Siberiantiger Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Hei! Jeg har en Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004-modell som har en egen bryter i kupeen for åpning av bagasjerom. Denne bryteren fungerer ikke når bilen er i fart (dette er slik det skal være) men når bilen står stille vil denne virke. Det som jeg lurer på, er om en ikke skal få beskjed om at en dør er åpen når knappen er aktivert og luken er åpen. For man kan jo risikere at bakluklen åpner seg under fart når den først er låst opp.. det ville være svært uheldig. For på min bil får jeg beskjed hvis noen av de andre dørene er åpne, men altså ikke bakluken. Er dette normalt? (er det noen som får varsling om dette i det hele tatt?) For jeg lurer på om det kan være en sensor som er defekt?! 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Mondeo Power Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Hei! Jeg har en Ford Mondeo 2.0 TDCi 2004-modell som har en egen bryter i kupeen for åpning av bagasjerom. Denne bryteren fungerer ikke når bilen er i fart (dette er slik det skal være) men når bilen står stille vil denne virke. Det som jeg lurer på, er om en ikke skal få beskjed om at en dør er åpen når knappen er aktivert og luken er åpen. For man kan jo risikere at bakluklen åpner seg under fart når den først er låst opp.. det ville være svært uheldig. For på min bil får jeg beskjed hvis noen av de andre dørene er åpne, men altså ikke bakluken. Er dette normalt? (er det noen som får varsling om dette i det hele tatt?) For jeg lurer på om det kan være en sensor som er defekt?! Samme lyset som lyser når dørene er åpne, skal også lyse når bakluka er åpen.
Siberiantiger Posted October 8, 2007 Author Posted October 8, 2007 Samme lyset som lyser når dørene er åpne, skal også lyse når bakluka er åpen. Ok, da er det altså en sensor av noe slag som ikke fungerer. Noen som har anelse om hvor denne ligger og hva man kan gjøre for å sjekke om det er dette som er tilfelle eller om det er dårlig kontakt eller lignende. Evt. hva det vil koste (ca.) å reparere dette?! 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Guest Erik Braseth Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Det kan jo tenkes at dørbryteren til bakluka ikke "slår ut" før du har løfta litt på luka.. Og derfor lyser det ikke selv om du har trykket på knappen
fiesta_xr2i Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 er dobbel lås på bakluka denne er litt lur å få i lås 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Siberiantiger Posted October 9, 2007 Author Posted October 9, 2007 Det kan jo tenkes at dørbryteren til bakluka ikke "slår ut" før du har løfta litt på luka.. Og derfor lyser det ikke selv om du har trykket på knappen Isåfall er det jo ikke mye vits i funksjonen.. for det er nå for sent når luken har åpnet seg... er dobbel lås på bakluka denne er litt lur å få i lås Hva mener du med "er litt lur å få i lås"? 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Mondeo Power Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 Det holder bare med å trykke på knappen i midtkonsollen så skal lampen lyse. Hva mener du med "er litt lur å få i lås"? Du må vente noen sekunder fra du åpner til du kan lukke den igjen
Siberiantiger Posted October 10, 2007 Author Posted October 10, 2007 Det holder bare med å trykke på knappen i midtkonsollen så skal lampen lyse. Du må vente noen sekunder fra du åpner til du kan lukke den igjen Det jeg har funnet ut, er følgende: Når bilen står i ro, og jeg trykker på knappen for åpning av bagasjerommet, så spretter bagasjeluken opp (det vil si at den låser seg opp). Ingen lampe for åpen dør lyser. Men når jeg begynner å kjøre (og det virker som det er fra en viss hastighet) begynner lampen om åpewn dør å lyse. Men om jeg nå hadde bagaserommet mitt fullt og stod i en oppoverbakke (for å ta et ekstrem tilfelle) og kom borti knappen før jeg kjørte, ville jo lasten velte ut når jeg begynte å kjøre?! Så da spør jeg, reagerer den slik den egentlig skal..?? Slik som Ove! sier skal lampen lyse med en gang du trykker på knappen, det skjer ikke på min bil. 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Mondeo Power Posted October 10, 2007 Posted October 10, 2007 Det jeg har funnet ut, er følgende: Når bilen står i ro, og jeg trykker på knappen for åpning av bagasjerommet, så spretter bagasjeluken opp (det vil si at den låser seg opp). Ingen lampe for åpen dør lyser. Men når jeg begynner å kjøre (og det virker som det er fra en viss hastighet) begynner lampen om åpewn dør å lyse. Men om jeg nå hadde bagaserommet mitt fullt og stod i en oppoverbakke (for å ta et ekstrem tilfelle) og kom borti knappen før jeg kjørte, ville jo lasten velte ut når jeg begynte å kjøre?! Så da spør jeg, reagerer den slik den egentlig skal..?? Slik som Ove! sier skal lampen lyse med en gang du trykker på knappen, det skjer ikke på min bil. På min lyser den med en gang jeg trykker på knappen. Fungerer trykkputa på bakluka alle gangene du skal ta opp bakluka? eller må du klemme flere ganger får å åpne luka?
