Jump to content

Recommended Posts

Posted
trimmede cossier har ofte et litt begrenset powerband og når utvekslingene i t5 kassen er mindre enn ideelle i utgangspunktet, vil en liiiten endring i negativ retning kunne utgjøre store ulemper. hvem ønsker f.eks et lenger sprang mellom 2. og 3. gir? ikkje eg hvertfall.. BMW M5 diff er tingen, solid, enkel å tilpasse, billig og 3,9 utveksling som definitivt er en merkbar forbedring, spesielt mellom 3,36 og 3,9 må jo være himmel og helvete i forskjell.. Du har vel ikkje standard utvekslinger i kassen med den diffen der?

 

Kan 2wd drivaksler brukes sammen med M5 diff?? Heller må det spesial lages?

Noen som har bilder av en slik ombygging?

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

flenser og stikkaksler passer, men må bruke to korte. Mellomaksel og travers må modifiseres. Ring Tor Yngve for nøyaktig info og evt bilder 92694942.

  • 1 month later...
Guest -Maverick-
Posted

Det er vel mulig å få fatt i sterkere kronhjul og pinjong til org 2wd diff? kjører med quaife innmat og har allerede rapet alle tenna av kronhjulet en gang,så nå venter jeg bare i spenning.

rett skal være rett.dette skjedde under rivstart på vått og "pakking" ....men ble ikke akkuratt imponert for å si det sånn.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...