Jump to content

Recommended Posts

Guest ford kalle
Posted

nå kan jafall ingen her lyga på resultatet :lol: kan bli flaut å bremsa i bergen :( :o

Posted

B) Se på bilde nr.7 resultatet til Jørgen K. Dette er ett flott resultat synes jeg. Hele 280 hk ved 4000 O/min og en fin form på driemomentkurven. :D

De hjerteligste gratulasjoner til Jørgen K.

Litt synd at ikke oppsettene står her slik som det gjorde tidligere, men pytt pytt.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted
B) Se på bilde nr.7 resultatet til Jørgen K. Dette er ett flott resultat synes jeg. Hele 280 hk ved 4000 O/min og en fin form på driemomentkurven. :D

De hjerteligste gratulasjoner til Jørgen K.

Litt synd at ikke oppsettene står her slik som det gjorde tidligere, men pytt pytt.

 

Denne ble bremset ved 1.8bar ladetrykk, med std. tenningsannlegg og er en stor grunn til at moment/hk kurven har litt berg og dalbane.

Motorspec:

Turbonectics E-50 (.63 ar)

Std. nyoverhalt motor med 2mm neddreide stempler og lomma (for evnt. andre kammere senere)

Siemens 3102 dyser (599cc@3bar)

rs500ic

3" eksos

4wd plenum omsveisa med plenum spacer

kina-grenrør (billig-kopi) veldig likt 2wd manifold innvendig

Chip spesiallaget av "PukkelRygg" :D

 

Dersom man ser tilbake på en bremsing i 2006 (Asil_1986) så hadde/har han identisk motor med da med std. 2wd manifold og tilsvarende effekt.

(Asil_1986 har sikkert linken til den)

Posted (edited)

Jørgen K. har ca. samme oppsett som min cosworth, bare at han har satt på grenrør.

 

Edit: pukkelrygg kom før meg visst.

Bilde fra min første bremsing:

 

Edited by asil_1986
Posted
Jørgen K. har ca. samme oppsett som min cosworth, bare at han har satt på grenerør.

 

Det tror jeg på. Dersom jeg husker rett så har vel også du hatt det beste resultatet ved en slik anledning.

 

 

Denne ble bremset ved 1.8bar ladetrykk, med std. tenningsannlegg og er en stor grunn til at moment/hk kurven har litt berg og dalbane.

Motorspec:

Turbonectics E-50 (.63 ar)

Std. nyoverhalt motor med 2mm neddreide stempler og lomma (for evnt. andre kammere senere)

Siemens 3102 dyser (599cc@3bar)

rs500ic

3" eksos

4wd plenum omsveisa med plenum spacer

kina-grenrør (billig-kopi) veldig likt 2wd manifold innvendig

Chip spesiallaget av "PukkelRygg" :D

 

Dersom man ser tilbake på en bremsing i 2006 (Asil_1986) så hadde/har han identisk motor med da med std. 2wd manifold og tilsvarende effekt.

(Asil_1986 har sikkert linken til den)

 

Takker.

 

Ikke noe dårlig oppsett dette, selv om en skriveleif fra min side i sted forbedret resultatet noe.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted (edited)

Flott resultat for Jørgen K ja...

 

Ellers var det endel lavere effekt enn hva jeg på forhånd hadde trodd i en del av disse bilene.. Og veldig mange med "banevennlig" oppsett. Lite av disse effektkurvene som er optimalt for vanlig kjøring.. Men det er vel litt av morroa kanskje? Hehe, jeg har ikke Cossie så jeg veit ikke..

Edited by janbanan
jokeft8.jpg
Posted
Flott resultat for Jørgen K ja...

 

Ellers var det endel lavere effekt enn hva jeg på forhånd hadde trodd i en del av disse bilene.. Og veldig mange med "banevennlig" oppsett. Lite av disse effektkurvene som er optimalt for vanlig kjøring.. Men det er vel litt av morroa kanskje? Hehe, jeg har ikke Cossie så jeg veit ikke..

 

Ikke lett å se hva som evnt. var feil på disse bilene utifra bremsegrafene men kort fortalt (navn fra bremsegrafe papir):

 

Andre P: Ikke mappet (har tennigsforsterker, lader 1.8bar)

Carlos A: Steg1 Wolf (ikke en ren og pen kurve-får ett søkk, ca 1.1bar ladetrykk)

Dag Erik Seiersen: Clutch problemer, kun 1.3bar ladetrykk (ikke mappet).

Jens J: Problemer med fordelingskassen, avbrutt bremsing (ikke mappet).

Jørgen K: forventet resultat, men kunne fått penere grafe med tenningsforsterker (mappet er ok).

Morten J: Problemer med wastegate og ladetrykk over ca 1.3bar (ikke mappet).

Patric F: Sliter stort på "høyt" ladetrykk, har IKKE tenningsforsterker.

Thomas H: Clutch problemer, ett digert hakk ned i nm/hk for så å komme tilbake (ikke mappet).

 

Som man ser over, så var det ganske mange av de bilene over som skulle vært mappet/justert, men grunnet tekniske problemer så ble ikke dette gjort.

 

Skal mappe følgende biler imorgen: Andre P/Jens J/Thomas H, regner med at det skal bli litt penere kurver da.

Posted

Men hva er Total utveksling, som det står oppe på papirene?... Er det samma som bakakselutveksling? Ble bilene kjørt i forskjellige gir? -Ser jo at de er forskjellige på omtrent alle sierra og escort'ene her.. Er det forskjellige valg av dekk/hjulstørrelser som utgjør den differansen her? Varierer jo ifra 3.094 (Jens J. -Escort cosw.) til 5.298 (Ronny B. -Sierra cosw.).!

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted
Men hva er Total utveksling, som det står oppe på papirene?... Er det samma som bakakselutveksling? Ble bilene kjørt i forskjellige gir? -Ser jo at de er forskjellige på omtrent alle sierra og escort'ene her.. Er det forskjellige valg av dekk/hjulstørrelser som utgjør den differansen her? Varierer jo ifra 3.094 (Jens J. -Escort cosw.) til 5.298 (Ronny B. -Sierra cosw.).!

 

Det har ingen ting med utveksling hverken i bakakselen/differ/girkasse som man kan relatere til bilene som ble bremset.

Dersom TEF Racing er her inne, kan de sikker forklare hvordan dette virker.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...