Siberiantiger Posted October 11, 2007 Author Posted October 11, 2007 På min lyser den med en gang jeg trykker på knappen. Fungerer trykkputa på bakluka alle gangene du skal ta opp bakluka? eller må du klemme flere ganger får å åpne luka? Hvilken type bil har du (evt. årsmodell)? Jeg skal sjekke ang. trykkputa.. men mener uten å ha sjekket at den fungerer som den skal (antar at trykkputa er den man klemmer inn når man åpner bagasjeluka direkte) 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Mondeo Power Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 Hvilken type bil har du (evt. årsmodell)? Jeg skal sjekke ang. trykkputa.. men mener uten å ha sjekket at den fungerer som den skal (antar at trykkputa er den man klemmer inn når man åpner bagasjeluka direkte) 2002 stv
Siberiantiger Posted November 5, 2007 Author Posted November 5, 2007 2002 stv Var innom en Ford forhandler i dag og spurte om dette, men det hadde visste de ikke og hadde ikke en slik bil inne akkurat nå. Så jeg får ta turen innom igjen en annen gang.. 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Siberiantiger Posted November 16, 2007 Author Posted November 16, 2007 Var innom en Ford forhandler i dag og spurte om dette, men det hadde visste de ikke og hadde ikke en slik bil inne akkurat nå. Så jeg får ta turen innom igjen en annen gang.. Var innom igjen i dag, denne gangen med salgsavdelingen. jeg kikket på 3 forskjellige Ford Mondeo stasjons vogner.. alle i forskjellige årsmodeller og utstyrsnivå. men alle med knapp i kupeen for bagasjeluke (ikke alle har dette) Slo på tenningen og trykket på knappen. Luken spratt opp, men det lyser ikke i displayet at en dør er åpen.. ikke før jeg kjører med bilen. Så da vet jeg ikke hvordan 'Ove!' får beskjed om åpen dør med en gang han trykker på knappen.. Da er det isåfall 4 biler jeg har trykket på (inkl. min egen) som ikke gjør det.. og det er heller tvilsomt at disse 4 er defekte.. 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Mondeo Power Posted November 17, 2007 Posted November 17, 2007 Var innom igjen i dag, denne gangen med salgsavdelingen. jeg kikket på 3 forskjellige Ford Mondeo stasjons vogner.. alle i forskjellige årsmodeller og utstyrsnivå. men alle med knapp i kupeen for bagasjeluke (ikke alle har dette) Slo på tenningen og trykket på knappen. Luken spratt opp, men det lyser ikke i displayet at en dør er åpen.. ikke før jeg kjører med bilen. Så da vet jeg ikke hvordan 'Ove!' får beskjed om åpen dør med en gang han trykker på knappen.. Da er det isåfall 4 biler jeg har trykket på (inkl. min egen) som ikke gjør det.. og det er heller tvilsomt at disse 4 er defekte.. Last ned dette videoklippet å se selv!!! http://www.sendspace.com/file/yckk34
Siberiantiger Posted November 17, 2007 Author Posted November 17, 2007 Last ned dette videoklippet å se selv!!! http://www.sendspace.com/file/yckk34 Ok, jeg er overbevist.. men jeg forstår fortsatt ikke at min ikke fungerer i tillegg til at jeg sjekket 3 andre biler og de heller ikke virket.. 2004 mod. | Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia X | 5-tronic automat | 115hk | stasjonsvogn 2000 mod. | Volkswagen Passat 1.6i | 5-trinn manuell | 100hk | stasjonsvogn 1990 mod. | Opel Vectra 2.0i | 5-trinn manuell | 90hk | sedan 1981 mod. | VW Passat 1.6 | 5-trinn Formel-E | 75hk | combicoupe
Recommended Posts