Jump to content

Rs500 Intercooler


bart

Recommended Posts

pro alloy går for å være "den beste"..

 

Det er flere som matcher den i kjølekvalitet og trykkfall, men Pro Alloy cooleren er en av de peneste i tillegg.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

orginal behr er vel bedre enn pro-alloy men ikkje så lekker å sjå på

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

var i performance ford for ett par år siden.

 

hvilken er best er vel hvordan man leser testen.

 

value for money :pro alloy

biggest temp drop :org behr

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

ja larsern fikk jo ok resultat med enn sånn så...

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

prøvde passformen på min xspower intercooler idag, og passet igrunn som hånd i hanske den, bortsett fra at jeg hadde fått den med feil vinkel på røret på turbosiden... Jeg glemte å si ifra at jeg MÅTTE ha den med røret rett ut...

 

Billigere får du de garantert ikke...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Løp å kjøp... fikk min idag, en uke etter handelen på ebay. Bare idioti å kjøpe noe til over dobbel pris her i landet...

 

Så har man dette med "100% bolt on" da. Det viser seg at mange er avhengig av dette, noe som ha vist seg å kunne dobble prisen, desverre.

 

En par tjommier gjorde det samme som du og det ble mye krøll med det meste sammenlignet med en annen som kjøpte en RS 500 Forge IC til sin Sierra 4x4. DEN var nemlig 100% bolt on og en fryd å montere i forhold.

 

 

har hørt forskjellig med passformen på xs, veti ikkje om det stemmer men er ikkje vinkling og lengd på røret på turbosida litt feil?

 

Jo.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Så har man dette med "100% bolt on" da. Det viser seg at mange er avhengig av dette, noe som ha vist seg å kunne dobble prisen, desverre.

 

En par tjommier gjorde det samme som du og det ble mye krøll med det meste sammenlignet med en annen som kjøpte en RS 500 Forge IC til sin Sierra 4x4. DEN var nemlig 100% bolt on og en fryd å montere i forhold.

Jo.

 

Noen er jo så flinke at de lager seg mere arbeid også da, men min kommer jeg bare til å kutte røret mot turbo, så lager jeg røret mellom turbo og ic sjøl... Trenger ikke gjøres vanskeligere enn det er...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Noen er jo så flinke at de lager seg mere arbeid også da, men min kommer jeg bare til å kutte røret mot turbo, så lager jeg røret mellom turbo og ic sjøl... Trenger ikke gjøres vanskeligere enn det er...

dette måtte jeg gjøre på min xs ic selv, samt jeg måtte moddifisere feste ørene, og jeg opplevde stort trykkfall, derfor aldri mer xs kjøpte meg heller ei pro alloy

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Denne passer vel bare til escort??

 

Akkurat den på bildet gjør nok det, men Pro Alloy, Forge m.fl. leverer også RS 500 style intercoolere som passer til vingebiler og sedaner, og med valgfrie dimensjoner på rørstussene. De færreste trenger 3".

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Den på bilde er en enda større versjon av rs500 coolern og. Min mening er at hvis man først skal kjøpe en såpass dyr intercooler, så hadde jeg ikke nølt med å ta 3" stusser selv om de færreste trenger det.

 

HVor mange hk mener du med de færreste? :)

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Den på bilde er en enda større versjon av rs500 coolern og. Min mening er at hvis man først skal kjøpe en såpass dyr intercooler, så hadde jeg ikke nølt med å ta 3" stusser selv om de færreste trenger det.

 

HVor mange hk mener du med de færreste? :)

 

 

antagelig 700 pluss he he :lol:

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

lurte på å kjøpe med 3" for å evt kunne bruke den sammen med et rs500 insug på sikt, men passer da en samco slange fra rs500 mellom t-34 turbo og 3" stuss på pro alloyen på andre siden må det vel spesialbestilles samco eller lages til med en overgang, evt et rør med plass for dump

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...