Cosworth_ftw Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 var på eu,og fikk påskrevet stor slitasje på ytre endeledd/lugging i ratt og dårlig retningsstabilitet...har disse sammenheng??og hva er det ytre endeleddet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 styrestaget... der den er festet i navet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 så det er ikke store greiene ? =) min far kommer til å drepe meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 Nækj da! detta er ikke store ingrepet! Slik ser ett endeledd ut, du finner det fort hvis du tar av hjulet! det er LURT å sjekke spissinga etterpå!! Luggingen i rattet er sikkert bare fjærbeins lagerene The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 spissingen??tar av venstre forhjul då tenker du?? mekking er ikke min beste side,noe problem for en som meg å fikse då? =) og hvor ligger fjærbeinslagrene?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 beste er nok sikkert å la noen som har gjort dette før til å gjøre det igjen.. hehe men det er ikke allverdens arbeid og ikke er det noe vanskelig heller.. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oldfordsneverdie Posted October 3, 2007 Share Posted October 3, 2007 du har tannstanga.deretter indre styrestag og ytre endeledd..ytre endeledd sitter skrudd fast i navet.som da hjulet sitter skrudd på.-.etter at du skifter endeledd må du ta en 4hjulsmåling.for å justere spissing.fjærbeinslager har en tendens til å sitte i toppen av fjærbeinet,og krever som regel at du må ta ut fjærbeinet for å få skiftet det.og en fordel å bruke en fjær klemme da du løsner muttera på toppen.kan bli ubehagelig uten. og ja,når endeleddet har stor slakk så vil bilen gå å "vandre" av seg selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted October 3, 2007 Author Share Posted October 3, 2007 (edited) høres komfortabelt ut =P!! så tror de som har gjort det før skal få gjøre det igjen ja heh...hvertfall spissingen!!bare rusten då som kommer til å tømme kontoen Edited October 3, 2007 by cossi_conditions Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samatron Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 etter at du skifter endeledd må du ta en 4hjulsmåling.nokk å dra den over ett sladrebrett. husk å justere på rett side;) så det er ikke store greiene ? =) min far kommer til å drepe meg din far kommer ikke til å bli sur en gang hvis han er 2% normal å sjønner at dette er normal slitasje.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted October 4, 2007 Author Share Posted October 4, 2007 er ikke det som er det værste for å si det sånn!! rust i ene kanalen og gulv + litt ++...fikk til sammen 8 2´er feil!! snakkes i graven Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 vil tipp tannstanga er litt kokko siden den lugger, tannstanga i ohc'n min er på samme viset,å der er ytre endeledd helt i orden ihvertfall, så vil tro at d er indre som er gåent/tørt eller inni selve mekanismen i tannstanga.. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted October 5, 2007 Author Share Posted October 5, 2007 då er det merklig at de skriver stor slitasje på ytre...de kan jo ikke være helt utdatert Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 ytre ledd på styringen er ikke noe uvanlig og heller ikke leddet på bærearmene. disse fører ofte til vibrasjon under sving/rett frem på linje med foringer.. Ta en skikkelig sjekk på disse i samme slengen. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted October 5, 2007 Share Posted October 5, 2007 Kjenner du ingen som har peiling på bil som kan få den på bukk og vise deg deg feilene?Blir jo mye synsing her..... Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted October 5, 2007 Author Share Posted October 5, 2007 (edited) jo flere,og det har allerede blitt sett på...!fant kun en del slakk på selve styrestaget... Edited November 20, 2007 by cossi_conditions Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted November 20, 2007 Author Share Posted November 20, 2007 ok,skjønner ingenting,stor slitasje på ytre endeledd skrev de på eu!! har nå undersøkt dette grundig,og finner ingen slitasje...HÆ?finner ingen slakk heller..har dem sniffa noe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted November 20, 2007 Share Posted November 20, 2007 Som mekaniker..(kremt) ...vil jeg gjerne høre hvordan dere forsøkte å finne slakken...Og som Ford entusiast, vil jeg gjerne høre om flere av 2`erne dine og hva det var... Dont dispear!...We are here! Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted November 21, 2007 Author Share Posted November 21, 2007 (edited) hm nå har ikke jeg vært med på all feilsøkingen da,du kan spøre: mi_r16,er han som har gjort jobben!Eneste som er funnet,og rettet på er at hjulene svinger med engang man røret på rattet,før kunne man svinge flere cm før det skjedde noe ved hjuelene Edited November 21, 2007 by cossi_conditions Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Ta bilen inn igjen på etterkontroll og vær med når de sjekker bilen.Finner de feil, be de vise deg feilen. Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Hvis du kunne svinge "flere cm" før hjula rørte seg, var det ihvertfall en alvorlig feil med bilen. Gjør som Janna sier, det er igrunn det letteste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted November 21, 2007 Author Share Posted November 21, 2007 alvorlig og alvorlig...prb der er jo løst no! verre med det det andre...må få orrdnet par av de andre feilene før jeg tar en etterkontroll Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted November 21, 2007 Share Posted November 21, 2007 Alvorlig nok ihvertfall. Hva er det som gjenstår nå da? Ettersom duhadde 8stk. 2er feil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted November 22, 2007 Author Share Posted November 22, 2007 noe småting,pluss ny kanal og gulv og nye ventiler på vinterdekkene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now