bart Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 mange merker ute og går for tida, men hvilke anbefales med tanke på passform, kjøleeffekt, og pris? pro alloy, pace, orginal, radtech + sikkert fleireskal brukes på steg3+ vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 pro alloy går for å være "den beste".. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 pro alloy går for å være "den beste".. Det er flere som matcher den i kjølekvalitet og trykkfall, men Pro Alloy cooleren er en av de peneste i tillegg. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 orginal behr er vel bedre enn pro-alloy men ikkje så lekker å sjå på "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 orginal behr er vel bedre enn pro-alloy men ikkje så lekker å sjå på dette stemmer ikke, har vært testet i et engelsk ford blad (husker ikke hvilkent). Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 var i performance ford for ett par år siden. hvilken er best er vel hvordan man leser testen. value for money :pro alloybiggest temp drop :org behr "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 xspower er jo grei deal også... kun 1300kr og tåler 5 bar... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 ja larsern fikk jo ok resultat med enn sånn så... "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Løp å kjøp... fikk min idag, en uke etter handelen på ebay. Bare idioti å kjøpe noe til over dobbel pris her i landet... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted October 12, 2007 Author Share Posted October 12, 2007 har hørt forskjellig med passformen på xs, veti ikkje om det stemmer men er ikkje vinkling og lengd på røret på turbosida litt feil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Får to typer av den, så kommer ann på om du får riktig... hehe... Jeg skal sjekke passformen på min imorra... Veit jo om andre som bruker de og er kjempefornøyd... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 under den intercoolertesten jeg så var det en som hadde orginal rs 500 behr intercooler som bytta den ut mot pro alloy.tror vi har sett forsjellig test.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted October 13, 2007 Share Posted October 13, 2007 prøvde passformen på min xspower intercooler idag, og passet igrunn som hånd i hanske den, bortsett fra at jeg hadde fått den med feil vinkel på røret på turbosiden... Jeg glemte å si ifra at jeg MÅTTE ha den med røret rett ut... Billigere får du de garantert ikke... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Løp å kjøp... fikk min idag, en uke etter handelen på ebay. Bare idioti å kjøpe noe til over dobbel pris her i landet... Så har man dette med "100% bolt on" da. Det viser seg at mange er avhengig av dette, noe som ha vist seg å kunne dobble prisen, desverre. En par tjommier gjorde det samme som du og det ble mye krøll med det meste sammenlignet med en annen som kjøpte en RS 500 Forge IC til sin Sierra 4x4. DEN var nemlig 100% bolt on og en fryd å montere i forhold. har hørt forskjellig med passformen på xs, veti ikkje om det stemmer men er ikkje vinkling og lengd på røret på turbosida litt feil? Jo. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Så har man dette med "100% bolt on" da. Det viser seg at mange er avhengig av dette, noe som ha vist seg å kunne dobble prisen, desverre. En par tjommier gjorde det samme som du og det ble mye krøll med det meste sammenlignet med en annen som kjøpte en RS 500 Forge IC til sin Sierra 4x4. DEN var nemlig 100% bolt on og en fryd å montere i forhold. Jo. Noen er jo så flinke at de lager seg mere arbeid også da, men min kommer jeg bare til å kutte røret mot turbo, så lager jeg røret mellom turbo og ic sjøl... Trenger ikke gjøres vanskeligere enn det er... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted October 16, 2007 Author Share Posted October 16, 2007 blir nok en pro alloy, ser det ut for Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 http://i2.photobucket.com/albums/y36/nilsen20/DSCF2419.jpg[/img] Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Denne passer vel bare til escort?? 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Noen er jo så flinke at de lager seg mere arbeid også da, men min kommer jeg bare til å kutte røret mot turbo, så lager jeg røret mellom turbo og ic sjøl... Trenger ikke gjøres vanskeligere enn det er...dette måtte jeg gjøre på min xs ic selv, samt jeg måtte moddifisere feste ørene, og jeg opplevde stort trykkfall, derfor aldri mer xs kjøpte meg heller ei pro alloy aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Denne passer vel bare til escort?? Akkurat den på bildet gjør nok det, men Pro Alloy, Forge m.fl. leverer også RS 500 style intercoolere som passer til vingebiler og sedaner, og med valgfrie dimensjoner på rørstussene. De færreste trenger 3". Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Den på bilde er en enda større versjon av rs500 coolern og. Min mening er at hvis man først skal kjøpe en såpass dyr intercooler, så hadde jeg ikke nølt med å ta 3" stusser selv om de færreste trenger det. HVor mange hk mener du med de færreste? 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Noen som vet hvor mye hk man må opp på før man trenger 3" rør da...? Oppnår vel bare mer turbolag for de fleste av oss vil jeg tro... Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 Den på bilde er en enda større versjon av rs500 coolern og. Min mening er at hvis man først skal kjøpe en såpass dyr intercooler, så hadde jeg ikke nølt med å ta 3" stusser selv om de færreste trenger det. HVor mange hk mener du med de færreste? antagelig 700 pluss he he HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted October 16, 2007 Share Posted October 16, 2007 kjøp akkurat den intercoolern du har lyst på bruker jeg og si, om det e 1" 2" eller 3" stuss spiller ingen rolle blir det for stort er det jo bare og lage seg en "restriktor" så går nok det bra aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted October 16, 2007 Author Share Posted October 16, 2007 lurte på å kjøpe med 3" for å evt kunne bruke den sammen med et rs500 insug på sikt, men passer da en samco slange fra rs500 mellom t-34 turbo og 3" stuss på pro alloyen på andre siden må det vel spesialbestilles samco eller lages til med en overgang, evt et rør med plass for dump Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now