, 2007 Author Share Posted October 16, 2007 BR Racing V6! Vis du skal reklamere for at du kan selge jag. differ.. Så lag deg en egen tråd.. Synes lite om at du legger ut på hver side i tråden at du kan skaffe deler. Cossi Diff.. Hvilken Er Best? Er denne tråden handler om Mvh. Trones...87. Merkur XR4TI.06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci. HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Noen som har noen erfaringer med bruk av 4x4 bakdiff på 2wd da? Har bygd om min 4x4 og bruker fortsatt org bakaksel! Funker bra foreløpig. litt slapp i sperra bare men skal fikse det i vinter! Spent på å se hvor lenge den holder Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 vet om en i bergen som har rast 2 stk 4x4 differ på kort tid brukte dem på 2wd.. bremset til 318 hk på hjul... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Hehe! Såpass ja, kjører grønndyse oppsett jeg nå, men blir mere futt neste år så lukter en oppgradering bak der snart vell! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 (edited) Hei sol og planet hjul overfører jo allt moment til bakhjulene uansett. spiller ingen rolle om det går i samme fart eller ikke.men det er som regel dette som tar kvelden ja! om ikke alltid?ja, overfører fult moment hele tiden, tenkte litt feil, i min iver på å få fram mitt poeng:)trur det er alltid ja:) På min diff som røyk var det pinjong- og solhul-ras også..tipper at pinjongen din var deffekt fordi at planet/solhjul hadde "spruta" rundt i diffen. Edited October 16, 2007 by Samatron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Er det noen som veit om 2wd diffen passer i 4x4 bakstillinga? passer 4x4 drivknutene osv? Takker for svar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 raste min 2wd diff tidlig i våres, var solhjula og planethjula som gikk, dro med seg pinjongen og da var det slutt.... satte inn en godt sveisa 4x4-diff og har vel vært på rudskogen 7-8 ganger og grisekjørt etter det og den holder enda. (nå skal de sies at "grip-driving" ikke er min favorittgren... ) du kan sette 4x4-diff i 2wd-bakstilling, må space ut litt med noen skiver, og lage/kjøpe en lang bolt som monteres på toppen av diffen. diffopplagringa er lik. det må brukes drivaksler som passer til diffen, altså 4x4-aksler på 4x4-diff og omvendt.... Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse... Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 (edited) Hey, såppas ja! Har bra erfaring med sveisa diff jeg å, tåler veldig mye. Kommer nok til å gjøre det hvis den skulle takke for seg, virker veldig fin nå da, ikke noe ulyder av noe slag! Får bare prøve meg fram, gidder ikke skifte den før det virkelig trengs! hehe! Edited October 17, 2007 by Lasse... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 Den store ulempen med Jagdiffen er jo den lange utvekslinga som gjør den uaktuell, lammere en orginal faktisk, fatter ikkje at noen vurderer det, eller "900hk bilen" er jo satt opp for toppfart, så der er det nok greit.. derfor ville eg heller gått for BMW M5 diff som også har ei god platesperre og 3,9 utveksling som funker veldig fint sammen med t5 kassen. Dette er og deler som tåler bank og er kurant og tilpasse til cossiebakstillinga. For Info ring Racefix 92694942. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted October 17, 2007 Share Posted October 17, 2007 BR Racing V6! Vis du skal reklamere for at du kan selge jag. differ.. Så lag deg en egen tråd.. Synes lite om at du legger ut på hver side i tråden at du kan skaffe deler. Cossi Diff.. Hvilken Er Best? Er denne tråden handler om Flere som spør omkring emnet på tråden . ikke bare hva du lurer på skal la dere få herje med de sterke 7,5diffene. plager ikke meg. 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 (edited) Den store ulempen med Jagdiffen er jo den lange utvekslinga som gjør den uaktuell, lammere en orginal faktisk, fatter ikkje at noen vurderer det, eller "900hk bilen" er jo satt opp for toppfart, så der er det nok greit.. derfor ville eg heller gått for BMW M5 diff som også har ei god platesperre og 3,9 utveksling som funker veldig fint sammen med t5 kassen. Dette er og deler som tåler bank og er kurant og tilpasse til cossiebakstillinga. For Info ring Racefix 92694942. Fra orginal Cosworth 3,64 til Jaguar 3,54 er det ikke merkbar forskjell i utveksling.Selv kjører jeg med 3,36 utveksling på Cosworth,og det er ikke noe problem.For info ring BR Racing V6 på 97966801 og få en problemfri bakstilling med BRA grep og muligheter til ordentlig justering av hjulvinklene. Edited October 18, 2007 by cosworth540 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted October 18, 2007 Share Posted October 18, 2007 (edited) trimmede cossier har ofte et litt begrenset powerband og når utvekslingene i t5 kassen er mindre enn ideelle i utgangspunktet, vil en liiiten endring i negativ retning kunne utgjøre store ulemper. hvem ønsker f.eks et lenger sprang mellom 2. og 3. gir? ikkje eg hvertfall.. BMW M5 diff er tingen, solid, enkel å tilpasse, billig og 3,9 utveksling som definitivt er en merkbar forbedring, spesielt mellom 3,36 og 3,9 må jo være himmel og helvete i forskjell.. Du har vel ikkje standard utvekslinger i kassen med den diffen der? Edited October 18, 2007 by Sapphy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now