FitjarRacing Posted October 10, 2007 Posted October 10, 2007 heisann folkens... har ein 89mod 2 wd sierra cosworth med følgende oppsett: 3 toms moongoose, 3bar map, brune dyser( vil bli byttet til grønne 803) stage 3 chip, 500 cooler,grp a topp pakning, arp bolter, så begynner den originale t3 turboen å bli slarkete.. og bruker olje.. så eg lure på ka turbo dåke ville valgt til dette oppsette? vil ha best mulig register fra 2500 3000 rmin til so mykje så mulig:P nåken forslag?? fyr laus
Escort RST WRC Posted October 10, 2007 Posted October 10, 2007 Som jeg har sagt før Halvor, jeg ville absolutt valgt en T34 med ar. 48 eksoshus På tide du kom deg inn her du også Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
vinge87 Posted October 10, 2007 Posted October 10, 2007 ja samme som escort sier, garret escort cosw turbo med 48 hus Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
FitjarRacing Posted October 10, 2007 Author Posted October 10, 2007 tenkte meg da løvland alle seie da... blir masse øvetid på meg no hørre eg selge di den andre plassa en på facemotorsport? å e da actuator med i prisen? eller kjøpe du separat?
vinge87 Posted October 10, 2007 Posted October 10, 2007 tenkte meg da løvland alle seie da... blir masse øvetid på meg no hørre eg selge di den andre plassa en på facemotorsport? å e da actuator med i prisen? eller kjøpe du separat? hvis du sender mail til dem så får du vite om aqtuator er med, og si at du skal ha med 48 hus, kommer til å bli kanon fornøyd med en slik turbo, ihvertfall hvis du kjøper den ny Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
FitjarRacing Posted October 10, 2007 Author Posted October 10, 2007 ja håpe no da ... kommer nok til og kjøpe ny i og med at at kun har funne brukte med ar 63 hus... ? e da stor forskjell på spoolup mellom ar 48 og ar 63 med mitt oppsett?
tommy w Posted October 10, 2007 Posted October 10, 2007 hvis du ønsker bolt-on så er garrett T-34 perfekt for deg.. enten med ar.48 eller ar.55 63 er veldig mye senere enn begge de forestående.. Etter å få testet både med ar.48 og ar.55 så finner vi ikke de store forskjellene i oppspolingen, men ar.55 gir nok mer på topp.. disse er veldig sjeldne desverre.. står forøvrig ar.63 på dem. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
FitjarRacing Posted October 10, 2007 Author Posted October 10, 2007 takker for alle svar ja er bolt on eg tenke på ja då gjennstår da vell berre å bestilla
Janna Posted October 10, 2007 Posted October 10, 2007 (edited) Her er den med .48 hus Edited October 10, 2007 by Janna Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
grcossie Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 Jeg bruker Escort turbo, med 48 eksos, 360` lager og cut back blade, funker greit det
RS 1000 Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 (edited) hvem selger ar55 hus?Low lag turbine housing.http://www.grahamgoode.com/cosworth/frparts.htm Delenummer GGR713 Edited October 11, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
fiesta_xr2i Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 .48 hus er vell standard på sierra cosworth ?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
FitjarRacing Posted October 11, 2007 Author Posted October 11, 2007 ja på sierra cosworth 2wd.. er t3 med ar 48 eksos.. ar 42på turbin
Bjørn_H Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 Funker den T34 turbon best på 4x4 eller 2wd manifolden? 88 Sierra Cosworth 2wd
tommy w Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 kommer nok litt ann på hva du jakter på, men med tanke på spoolup så er nok 4x4 best og for topp effekt så kommer vel 2wd best ut.. så kan en jo nesten velge da. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
FitjarRacing Posted October 11, 2007 Author Posted October 11, 2007 etter da eg har hørt skal den vell funka best på 2wd manifold pga den har bedre flow enn 4x4? nåken so veit om da stemme ?
tommy w Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 for topp effekt så er nok 2wd bedre, men for en skikkelig bred kurve så er 4x4 bedre da denne gjør at turboen kommer mye tidligere i gang og dermed får du bredere register.. så hvilke som er best kommer ann på hva du er på jakt etter.. Personlig ville jeg brukt 4x4 siden jeg kjører på vestlandet og da er det veldig greit å ha noe som er sterkt i bunn Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Guest crzywiz Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 Kan man f.eks flytte over eksoshuset fra en orignal T3 over på en T34?
tommy w Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 ja. det er veldig vanlig å gjøre. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
bart Posted October 12, 2007 Posted October 12, 2007 litt off topic men, ar55 huset passer det dirkte på feks den stage3 hybrid turboen til burtonpower, noen som har kjøpt den turboen har den riktig komressorhus for bruk på 2wd dvs uten den instøpte wg holderen?
RS 1000 Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 litt off topic men, ar55 huset passer det dirkte på feks den stage3 hybrid turboen til burtonpower, noen som har kjøpt den turboen har den riktig komressorhus for bruk på 2wd dvs uten den instøpte wg holderen? Ja det gjør det. Dette huset passer på alle T3 og T34 turbinhjul. I England ser det ut til at disse turboene alltid leveres med det originale Escort Cosworth kompressorhuset. Dette er faktisk unødvendig da jeg selv har hatt noen "T34" turboer og ha sett 3 ganske forskjellige kompressorhus på disse. Jeg VET derfor som ett faktum at dette finns og det skal ikke være så vanskelig å skaffe heller. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
bart Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 så da kan eg faktisk bestille meg turbo gjennom turboservice (har rabatter der) en escort cosworth turbo med nr 452059-1, be om et 360 lager og et annet kompressorhus uten vg holder, og be om med vanlig brakett istedet, kjøpe et 55hus fra ggr og montere på,(Har dette huset løst baklokk?) da treng eg ikkje bestille turbo fra burton alikavel.........
RS 1000 Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 så da kan eg faktisk bestille meg turbo gjennom turboservice (har rabatter der) en escort cosworth turbo med nr 452059-1, be om et 360 lager og et annet kompressorhus uten vg holder, og be om med vanlig brakett istedet, kjøpe et 55hus fra ggr og montere på,(Har dette huset løst baklokk?) da treng eg ikkje bestille turbo fra burton alikavel......... Heller ikke denne gang skal jeg være påståelig, men heller beskrive det slik jeg har hørt/ser det. Den turboen som heter T34 er "egentlig" en Volvo Gr.A turbo. Denne turboen var det visstnok en som jobbet i ett av de Svenske turbofirmaene som tok frem i sin tid ved å kombinere en standard T3 turbin med en av de minste T04B kompressorene. P.g.a. Volvo 240 gikk med en 2v motor resulterte kombinasjonen i moderat suksess fordi at en 2v motor kan være litt "sensitiv". Denne turboen ble visstnok senere brukt på Sierra Cosworth i Gr.A med suksess før RS 500 overtok. Man fikk iallefall kjøpt "T34" turbo FØR Escort Cosworten kom med det spesielle kompresorhuset. Du kan derfor bestille en Volvo Gr.a turbo i stedet for en Escort Cosworth turbo og være GARANTERT at du ikke får ett hus med WG øre, uansett hvordan du bestiller resten. Dvs med eller uten vannkjøling, cut back, turbinhus mv. En annen mulighet er å bestille "trimturbo" til Lancia eller Maserati da disse bruker samme type turbinhus som Cosworth. Jeg mener at dette blir en veldig dyr turbo i forhold til alternativene. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now